HV-belemmerende obstakels en hindernissen openbare weg

Auteur Topic: HV-belemmerende obstakels en hindernissen openbare weg  (gelezen 25499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #30 Gepost op: 30 mei 2013, 19:20:03
Gelukkig zie je op een afstand of het een flexibele is!  0098

En anders wordt het toch kijken wat er flexibeler is. De paal of het voertuig  098uo
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #31 Gepost op: 31 mei 2013, 00:51:56
Bij ons in Houten staan al jaren flexibele paaltjes bij de fietspaden (en daar hebben we er hier nogal veel van 098uo ). Hulpdiensten kunnen ze zonder schade platrijden en schieten daarna gewoon weer terug in hun oude vorm. Mits niet te vaak omvergereden door baldadige jeugd.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #32 Gepost op: 31 mei 2013, 20:20:04
Citaat van: Sasla link=msg=1168316 date=1369954316
Bij ons in Houten staan al jaren flexibele paaltjes bij de fietspaden (en daar hebben we er hier nogal veel van 098uo ). Hulpdiensten kunnen ze zonder schade platrijden en schieten daarna gewoon weer terug in hun oude vorm. Mits niet te vaak omvergereden door baldadige jeugd.

Totdat je een "underfloor" voertuig meeneemt en de bekabeling wordt gedemonteerd, vraag dat maar bij Arriva na. Die dachten in het buiten gebied hier in de polder ook dat die paaltjes daarvoor waren bedoeld. Er werden kabels toch losgeslagen en de bus sprong in storing, volgens mij waren het ABS kabels. Alleen geeft de bus dan aan dat je remstoring hebt en niet verder kan/mag rijden van de dealer.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #33 Gepost op: 31 mei 2013, 20:51:55
En dit soort voorbeelden hoor je uit het hele land.  Schandelijk eigenlijk, als je er eens goed over nadenkt. Snelheidsremmende maatregelen okee, maar moet het hele land en de hulpdiensten daar hinder van ondervinden..?


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #34 Gepost op: 31 mei 2013, 20:58:20
Nou ja, de dubbelkalppaaltjes zijn (indien ze geen schade aanrichten) op zich volgens mij een vooruitgang, je hoeft niet meer met een bos sleutels de auto uit in de zeikende regen om een paaltje plat te leggen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #35 Gepost op: 31 mei 2013, 21:59:32
Het is inderdaad juist een vooruitgang ten opzichte van de oude klappalen. Zonder deze paaltjes zou half Nederland met zijn auto over fietspaden, voetgangersgebieden, etc. rijden, dus landelijk alles verwijderen is ook geen optie.

@HIT
Losgetrokken kabels is denk ik eerder een fout in het ontwerp/onderhoud van het voertuig, dan de schuld van een paaltje. Het kan immers ook gebeuren als je over een losliggende boomtak ofzo rijdt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #36 Gepost op: 6 juni 2014, 22:36:10
Fietspaaltje hindert reanimatie
 
In Uithoorn is gisteren een hardloper overleden, mogelijk doordat een ambulance niet in de buurt van de man kon komen. Volgens RTV Amstelveen werd de jogger getroffen door een hartinfarct.

De gealarmeerde ziekenauto kon het slachtoffer niet bereiken doordat de weg versperd werd door een fietspaaltje. Niemand bleek de juiste sleutel te hebben om het slot op het paaltje open te maken.

Daardoor moest het ambulancepersoneel tientallen meters rennen om het slachtoffer te bereiken voor reanimatie.

De Amsterdamse politie bevestigt dat de man is overleden, maar kan niet zeggen of dat komt doordat hij niet tijdig gereanimeerd kon worden.

Houten
Begin mei stuitte een ambulance in Houten ook op een fietspaaltje toen de auto een gewonde scooterrijder probeerde te bereiken. Omdat de chauffeur geen sleutel van het paaltje had, moest hij een omweg van 5 kilometer maken om bij het slachtoffer te kunnen komen.
Dat ze de sleutel niet hebben is niet handig. Maar dat die 20 meter rennen uit het bijbehorende filmpje hier het verschil tussen leven en dood zijn geweest lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #37 Gepost op: 6 juni 2014, 23:58:27
Er vallen door die paaltjes veel meer slachtoffers die tijdens het fietsen van de natuur genieten en dan tegen zo'n paaltje fietsen met een lelijke val met bijbehoornd letsel. Dan kun je daar meer aandacht aan besteden ipv die paar meter extra lopen.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #38 Gepost op: 7 juni 2014, 00:08:31
Jongens, het is blijkbaar Komkommertijd als dit bij de NOS al nieuws is.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #39 Gepost op: 7 juni 2014, 00:24:36
Citaat
De gealarmeerde ziekenauto kon het slachtoffer niet bereiken doordat de weg versperd werd door een fietspaaltje dat met een hangslot was vergrendeld, Niemand kon het paaltje verwijderen.

Dat enkele tientallen meters uitmaken voor overlevingskansen betwijfel ik ten zeerste, maar dit mediabericht geeft wel weer aan; overal worden klakkeloos paaltjes en andere verkeersbelemmerende maatregelen uit de grond gestampt. Ik vind dit nog steeds een zorgelijke ontwikkeling. Om over de valpartijen met ernstig letsel waarbij wegdekpaaltjes en andere dingen bij betrokken zijn nog maar te zwijgen...
Omrijden, zoeken, je wagen achterlaten en al je spullen die je mee moet zeulen, soms is het inderdaad gekkenwerk.


http://nos.nl/artikel/657878-fietspaaltje-hindert-reanimatie.html