Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013

Auteur Topic: Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013  (gelezen 29659 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Super netjes gedaan door de collega's. Er zullen ongetwijfeld een hoop verbeterpunten zijn.
Maar die kunnen we in een situatie zonder stress allemaal wel bedenken.
--Niets is wat het lijkt--


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1168026 date=1369911127
Verbaast me wel dat die motor- en suveillanceagenten de woning binnenvallen? Geen Bijzonder Bijstandsteam oid?
Wat dacht je van het amok gebeuren. Wachten op is geen optie meer.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Citaat van: r1200gs link=msg=1168162 date=1369934501
Wat dacht je van het amok gebeuren. Wachten op is geen optie meer.
Wat bedoel je precies met AMOK (gebeuren)?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Canonfreak link=msg=1168167 date=1369935132
Wat bedoel je precies met AMOK (gebeuren)?


Politie, Marechaussee en Handhaving > Topic: AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hoe langer je wacht hoe sterker iemand wordt. Hij krijgt de tijd om zich voor te bereiden, plannen te maken enzovoort. In al die tijd is de gegijzelde in gevaar. In dit geval zagen ze kans de overvaller te storen in zijn handelingen en gebruik maken van de verwarring. Dat daarbij aan de voordeur nog overlegd en gecommuniceerd wordt is alleen maar goed! Beter dan dat iemand iets onverwachts doet voor de anderen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Live link=msg=1167942 date=1369867618
Videobeelden van het schot door politie staan nu op RTVNH (klik)

Politie lost schot op overvaller/gijzelnemer in Nieuw-Vennep
Politie lost schot op overvaller/gijzelnemer in Nieuw-Vennep
 RTV Noord-Holland·    
Gepubliceerd op 30 mei 2013
Citaat
De politie heeft één van de twee daders neergeschoten die eerder op de avond cafetaria Kwalitaria in de wijk Getsewoud in Nieuw-Vennep overvielen en daarna een bewoner gijzelden. Kijk voor meer info op: http://www.rtvnh.nl/nieuws/107331/Pol...
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
+100 punten voor de politie wat mij betreft. Wat mij betreft heeft deze idioot nog mazzel dat hij het heeft overleeft tot nu toe.
Had er in ieder geval geen traan om gelaten als hij hierdoor zou zijn overleden.
Hoop dat de gijzelaars en politie er geen schade aan overhouden en snel de draad weer kunnen oppikken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Timoo0oo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Citaat van: knarf1990 link=msg=1168142 date=1369931707
Super netjes gedaan door de collega's. Er zullen ongetwijfeld een hoop verbeterpunten zijn.
Maar die kunnen we in een situatie zonder stress allemaal wel bedenken.

Dit vat het allemaal wel een beetje samen.  O0 Vooral de laatse zin spreekt boedelen.

Zoals je kon zien op het filmpje hebben ze niet even een kader overleg kunnen plegen en een strategisch plan op kunnen stellen, alvorens een vrijwilliger te zoeken, maar hebben ze "ballen" laten zien, door kort overleg "binnen?" "ja naar binnen!" de personen voor de deur hebben actie ondernomen met een geweldig eindresultaat. Ze hebben in mijn ogen buitengewoon goed gehandeld (qua actie-resultaat). Procedurewijs, tsja daar kan ik niet veel over zeggen.

Goed werk politie  O0
Goed werk getuigen / groepje jongens die chter ze aanging en daardoor de politie wist te vertellen waar ze waren.

Sterkte aan hulpverleners, de slachtoffers in het huis, maar ook diens familie/vrienden/buren.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Wat ik mij afvraag of er 1 of 2 schoten zijn afgevuurd? Die avond heb ik eerst al een hoop politie gehoord toen ik even in de tuin was. later op de avond heb ik, dacht ik, 2 schoten gehoord. ( mogelijk dat de tweede, een echo is geweest? )

Wat mij achteraf ook verbaasd, is dat ik geen politiehelicopter boven de wijk gehoord en gezien heb.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik vraag me af of het niet verstandiger was geweest om een AT in te zetten. Ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn natuurlijk. Ik kan er over nadenken, de agenten ter plaatse moeten beslissen in een seconde.