Eisen aan fysieke gesteldheid EHBO en BHV

Auteur Topic: Eisen aan fysieke gesteldheid EHBO en BHV  (gelezen 43426 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #180 Gepost op: 19 februari 2013, 15:00:04
De ARBO wet is in dit geval niet van toepassing, omdat het een abnormale situatie is waar snel gehandeld moet worden


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #181 Gepost op: 19 februari 2013, 15:12:52
De ARBO wet is in dit geval niet van toepassing, omdat het een abnormale situatie is waar snel gehandeld moet worden


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #182 Gepost op: 4 april 2013, 12:18:10
En bedankt he, dit zal de goed willende EHBO-er (tegenwoordig EHV-er) of BHV-er echt als een schouder klopje zien.
Ik vind dat je met deze opmerking de EHV-ers en BHV-ers behoorlijk te kort doet.
Ik val volgens mij ook onder de goedwillende EHBO- er, maar ik ben het absoluut eens met 024. Als je je functie lichamelijk (of geestelijk) niet aan kan hoor je de functie niet uit te oefenen! Of je nou een EHBO-er bij een vereniging of RK bent of een BHV'er op het werk.
Ik zie regelmatig EHBO'ers tijdens evenementen waarbij ik mij afvraag hoe lang het duurt voor ze zelf hulp nodig hebben. Deze mensen zouden niet in geörganiseerd verband deze diensten moeten doen. Je hebt als EHBO'er of BHV'er ook je verantwoording te nemen naar de bezoekers / slachtoffers toe.

In jou geval, klf, heb je afspraken met je werkgever gemaakt over hoe te handelen na je inzet. Dat is iets anders. Zolang je tijdens je inzet maar gewoon handelen kan en dat ook lichamelijk aan kunt is er niets mis volgens mij.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie