AT in de spijkerbroek

Auteur Topic: AT in de spijkerbroek  (gelezen 9409 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sigmash

  • Gast
Gepost op: 7 mei 2005, 16:48:53
Deze week stond in de krant weer een foto van een inzet van een Arrestatie Team bij een bankoverval. Wat mij daaraan opviel is dat deze mannen in spijkerbroek lopen. Mij lijkt toch dat er beter geschikte werkkleding verkrijgbaar is, dus neem ik aan dat dit de prive kleding is wat ze aanhadden toen ze werden opgepiept.

Nu vraag ik mij dus af waar komt een AT vandaan en wat doen de leden ervan de godganse dag als er geen inzetten zijn ?




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2005, 16:55:24
Deze week stond in de krant weer een foto van een inzet van een Arrestatie Team bij een bankoverval. Wat mij daaraan opviel is dat deze mannen in spijkerbroek lopen. Mij lijkt toch dat er beter geschikte werkkleding verkrijgbaar is, dus neem ik aan dat dit de prive kleding is wat ze aanhadden toen ze werden opgepiept.

Nu vraag ik mij dus af waar komt een AT vandaan en wat doen de leden ervan de godganse dag als er geen inzetten zijn ?

Trainen, zichzelf goed op peil houden en contant verbeteren. Observatie's (ook in burger). Misschien dat iemand het weet aan te vullen?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2005, 17:18:24
Laat daar nu net ook een site over zijn....... ;) ;)

Alles over het AT + buitenlandse eenheden + SF is te lezen op: http://www.arrestatieteam.nl/

Waarschijnlijk zitten de bovenstaande eenheden het weekend trouwens allemaal wel in Limbo land.... dus als je nog foto's wil schieten..... ga daar eens in de buurt met je camera rond kijken..... (of je je camera mag houden is een tweede  ;D ;D)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2005, 17:29:03

Waarschijnlijk zitten de bovenstaande eenheden het weekend trouwens allemaal wel in Limbo land

Ohjah. Drie type's.

1-In uniform.
2-Onopvallend maar toch opvallend vanwege hun gedrag (breed lopen, zonnebril, constant om zich heen kijken enz enz)
3-Die zijn er wel maar zie je niet  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2005, 17:36:17
@gerard: Ik neem aan dat jij geen foto's gaat proberen te maken van type 2 en 3 en van hun voertuigen   ;) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2005, 17:44:12
Daarnaast nemen de Amerikanen hun eigen teams mee die de daadwerkelijke beveiliging van Bush doen. Ik geloof nooit dat ze dat aan de Nederlandse diensten overlaten!  ;) De Nederlanders zullen wel de omgeving beveiligen (onder supervisie van de Amerikanen??  ??? ;))


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2005, 18:05:04
Ach, ons kontelikkende landje verspilt nu toch al zoveel geld aan die z*kk*nwasser uit de states.  ::)

Op een eurotje meer wordt niet gekeken. Jammer dat het niet zo gaat bij de hulpverleningsdiensten in Nederland, die soms moeten bedelelen om wat extra geld.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2005, 18:29:55
Nu vraag ik mij dus af waar komt een AT vandaan en wat doen de leden ervan de godganse dag als er geen inzetten zijn ?

Het arrestatieteam is niet alleen een oproepdienst. Ze doen een hoop recherchetaken. Dit gaat allemaal 'in het geheim' en daarom hoor je er ook niets over in de media.
Ik las laatst nog in een politievakblad dat de AT's het juist heel druk hebben. Ik denk dus dat ze niet veel tijd overhouden om andere dingen te gaan doen.

Dat ze in een spijkerbroek lopen vind ik ook altijd wel raar. Er zijn hele mooie broeken ontwikkelt voor dit soort zaken, zoals de 5.11 tactical pants die ik volgende week binnen hoop te krijgen  ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2005, 19:04:45
Daarnaast nemen de Amerikanen hun eigen teams mee die de daadwerkelijke beveiliging van Bush doen. Ik geloof nooit dat ze dat aan de Nederlandse diensten overlaten!  ;)
nneuuu,hier in Nederland schoppen ze vermeende teroristen weer de straat op bij gebrek aan bewijs  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2005, 19:32:01
ik vind de inzetten van het AT altijd zeer interessant, vooral de werkwijze en niet tervergeten de voertuigen (is al eens een topic over geweest)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !