Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013

Auteur Topic: Overvaller neergeschoten door politie na gijzeling gezin Laan v Norma - Nieuw-Vennep 29-05-2013  (gelezen 29658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Lucht link=msg=1173394 date=1371218317
Wat een ongeloofelijk reacties zeg: een complete schiet-maar-raak-voor-een-knaak-mentaliteit.
Zullen we verder praten  als jij een keer in je huis gegijzeld wordt door een paar overvallers met een vuurwapen?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Lucht link=msg=1173394 date=1371218317

Wat een ongeloofelijk reacties zeg: een complete schiet-maar-raak-voor-een-knaak-mentaliteit.
Ik heb toch gezegt dat ik het vervelend voor die jongen vindt. ::)

Citaat van: Peter71 link=msg=1173373 date=1371215462
Goh, vervelend voor die jongen...... ::)
Dankzij hem zit een compleet gezin met een trauma omdat hij daar zonodig binnen moest dringen terwijl hij daar niets te zoeken had.


guest13155

  • Gast
Citaat van: Red link=msg=1173396 date=1371218403
Zullen we verder praten  als jij een keer in je huis gegijzeld wordt door een paar overvallers met een vuurwapen?

Dat heeft er niets mee te maken. Het gaat er nu om dat iemand een basisbehoefte/recht wordt afgenomen omdat hij een overval gepleegd heeft.

Als je zo denkt: waar stop je dan?


guest13155

  • Gast
Citaat van: Peter71 link=msg=1173397 date=1371218621
Ik heb toch gezegt dat ik het vervelend voor die jongen vindt. ::)

Mijn excuses: jouw reactie was de enige die ik niet bedoelde  :'(


guest13155

  • Gast
Om even alle onduidelijheid weg te nemen: ik heb het niet over de agent die geschoten heeft.

Het gaat mij om opmerkingen dat iemand geen zorg meer moet krijgen omdat hij een overval heeft gepleegd.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Was niet alleen een overval, ook nog gijzeling [kortom geen medelijden mee]

ik hoop dat ze goed voor hem zorgen in de bajes
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: Lucht link=msg=1173403 date=1371220428
Dat heeft er niets mee te maken. Het gaat er nu om dat iemand een basisbehoefte/recht wordt afgenomen omdat hij een overval gepleegd heeft.

Als je zo denkt: waar stop je dan?

Er wordt een bepaald risico genomen als je een overval pleegt. Niemand zegt dat overvallers standrechtelijk geëxecuteerd moeten worden, maar dat ze een risico nemen door te gaan overvallen en gijzelen.

Dan weet je dat er politiemensen op je af worden gestuurd die situaties in split second moeten beoordelen en een afweging moeten maken om wel of niet te schieten.

Als je het bewuste filmpje ziet dan merk je dat de agent die schiet na het openen van de deur echt geen minuten de tijd had om te overleggen.

Maar hier is het gelijk al weer dat beschuldigende vingertje van 'ach, die arme overvallerd had zelf het wapen niet in zijn handen etc. etc.'

Denk dat de eerste sympathie nu niet echt naar die overvallers/gijelnemers dienen uit te gaan.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Lucht link=msg=1173403 date=1371220428
Dat heeft er niets mee te maken. Het gaat er nu om dat iemand een basisbehoefte/recht wordt afgenomen omdat hij een overval gepleegd heeft.

Als je zo denkt: waar stop je dan?
Als je iemand bewust in zo'n dramatische gebeurtenis dwingt héb je in mijn ogen ook weinig rechten. Noem het een "Bananenrepubliek gedachte", maar zo zit ik in bepaalde gevallen nou eenmaal in elkaar.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Lucht link=msg=1173405 date=1371220603
Om even alle onduidelijheid weg te nemen: ik heb het niet over de agent die geschoten heeft.

Het gaat mij om opmerkingen dat iemand geen zorg meer moet krijgen omdat hij een overval heeft gepleegd.
Lijkt me logisch dat deze kerel zijn zorg ook zelf gaat bekostigen, daar hoeft de maatschappij inderdaad niet voor op te draaien. Hij heeft die overval gepleegt, hij is bij dat gezin in huis gedrongen. Had hij dit allemaal niet gedaan had hij nog vrij rondgelopen. Dus moet hij nu niet gaan zeuren, dat had hij voordat hij die overval ging plegen allemaal moeten bedenken. En gewoon normaal voor zijn geld moeten gaan werken, zoals de meeste mensen hier in nederland doen. ::)


guest13155

  • Gast
Nogmaals: het gaat me niet om het schieten van de agent.

Iemand heeft (door eigen schuld?!) zorg nodig en die ontneem je hem. Je hoor mij niet zeggen dat deze heer niet zelf moet betalen voor zijn zorg. Je hoor mij ook niet zeggen dat deze heer het meest luxueuze moet krijgen. Maar er zijn grenzen...