Zandfilters in traumahelikopters ANWB

Auteur Topic: Zandfilters in traumahelikopters ANWB  (gelezen 6056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2013, 19:56:04
Citaat van: -Joost- link=msg=1168181 date=1369936438


Dat heeft dan weer te maken met het afvoeren van deelnemers, het zit soms allemaal wat raar in elkaar in de racewereld. Denk je met een ambulance van doen te hebben, stapt er ineens een "Doctor" uit... ;)

Inderdaad. Ik ga er trouwens wel vanuit dat de paraatheid volledig wordt betaald door de organisatie, anders wil ik een vrijkaartje voor de TT 098uo
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2013, 16:56:26
Ik heb wel eens bij RTL GP gehoord dat sommige races niet eens gestart mogen worden als er geen Heli op het circuit ter beschikking is om patiënten te vervoeren.
De internationale federatie van auto en motorsport eist dat een patiënt binnen een x-aantal minuten vanuit het circuithospitaal in een Academisch Ziekenhuis ter behandeling moet kunnen zijn.
Hoe die regeling precies in elkaar zit, weet ik ook niet.
Dus ik neem dan aan dat die Heli incl bemanning ingehuurd wordt door de organisatie.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2013, 17:02:35
Citaat van: Golly link=msg=1168174 date=1369935993
Waarom zou je in NL in hemelsnaam een heli (met of zonder) MMT op een evenement willen hebben?
Als er al een Mmt preventief aanwezig zou zijn, dan hoeft daar toch geen heli bij?

Er zijn ook nog evenementen zoals open dagen / demonstraties en dergelijken :)
Dan staat de heli niet stand-by, maar is een onderdeel van het evenement :D


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2013, 23:02:40
Citaat van: Hunter link=msg=1168495 date=1370012555
Er zijn ook nog evenementen zoals open dagen / demonstraties en dergelijken :)
Dan staat de heli niet stand-by, maar is een onderdeel van het evenement :D

allright, zo kun je hem natuurlijk ook opvatten, ik dacht alleen aan de medische taakstelling :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


EmergencySprinter

  • Student
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Luchtvaart en Hulpverlening
    • Rubenvdk Fotografie
Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2013, 23:17:00
Citaat van: trancefreak link=msg=1166901 date=1369663174
ANWB Medical Air Assistance is het eerste Europese vliegbedrijf dat zijn helikopters van het merk Eurocopter EC-135’s helikopters voorziet van deze zogenoemde Inlet Barrier Filter (IBF).
     

Misschien een late reactie, maar volgens mij vlogen de Duitsers al langere tijd met IBF filters op een aantal van hun ADAC EC135 helikopters. :-\


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2013, 09:49:34
Citaat van: EmergencySprinter link=msg=1188015 date=1375305420
     

Misschien een late reactie, maar volgens mij vlogen de Duitsers al langere tijd met IBF filters op een aantal van hun ADAC EC135 helikopters. :-\

Klopt inderdaad, als ik mij niet vergis was het voor Duitsland een ADAC EC-135 met registratie D-HLGB aka Christoph31 in Berlijn.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2013, 10:26:03
Citaat van: Heftrucker link=msg=1168493 date=1370012186
Ik heb wel eens bij RTL GP gehoord dat sommige races niet eens gestart mogen worden als er geen Heli op het circuit ter beschikking is om patiënten te vervoeren.
De internationale federatie van auto en motorsport eist dat een patiënt binnen een x-aantal minuten vanuit het circuithospitaal in een Academisch Ziekenhuis ter behandeling moet kunnen zijn.
Hoe die regeling precies in elkaar zit, weet ik ook niet.
Dus ik neem dan aan dat die Heli incl bemanning ingehuurd wordt door de organisatie.

Dat klopt, de helikopter moet binnen 20 minuten het stand-by ziekenhuis kunnen bereiken. De heli moet een uur voor de race aanwezig zijn, als de helikopter een patient over moet brengen naar het stand-by ziekenhuis wordt de race stilgelegd. Ik betwijfel of de Nederlandse helikopters voldoen aan de FIA eisen (onder andere voor de Formule-1). De huidige traumahelikopters van Qatar voldoen niet aan de eisen.