VKR: voeren van amberverlichting en 'spoedrijden'

Auteur Topic: VKR: voeren van amberverlichting en 'spoedrijden'  (gelezen 3958 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2013, 22:13:34
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1167821 date=1369858118
NEE
Hmmm, had ergens verwacht dat er op het examen / toets een vraag zou zitten als:

 "is het dan toegestaan om dan snel ter plaatsen te komen om me amber verlichting aan te hebben?"

A: JA
B: NEE
C: AMBER?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2013, 22:16:26
Citaat van: Haageneesch link=msg=1167823 date=1369858170
Nee, dat gaat over het regelen van het verkeer. Hoe je je in het verkeer hoort te gedragen heeft de TS hopelijk bij zijn rijbewijs meegekregen.
Ik ga er ergens vanuit dat de TS meer opleiding heeft gehad dan alleen de e-learning die je doet als je klaarover wilt spelen voor de lokale avond 4 daagse, misschien heel naïef. Maar ik meen tussen de regels door te lezen dat ie werkzaam is bij een toko die verkeersregelaars in zet.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2013, 22:30:29
Citaat van: PietjePuk link=msg=1167826 date=1369858414
"is het dan toegestaan om dan snel ter plaatsen te komen om me amber verlichting aan te hebben?"

Voor een verkeersregelaar wordt benoemd wat hij moet doen op een kruising, eventueel hoe hij op de kruising moet komen, en er weer vanaf. Maar niet hoe hij van a. naar b. moet rijden.

Citaat van: PietjePuk link=msg=1167828 date=1369858586
Ik ga er ergens vanuit dat de TS meer opleiding heeft gehad dan alleen de e-learning die je doet als je klaarover wilt spelen voor de lokale avond 4 daagse, misschien heel naïef. Maar ik meen tussen de regels door te lezen dat ie werkzaam is bij een toko die verkeersregelaars in zet.

Een voertuig is voor een verkeersregelaar een verplaatsingsvoertuig. Voor diensten zoals hulpdiensten, bergers, ANWB, Rijkswaterstaat hebben voertuigen nog functie's, zoals fend-off en enkelen zelfs stoptekens, signalering en traffic-advisors. Maar dat is bij verkeersregelaars toch (hoop ik) niet aan de orde. Of ik moet wat hebben gemist hier?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2013, 22:37:34
Citaat van: Haageneesch link=msg=1167838 date=1369859429
Voor een verkeersregelaar wordt benoemd wat hij moet doen op een kruising, eventueel hoe hij op de kruising moet komen, en er weer vanaf. Maar niet hoe hij van a. naar b. moet rijden.

Een voertuig is voor een verkeersregelaar een verplaatsingsvoertuig. Voor diensten zoals hulpdiensten, bergers, ANWB, Rijkswaterstaat hebben voertuigen nog functie's, zoals fend-off en enkelen zelfs stoptekens, signalering en traffic-advisors. Maar dat is bij verkeersregelaars toch (hoop ik) niet aan de orde. Of ik moet wat hebben gemist hier?
Vergis je niet, wij zitten exact op 1 lijn. Het mág zeer zeker niet (en dat wist ik... ;) het staat ook heel mooi omschreven in het mulder boekje), het is in mijn ogen ook niet wenselijk.

Wat mij wel verbaasd, is dat iemand die op mij overkomt alsof ie professioneel verkeersregelaar is, deze vraag hier stelt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #14 Gepost op: 29 mei 2013, 22:42:15
Citaat van: PietjePuk link=msg=1167849 date=1369859854
Vergis je niet, wij zitten exact op 1 lijn. Het mág zeer zeker niet (en dat wist ik... ;) het staat ook heel mooi omschreven in het mulder boekje), het is in mijn ogen ook niet wenselijk.
Daar heb ik ook geen twijfels over O0
Citaat van: PietjePuk link=msg=1167849 date=1369859854
Wat mij wel verbaasd, is dat iemand die op mij overkomt alsof ie professioneel verkeersregelaar is, deze vraag hier stelt.
Dus niet zo professioneel als gedacht wellicht. Er zijn er genoeg die het tóch doen. En die daar dan ook nog voor 'beloond' worden. #stoppolitie #geelpapiertje #veelgeld


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #15 Gepost op: 29 mei 2013, 22:45:55
Citaat van: Haageneesch link=msg=1167855 date=1369860135
Daar heb ik ook geen twijfels over O0
;)

Citaat
Dus niet zo professioneel als gedacht wellicht. Er zijn er genoeg die het tóch doen. En die daar dan ook nog voor 'beloond' worden. #stoppolitie #geelpapiertje #veelgeld
Dat blijkt... Er zullen er ongetwijfeld een hoop eigenwijs genoeg zijn om het toch te doen.