Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013

Auteur Topic: Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013  (gelezen 29703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Ik denk dat 'ie helemaal geen straf meer krijgt. Aan de andere kant; een overvaller in een rolstoel valt wel op, dus wat dat betreft hebben we 'm inderdaad goed te pakken..

Ik voel geen medelijden..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik had er meer vrede mee gehad als ie veroordeeld was geweest, desnoods met geen dan wel een lichte straf (rekening houdend met zijn invaliditeit) dan dat er nog niet eens het oordeel 'schuldig' over hem uitgesproken wordt en hij dus niet eens vervolgd wordt.

Hij houdt nu aan een overval + gijzeling niet eens een strafblad over, hooguit een sepot met een ietwat nadelige code.

Blijf een onbevredigend gevoel hieraan overhouden.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik hoop dat de OVJ de zaak goed voorbereidt, ook tegen de "stumper" in de rolstoel en dat idd de zaak niet doodbloedt en met de mantel der liefde wordt bedekt. Er is vast wel een celletje op de begane grond voor hem vrij te maken.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Dirtdiver link=msg=1176372 date=1371891152
Of heb ik nu een te negatief beeld van onze rechtspaak door eerdere uitspraken ?

Wat mij betreft heb je geen te negatief beeld van onze rechtspraak n.a.v. eerdere uitspraken.
Wat mij betreft had deze hufter ondanks dat hij door in mijn ogen eigen toedoen nu in een rolstoel verblijft gewoon in voorlopige hectenis moeten blijven.
Ik had er ook geen traan omgelaten als hij het niet had overleeft namelijk. Mijn gedachten zijn wat dat aangaat bij het gezin wat deze gijzeling heeft moeten ondergaan en de betrokken agenten die het onderzoek van de rijksrecherche moeten afwachten en maar hopen dat dat onderzoek voor hun positief uitpakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Arie link=msg=1176386 date=1371893468
Ik had er meer vrede mee gehad als ie veroordeeld was geweest, desnoods met geen dan wel een lichte straf (rekening houdend met zijn invaliditeit) dan dat er nog niet eens het oordeel 'schuldig' over hem uitgesproken wordt en hij dus niet eens vervolgd wordt.

Hij houdt nu aan een overval + gijzeling niet eens een strafblad over, hooguit een sepot met een ietwat nadelige code.

Blijf een onbevredigend gevoel hieraan overhouden.

Arie hij is alleen ontslagen van zijn voorlopige hechtenis en mag tot aan de rechtzitting rondtoeren in zijn rolstoel.
Je bent dus iets te vroeg om te zeggen dat hij nog niet veroordeeld is.
Als het een goede rechter is die de zaak gaat behandelen en een uitspraak gaat doen dan houdt hij wat mij betreft geen rekening met het feit dat deze hufter nu in een rolstoel verblijft maar behandeld hij hem als zijnde een normaal gezond lopend persoon omdat hij ten tijde van het plegen van deze misdrijven gewoon zich lopend kon verplaatsen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1176410 date=1371897673
Arie hij is alleen ontslagen van zijn voorlopige hechtenis en mag tot aan de rechtzitting rondtoeren in zijn rolstoel.
Je bent dus iets te vroeg om te zeggen dat hij nog niet veroordeeld is.
Als het een goede rechter is die de zaak gaat behandelen en een uitspraak gaat doen dan houdt hij wat mij betreft geen rekening met het feit dat deze hufter nu in een rolstoel verblijft maar behandeld hij hem als zijnde een normaal gezond lopend persoon omdat hij ten tijde van het plegen van deze misdrijven gewoon zich lopend kon verplaatsen.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb twee dingen door elkaar gehaald, namelijk schorsing van de voorlopige hechtenis en ontslag van rechtsvervolging.

Thnx!  O0
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Geeft niks Arie ook jij bent een mens  ;) We moeten elkaar kunnen helpen en aanvullen waar nodig.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Ik krijg jammer genoeg toch gelijk  :-\

’Agent had niet hoeven schieten op gijzelnemer’

NIEUW-VENNEP  De politieagent die op 29 mei in Nieuw-Vennep een 17-jarige gijzelnemer verwondde, had helemaal niet hoeven schieten. Dat zegt Gerald Roethof, advocaat van deze verdachte.
Zijn cliënt heeft een dwarslaesie opgelopen, aldus de raadsman. De verdachte overweegt aangifte te doen van zware mishandeling of poging tot doodslag. Door het schot raakte een ruggenwervel van deze Amsterdammer beschadigd. Artsen vrezen dat hij de rest van zijn leven in een rolstoel moet doorbrengen, aldus de raadsman.
De Amsterdamse rechtbank heeft de voorlopige hechtenis van de 17-jarige geschorst, waardoor deze vrij man is. Wat de reden is van deze schorsing kon een woordvoerder van de rechtbank vrijdag niet zeggen. Roethof denkt dat het te maken heeft met het feit dat zijn cliënt bij de actie in Getsewoud is beschoten.
Het openbaar ministerie in Amsterdam kent de reden van het op vrije voeten stellen van de Amsterdammer niet, aldus een woordvoerster. Het OM weet ook nog niet of het in beroep gaat tegen de schorsing. De 17-jarige is nog wel verdachte in de zaak. Hij ligt momenteel in het ziekenhuis, maar is niet langer gedetineerd.
Roethof noemt het schieten ’zinloos’. Zijn cliënt was ook niet diegene die het vuurwapen bij zich had, aldus de advocaat. Roethofs lezing: de andere verdachte had het wapen al op de grond gelegd nadat de politie dat had gesommeerd en vlak voordat geschoten werd, liet een collega van de schutter zijn diensthond al los.
http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/haarlemmermeer/article22966223.ece/Agent-had-niet-hoeven-schieten-op-gijzelnemer

Dus je mag wel iemand bedreigen/gijzelen/overval plegen maar als het geweld tegen je keert heel hard gaan piepen  98uiye
Zoals eerder gezegd dit is nou keiharde realiteit van “risico van het vak”
Sterkte voor de agent als deze knaap doorzet met zijn aanklacht !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Een advocaat zegt alles voor zijn client. Of hij fout zit of niet. Daders worden slachtoffers. Een tactiek die ten overstaande van de huidige rechters, nogal eens werkt...


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Ik heb ook helemaal geen probleem mee dat een advocaat dit zegt voor zijn cliënt, dat is nu eenmaal zijn werk misschien soms niet de leuke baan.  >:D Ik heb meer een probleem dat een dader nooit zijn eigen verantwoording neemt, altijd de schuld van een ander en rechters geven de daders nog gelijk ook….  :'(