Gebruik van P2000 door politie

Auteur Topic: Gebruik van P2000 door politie  (gelezen 14262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2009, 22:54:42
Is dit niet korpschef afhankelijk?

Eén en ander is een unaniem besloten door de Raad van Hoofdcommissarissen.

Hunter


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2009, 19:14:49
Gaat het P2000 persalarm van de politie nog wel door? Er zijn al ruim 2 maanden verstreken en nog geen een regio heeft dit alarm in gebruik (uitgezonderd Rijnmond die het al eerder had). Weet iemand of het er ooit nog van gaat komen? De politie heeft immers de plicht de burgers zo snel mogelijk te informeren bij incidenten en dat laten ze tegenwoordig al vaak genoeg afweten.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2009, 20:03:52
De alarmen over de P2000 zijn bedacht door en voor de pers en dus eigelijk niet voor burgers. Waar staat het dat de politie die plicht heeft? En noem is een voorbeeld  :)


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2009, 22:56:35
De alarmen over de P2000 zijn bedacht door en voor de pers en dus eigelijk niet voor burgers. Waar staat het dat de politie die plicht heeft? En noem is een voorbeeld  :)
De politie laat tegenwoordig steeds minder informatie los en we leven in een democratische rechtsstaat en daarbij hoort dat de politie open moet zijn. Ik snap ook wel dat de politie geen informatie moet gaan verspreiden over lopende onderzoeken, het gaat er meer om dat als er ergens iets gebeurt, de pers, of gewoon geinteresseerde burgers zo snel mogelijk mogen weten waar het incident (als het nieuwswaardig is) is en wat er aan de hand is. Zo voorkom je ook speculaties wat er aan de hand zou kunnen zijn en die ramptoeristen komen evengoed wel, want via bijvoorbeeld van die twittersites wordt binnen no-time informatie verspreid. Die informatie klopt vaak niet.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2009, 23:01:33
Gaat het P2000 persalarm van de politie nog wel door? Er zijn al ruim 2 maanden verstreken en nog geen een regio heeft dit alarm in gebruik

Het moet voor 1 juli ingevoerd zijn, dus ze hebben nog een paar maanden de tijd...

Hunter


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2009, 13:27:13
De politie laat tegenwoordig steeds minder informatie los en we leven in een democratische rechtsstaat en daarbij hoort dat de politie open moet zijn. Ik snap ook wel dat de politie geen informatie moet gaan verspreiden over lopende onderzoeken, het gaat er meer om dat als er ergens iets gebeurt, de pers, of gewoon geinteresseerde burgers zo snel mogelijk mogen weten waar het incident (als het nieuwswaardig is) is en wat er aan de hand is. Zo voorkom je ook speculaties wat er aan de hand zou kunnen zijn en die ramptoeristen komen evengoed wel, want via bijvoorbeeld van die twittersites wordt binnen no-time informatie verspreid. Die informatie klopt vaak niet.

Persvoorlichting geeft een persbericht uit naar de rampenzender... Dat die rampenzender niet altijd even vlot is met info doorgeven naar de burger is iets anders  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #26 Gepost op: 17 maart 2009, 04:08:43
De politie laat tegenwoordig steeds minder informatie los en we leven in een democratische rechtsstaat en daarbij hoort dat de politie open moet zijn. Ik snap ook wel dat de politie geen informatie moet gaan verspreiden over lopende onderzoeken, het gaat er meer om dat als er ergens iets gebeurt, de pers, of gewoon geinteresseerde burgers zo snel mogelijk mogen weten waar het incident (als het nieuwswaardig is) is en wat er aan de hand is. Zo voorkom je ook speculaties wat er aan de hand zou kunnen zijn en die ramptoeristen komen evengoed wel, want via bijvoorbeeld van die twittersites wordt binnen no-time informatie verspreid. Die informatie klopt vaak niet.

plus dat de meldkamer van kleinere regio's ook niet altijd de tijd en gelegenheid hebben om dat pers-alarm er uit te gooien...Sterker nog... hier in de regio Zawa is voor zover mij bekend vanuit de politie niets bekend over gebruik p2000 ivm pers-alarmen oid...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2009, 23:31:38
Vraagje,

Nu zijn sinds enkele dagen de OvD-P en misschien nog wel meer codes van de politie te volgen op P2000 monitor,

p2kflex
18:08:44 28-12-09-ALPHA-PRIO 1 'T HARDE Verkeersongeval (beknelling: ja)
0830041Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OvD-P Noord-West Veluwe)


Nu is het zo dat N-O Gelderland als 1 van de enigste regios geen ambus op p2000 heeft.

De vraag:
Komt dat nog? Ik hoor er verschillende geluiden over maar allen niet even betrouwbaar...
Ik kan me voorstellen dat er niet voor gekozen word ivm privacy maar wil het toch graag ''zeker'' weten en daarom vraag ik het aan de tak die er verstand van heeft

(ik weet niet of hier al een topic over was of dat ik dit bericht in het verkeerde board plaats maar dan hoor ik dat wel)

Groet TAS-226 Aka Jordy
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 31 december 2009, 07:48:46
Nu zijn sinds enkele dagen de OvD-P en misschien nog wel meer codes van de politie te volgen op P2000 monitor,

p2kflex
18:08:44 28-12-09-ALPHA-PRIO 1 'T HARDE Verkeersongeval (beknelling: ja)
0830041Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OvD-P Noord-West Veluwe)


Nu is het zo dat N-O Gelderland als 1 van de enigste regios geen ambus op p2000 heeft.

Die OvD's (en nog een paar functies) zitten al een tijd op P2000, maar worden niet primair via P2000 gealarmeerd. Voor zover ik weet is dat slechts een extra bereikbaarheid en op de momenten dat een OvD-P in dienst is dan is hij of telefonisch, of via C2000 bereikbaar en dan hoeft er ook niet gepiept te worden.

083004409:22:24 04-10-08  PRIO 1 WICHMOND Woningbrand (omvang brand: grote brand) (Gripregeling: grip 1)


Een van de weinige regio's zonder ambu's op P2000? Ik zal ze even opsommen :

- Groningen
- Drenthe
- IJsselland
- Twente
- Noord- en Oost-Gelderland
- Utrecht
- Gooi en Vechtstreek
- Zuid-Holland-Zuid
- Midden en West Brabant
- Brabant-Noord
- Zuidoost Brabant
- Flevoland

Dat zijn toch 12 van de 25 regio's = bijna 50%.

Of ze ooit nog komen is moeilijk te zeggen. Ik kan me nog herinneren dat de CPA's Amsterdam en Haaglanden negatief tegenover P2000, ook die zijn ineens tevoorschijn gekomen. Midden en West Brabant had ook concrete plannen maar die zijn op een gegeven moment toch van tafel geveegd (of op de lange baan geschoven?). Je weet het nooit. Er moeten maar een paar situaties voordoen waarbij de huidige bereikbaarheid (C2000 of GSM) het laat afweten en P2000 kan wellicht opnieuw overwogen worden. Ik heb me laten vertellen dat bepaalde regio's blij waren met P2000 ten tijde van de Vodafone storing vorige maand, dat soort dingen kan ook een rol spelen...


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #29 Gepost op: 31 december 2009, 08:26:16
Oke! Ik wist niet dat de OvDP al eerder via p2000 was geallarmeerd, ik zie de laatste dagen ineens meerdere alarmeringen van de politie op p2000 verschijnen (ook voor OvDP Achterhoek) dus vandaar dat het opviel.

Als je het zo opsomt zijn het inderdaad nog best veel regios die niet met ambus op p2000 werken.. maar omdat ik meerdere geluiden hoor van:

''nee hier zal het niet gebeuren''
''Volgens mij zit het p2000 voor ambus er hier aan te komen''

Raak ik het spoor een beetje bijster, vandaar dat ik het hier vraag, dankjewel Hunter voor je duidelijke antwoord (en nu mis ik weer de duim :duim: :P)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl