Gebruik van P2000 door politie

Auteur Topic: Gebruik van P2000 door politie  (gelezen 14260 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw_sluis

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 mei 2005, 20:51:12
Dus eigenlijk heb je er niet veel aan  :-\
Nee idd, want een trouwe scannerluisteraar hier uit sluis wou natuurlijk ook een pieper kope maar wou ook politie erop dusja...misschien heb je m wel gezien op omroep zeeland toen...


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2009, 19:55:51
Waarom maakt de politie minimaal gebruik van p2000,ik denk dat de politie zo veel info kan sturen aan gebruikers
heeft iemant hier een verklaring voor???


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2009, 20:10:00
Hoe kom je erbij dat de politie minimaal gebruik zou maken van P2000. Ik heb hele andere ervaringen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2009, 20:33:00
De politie maakt in sommige regios wel degelijk gebruik van p2000 om bijvoorbeeld flex-pelotons op te roepen etc.

Voor noodhulp meldingen(ik denk dat jij daarop doelt) is niet nodig omdat men al in de voertuigen zit(of iniedergeval een porto bij zich heeft). Hier is totaal geen meerwaarde aan P2000.

Ongeveer net zoals bij de reddingsbrigade 9 van de 10 meldingen wordt gewoon over c2000 en/of RN mob. afgehandelt. Alleen voor 112 meldingen(AC->RB) of (noodhulp)opschaling of alarmploeg inzetten wordt gepiept.

Joost


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2009, 20:33:28
Andere vraag: waarom zouden ze dat wel doen? In de tijd van mobiele telefonie en C2000 is het nut van P2000 vrij discutabel. We zouden er zonder mee kunnen :)
Arts  www.alphalog.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2009, 07:06:35
Waarom maakt de politie minimaal gebruik van p2000,ik denk dat de politie zo veel info kan sturen aan gebruikers
heeft iemant hier een verklaring voor???

Ik lees dit wel vaker en het blijft me verbazen hoor. P2000 is een alarmeringsnetwerk en geen meldingennetwerk. Vroeger in den analoge tijd, werd de brandweer gealarmeerd via piepers en P2000 heeft die functie overgenomen. Vroeger gingen de politiemeldingen ook niet via piepers, dus waarom zou dat nu wel via P2000 moeten gaan? Elke politieeenheid is in principe bereikbaar via C2000, wat heeft een pieper dan nog voor toegevoegde waarde? Daarnaast maken sommige politieregio's wel degelijk gebruik van P2000 om bepaalde piketfuncties te alarmeren, mensen die van huis moeten komen. Zo heeft Limburg-Zuid vrijwel elk piket op P2000 zitten en is Haaglanden ook aardig op weg. Haaglanden heeft zelfs de complete ME op P2000 zitten, alleen gaan de meeste (geplande) inzetten via de email en wordt P2000 slechts gebruikt voor plotselinge en dus onvoorziene calamiteiten.

Maargoed niet getreurd, binnen een half jaar moet elke politieregio een persinformatiecode in gebruik nemen, in navolging van Rotterdam-Rijnmond.

Hunter


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2009, 15:36:35
ik denk dat de politie zo veel info kan sturen aan gebruikers
heeft iemant hier een verklaring voor???

Nou over veel info gesproken in een aantal regio's heeft men een MDT aan boord, daar staat zo'n beetje alles in wat de centralist in het GMS(geintregeerd meldkmer systeem) deponeerd ;)

Zo wordt bij bijv. de Ambulances ook het grootste gedeelte van de melding, er staat op die pieper bijv. AMBU A1 ziekenstraat Hulpverleningsland. De rest van de melding wordt in het MDT geknalt ;) ;)


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2009, 19:23:22


Maargoed niet getreurd, binnen een half jaar moet elke politieregio een persinformatiecode in gebruik nemen, in navolging van Rotterdam-Rijnmond.

Hunter
 
Ja eerst zien en dan geloven.
En dan vraag ik me nog af of dat niet voor onnodig veel ramptoerisme gaat zorgen!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2009, 21:36:33
Ja eerst zien en dan geloven.

Dat lees ik wel vaker. Als jouw baas het beleid uitstippelt, wie ben jij dan om daar van af te wijken...

Hunter


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2009, 22:34:01
Is dit niet korpschef afhankelijk?