Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013

Auteur Topic: Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013  (gelezen 29665 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Overval Nieuw- Vennep naar OM Amsterdam

http://www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten/@161005/overval-nieuw-vennep/
4 juni 2013 - Arrondissementsparket Amsterdam

De twee 17-jarigen uit Amsterdam die worden verdacht van een overval op een snackbar en gijzeling van een man in Nieuw-Vennep zitten tenminste 14 dagen langer vast. Dat heeft de rechter-commissaris van de Amsterdamse rechtbank maandag 3 juni besloten.

De zaak tegen de twee minderjarige Amsterdamse verdachten is door het Openbaar Ministerie (OM) Noord-Holland overgedragen aan het OM in Amsterdam. Bij jeugdzaken is namelijk het woonplaatsbeginsel leidend.  Dit betekent dat jongeren zoveel mogelijk in hun woonplaats, of arrondissement waaronder hun woonplaats valt, worden vervolgd.

De eenheid Noord-Holland van de Nationale Politie blijft het opsporingsonderzoek verrichten, nu onder leiding van twee Amsterdamse officieren van justitie. Het onderzoek door de rijksrecherche, omdat er door de politie op één van de verdachten is geschoten, valt onder verantwoordelijkheid van een officier van justitie van OM Noord-Holland. De woordvoering over het onderzoek van de rijksrecherche blijft bij het OM Noord-Holland.  

Eén van de 17-jarige verdachten ligt nog in het ziekenhuis. Beide verdachten zitten in beperkingen en mogen alleen met hun ouders en advocaat contact hebben. Het OM zal door de beperkingen terughoudend zijn met het geven van informatie en kan op dit moment niet meer zeggen over de voortgang van het onderzoek.
Samen sterk in de hulpverlening!


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
En wie is er straks weer de l*l  >:(.... De agent die onschuldige burgers probeert te beschermen :(


Gijzelnemer Nieuw-Vennep heeft dwarslaesie na schot agent
Een 17-jarige Amsterdammer, die eind mei tijdens een gijzeling in Nieuw-Vennep werd neergeschoten door een agent, heeft daardoor een dwarslaesie opgelopen.

Dat bevestigde zijn advocaat Gerald Roethof vrijdag.

De gijzelnemer denkt er nog over om aangifte te doen van zware mishandeling of poging tot doodslag, maar wacht eerst de resultaten van een onderzoek door de Rijksrecherche af.

Een politiekogel raakte een ruggenwervel van de jongen. Artsen vrezen volgens de advocaat dat hij de rest van zijn leven in een rolstoel moet doorbrengen.

Bron: Nu.nl

Nog een aanvulling op bovenstaand bericht:


Voorlopige hechtenis

De Amsterdammer is op vrije voeten, nadat de rechtbank in de hoofdstad woensdag zijn voorlopige hechtenis schorste.

''De rechters hebben zijn persoonlijk belang zwaarder laten wegen dan het belang van strafvordering'', aldus de advocaat. Hij zegt dat het schot van de agent geen enkel doel diende. ''Mijn cliënt was niet degene met het vuurwapen. Bovendien had zijn maat zijn wapen al neergegooid, nadat de politie dit had gesommeerd. Dit was onnodig geweld.''
Met Vriendelijke Groet.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Goh, vervelend voor die jongen...... ::)
Dankzij hem zit een compleet gezin met een trauma omdat hij daar zonodig binnen moest dringen terwijl hij daar niets te zoeken had.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Ik heb alleen maar medelijden met zijn ouders.
Die mogen deze oet*** verzorgen, omdat hij, samen met een andere onruststoker, dacht makkelijk geld te kunnen verdienen.

Ik persoonlijk zou het liefst deze knaap uit zijn rolstoel willen gooien. Er zijn teveel mensen al overgelaten aan hun lot, wegens de bezuinigingen in de zorg, die het meer verdienen dan dit soort personen.

Nu kunnen mensen gaan roepen; Het is zo'n lieve jongen, of, hij heeft gewoon éénmaal iets fout gedaan.
Hij is 17 en dom genoeg om een ondernemer te beroven en een vader van kinderen te gijzelen. Laat hem dan ook maar bloeden.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Ja maar de maatschappij kan er straks weer voor opdraaien... en een straf zal die wel weer niet krijgen want dan zeggen met een dwarslaesie is die al genoeg gestraft  >:( >:(
Met Vriendelijke Groet.....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Denk ook even aan die agent die het schot heeft gelost. Maanden onderzoek,mogelijk rechtzaak........ en mogelijk nog jaren achtervolgt door dit gebeuren.


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Citaat
''De rechters hebben zijn persoonlijk belang zwaarder laten wegen dan het belang van strafvordering'', aldus de advocaat. Hij zegt dat het schot van de agent geen enkel doel diende. ''Mijn cliënt was niet degene met het vuurwapen. Bovendien had zijn maat zijn wapen al neergegooid, nadat de politie dit had gesommeerd. Dit was onnodig geweld.''

De rechter moet maar beoordelen of dit waar is, maar als dit waar is dan heeft in mijn ogen deze agent toch een probleem ...


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Het bericht is wat verwarrend maar als je het goed leest is het de mening van de advocaat dat het schot onnodig werd gelost, niet die van de rechter.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: AVN link=msg=1173385 date=1371217198
De rechter moet maar beoordelen of dit waar is, maar als dit waar is dan heeft in mijn ogen deze agent toch een probleem ...
In mijn beleving zijn er maar twee die een probleem hebben (waarvan 1 dus blijkbaar ook letterlijk), en dat zijn deze ****** die gewapend een overval plegen en vervolgens een huis met vader en kinderen binnenvallen en met een vuurwapen bedreigen, en die daardoor dit alles helemaal zelf over zich afgeroepen hebben.
Samen sterk in de hulpverlening!


guest13155

  • Gast
Op straffe dat ik weer door de mods op mijn vingers getikt wordt...

Wat een ongeloofelijk reacties zeg: een complete schiet-maar-raak-voor-een-knaak-mentaliteit.