Duitse politievoertuigen krijgen Amerikaanse sirene

Auteur Topic: Duitse politievoertuigen krijgen Amerikaanse sirene  (gelezen 9390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2013, 23:11:29
"Stop Kmar" zou opzich passen....  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2013, 00:25:19
Ik heb in de collectie zelfs een Aerodynic 24SH-SP-17 waar alleen STOP en POTS (spiegelbeeld) met lampjes op de print staat, géén politie. Jawel, een KMar model!
Mij is ooit eens verteld dat de KMar niet gebruik mag/mocht maken van het woord politie omdat, destijds, de KMar niet over dezelfde bevoegdheden beschikte als de politie.
Of dat wel of niet klopt, geen idee. Ik weet wel dat in de tijd dat op Schiphol nog Renault's (of Peugeot's) met de Edge9000 op het dak reden daar STOP POLICE in zat, vanwege het internationale karakter van de luchthaven.
STOP KMAR dat zou niemand snappen denk ik ;)


Eagle Creek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2013, 22:10:31
Citaat
STOP KMAR dat zou niemand snappen denk ik
Dat lijkt me inderdaad geen succes... STOP, STOP POLITIE of STOP POLICE lijken me dan de beste opties.
En vanuit de burger gezien POLITIE.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2013, 02:00:50
Citaat van: SniperEye link=msg=1168396 date=1369991146
Ik kan mij herinneren dat de Nederlandse situatie is aangepast n.a.v. een onderzoek, waaronder een lectuurstudie & interviews met bestuurders van HV-voertuigen van zowel de blauwe, als rode als gele/ witte kolom.

Ik ga mij 1x inhouden en beperk mij tot de opmerking: "cijfers maken statistieken, statistieken maken leugens".

Daarna ga ik het verduidelijken: ik ga 1x per maand met mijn vrouw naar bed... ga ik dan 1x per maand vreemd?

Dit is cru en totaal niet op waarheid gebasseerd maar wellicht wel even een wenkbrauw ophaal waard! Want dat behoor je te doen bij statistieken en onderzoeken waarvan je niet weet hoe ze uitgevoerd zijn en bij wie. Een onderzoek wil niet zeggen dat je klakkeloois moet aannemen dat het allemaal klopt. Zeg gerust eens: TUUUUUURLIJK  O0 en zet daarna de feiten voor jezelf eens op een rij  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2014, 17:59:15
Duitsers in de war door 'jankende' politie
Duitse automobilisten raken in de war door de 'Yelp' (jank), een nieuw jankend geluid dat politieauto's produceren. Het op Amerikaanse leest geschoeide toontje is bedoeld om weggebruikers tot stoppen te manen. Dit in tegenstelling tot de 'klassieke' sirene die vooral beoogt voor een vrije baan te zorgen.


Dat heeft de krant Süddeutsche Zeitung maandag gemeld. Ondanks de verwarring zijn agenten blij met het nieuwe geluidssignaal in hun arsenaal en ze hopen dat het snel bekend en ingeburgerd raakt. Dan hoeven ze een auto niet meer in te halen om hem te doen stoppen. En een gestopte automobilist kan van achteren worden benaderd. Agenten hoeven dan niet meer bang te zijn bij een vluchtpoging te worden overreden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2014, 18:51:26
Citaat van: CMKmaat link=msg=1168775 date=1370108327
"Stop Politie" bij de KMar?
(Ik ben te lang van de straat af denk ik)

Toch is dat wel redelijk gebruikelijk op de luchthaven.

http://www.marechausseenostalgie.nl/images/police_schiphol.jpg

Toen de KMAR de politietaken overnam van de luchthavenpolitie heeft er ook jarenlang 'Police' op de blauwe voertuigen gestaan, en ook nu soms nog:

Citaat van: Tha-Nose link=msg=1029393 date=1335713079




Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade: Politie & Beveiliging
Standplaats: Schiphol
Kenteken: KV-22-16
Merk & type: Mercedes-Benz Vito
Bijzonderheden: OVDP bus
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2014, 18:58:41
Citaat van: CMKmaat link=msg=1168775 date=1370108327
"Stop Politie" bij de KMar?
(Ik ben te lang van de straat af denk ik)
Citaat van: R.3144 link=msg=1178061 date=1372283469
De nieuwere KMAR voertuigen zijn allemaal uitgerust met Full-Led matrix van Honac.
Deze hebben de standaard tekst STOP/VOLGEN POLITIE in het Nederlands, Engels, Duits, en in sommige ook in het Frans.
Verder zijn ze uitgerust met teksten zoals :
-Afstand houden
-Ongeval
-Verkeers-Controle
-mistlicht uit
-Gordelplicht
-Matig Snelheid
-Rechts houden
En een traffic advisor.
Het kan zijn dat ik er nog een paar mis.

Uit de topic: Teksten Matrixborden Politie, Douane KMAR en Defensie .