GRIP 2 Zeer grote brand (broodbakkerij Pré Pain) Kleibultweg - Oldenzaal 04-06-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (broodbakkerij Pré Pain) Kleibultweg - Oldenzaal 04-06-2013  (gelezen 38868 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: firejelle link=msg=1169898 date=1370378311
Is de TS 2231 afgebrand bij deze brand?? kan dat nergens uit opmaken?

Nee, is al een tijd geleden. Maar er staat wel een vervanger, eerst was dat de oude 2132, nu schijnt er de oude 2431 van Tubbergen te staan (kan iemand dat bevestigen?).
Maar de TS is wel total loss. Bij Ziegler staat op moment al een auto voor hun. Ziegler


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
DEEL 1.

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
DEEL 2.

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
DEEL 3.

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
DEEL 4.

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
DEEL 5.

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
DEEL 6.

Gerrit Poort·    
Gepubliceerd op 4 jun 2013
Citaat
Bij het bedrijf Pré Pain aan de Kleibultweg in Oldenzaal woedt op dit moment een zeer grote brand. Er zijn 350 medewerkers geëvacueerd.

De brand is aan het begin van de middag uitgebroken. Bij de brand komen dikke wolken rook vrij. De brandweer heeft moeite met het bereiken van de brandhaard. Er zijn brandweerkorpsen uit verschillende omliggende plaatsen ingezet. Bij het bedrijf worden afbakbroodjes gemaakt.

BRANDWEER TWENTE (OLDENZAAL) ZEER GROTE BRAND PRE PAIN
Gerrit Poort·    
Gepubliceerd op 4 jun 2013
Aankomst politie helicopter bij zeer grote brand Oldenzaaal.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1169820 date=1370376009
Brand in bedrijfspand Oldenzaal

04 juni 2013
Vanmiddag is Brandweer Twente gealarmeerd voor een brand in een bedrijfspand aan de Kleibultweg in Oldenzaal. Vanwege de hevige rookontwikkeling en het feit dat de brand moeilijk te bereiken was, is opgeschaald naar zeer grote brand. Bij de brand zijn 150 brandweermensen uit heel Twente ingezet.

Vandaag omstreeks 12.30 uur werd de brandweer gealarmeerd voor een brand in een bedrijfspand in Oldenzaal. Deze brand ging gepaard met hevige rookontwikkeling. Daarom zijn een aantal panden in de directe omgeving ontruimd. Het ging hierbij om één woning en een bedrijfspand met ongeveer 300 medewerkers. Mensen werden geadviseerd uit de rook te blijven en ramen en deuren te sluiten. De Adviseur Gevaarlijke Stoffen (AGS) heeft continu metingen verricht naar de concentratie gevaarlijke stoffen in de rook. De brandweer heeft geen verhoogde concentratie gemeten, die gevaarlijk is geweest voor mens en dier.

Loco-burgemeester Trees Vloothuis is vanmiddag ter plaatse geweest en heeft haar medeleven betuigd aan de directie van het bedrijf. “Een mooi bedrijf is voor Oldenzaal verloren gegaan. Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte.”

Bij de brand zijn brandresten neergekomen in de omgeving van de brand. Dit zijn roetdeeltjes. Deze roetdeeltjes zijn niet gevaarlijk en kunnen in een vuilcontainer gedeponeerd worden.

Om omstreeks 18.30 uur werd het sein brandmeester gegeven. De brandweer verwacht nog de hele avond bezig te zijn met nablussen. De brand is vermoedelijk ontstaan in de koel-vriesmachine in het bedrijfspand. Het pand kan als verloren worden beschouwd. Een naastgelegen pand is door een goede inzet van de brandweer behouden. Er zijn geen slachtoffers gevallen bij de brand.

Bron: Bericht Gemeente Oldenzaal ([url=http://www.oldenzaal.nl/sjablonen/1/infotype/news/item/view.asp?objectID=6816]http://www.oldenzaal.nl/sjablonen/1/infotype/news/item/view.asp?objectID=6816)[/url]

Veel gestelde vragen brand Pré Pain

http://www.oldenzaal.nl/sjablonen/1/infotype/webpage/view.asp?objectID=6817

Op dinsdag 04 juni 2013 woedde een grote brand bij broodfabriek Pré Pain. De volgende vragen werden naar aanleiding van deze brand gesteld:

1. Ik kom roetdeeltjes van de brand tegen rondom mijn woning. Wat moet ik doen?
De roetdeeltjes zijn vrijgekomen na de brand. Deze worden meegevoerd door de wind en kunnen op een bepaalde plek neerdalen. Deze roetdeeltjes kunt u gewoon storten in de grijze container

2. In mijn groentetuin vind ik ook roetdeeltjes. Kan ik de groente nog wel eten?
Ja, dat kan. U moet de groente goed afspoelen en daarna kunt u het consumeren.

3. Zijn er gevaarlijke stoffen vrijgekomen?
Nee uit metingen is gebleken dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen

4. Is de rook gevaarlijk?
Rook wat vrijkomt na de brand is nooit goed voor de gezondheid. Er zijn echter geen verhoogde waarden van gevaarlijke stoffen vrijgekomen.

5. Waar kan ik terecht met schade?
Schades kunt u melden bij uw eigen verzekering.

6. Hoe is de ontruiming verlopen?
Gisteren heeft de politie alle bedrijven en één woning in de cirkel spoor-A1-Hinmanweg-Kleibultweg-Vriendschapsmeerweg benaderd om te evacueren. De brandweer adviseerde om naar huis te gaan of gebruik te maken van de opvangplek in Vondersweijde. Van deze locatie heeft niemand gebruik ge-maakt.

7. Zijn er ook woningen in het ontruimde gebied?
Ja, er staat 1 woning in het ontruimde gebied.

8. Hoeveel medewerkers zijn er geëvacueerd?
Pré Pain heeft zo’n 50 medewerkers geëvacueerd. Van TopCraft zijn er zo’n 300 medewerkers geë-vacueerd.

Meer informatie
Voor meer informatie over uw gezondheid kunt u contact opnemen met het publieksinformatienummer van GGD Regio Twente: (0900) 277 77 77. Heeft u andere vragen? Belt u dan met de gemeente Oldenzaal: (0541) 58 81 11.
Samen sterk in de hulpverlening!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
09.11 #brand #kleibultweg #oldenzaal: brandweer nog ter plaatse met 2 blusvoertuigen en hoogwerker, hele dag nog bezig met nabluswerkzaamheden.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Ik ben zelf ook bakker voor een grote supermarkt in Noord Holland, en wij nemen ook afbakbrood af van PrePain & Smithuis.
Wat wij te horen hebben gekregen van de manager is dat er vandaag iedergeval geen levering komt van Prepain (Logisch). Twee nieuwe productielijnen compleet verwoest ter waarde van 20 miljoen euro. De andere productielijnen worden gecontroleerd, en ook het vrieshuis wordt vandaag gecontroleerd. Er staan nog zo`n 10.000 pallets met voorraad.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
13:43:33 05-06-13GROUP-1PRIO 2 nablussen Pre Pain : KLEIBULTWEG 94 7575BX : OLDENZAAL 2561
0603511BRW Twente (de Lutte) (Bemanning TW)
0605232BRW Twente (de Lutte) (TW 2561)


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Citaat van: Rufes link=msg=1170058 date=1370424704
Ik ben zelf ook bakker voor een grote supermarkt in Noord Holland, en wij nemen ook afbakbrood af van PrePain & Smithuis.
Wat wij te horen hebben gekregen van de manager is dat er vandaag iedergeval geen levering komt van Prepain (Logisch). Twee nieuwe productielijnen compleet verwoest ter waarde van 20 miljoen euro. De andere productielijnen worden gecontroleerd, en ook het vrieshuis wordt vandaag gecontroleerd. Er staan nog zo`n 10.000 pallets met voorraad.

Hopen op een goede verzekering met 20 miljoen euro...


Erik Schaddelee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Journalist/Fotograaf/Video
    • Schaddelee Fotografie
Laten we er nog maar een video bij zetten dan  8)

4 juni 2013 Grip 2 Pre Pain Oldenzaal
Groeten,  Erik


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Jammer voor het bedrijf wat getroffen is door deze brand.

Nu had ik ff een hele andere vraag die mij altijden op de lippen brand.

vraag is: als er een TS of HW of wat voor brw voertuig TP bij wat voor brand dan ook, en ze staan stil en zijn het hun werkzaamheden bezig, waarom laten ze dan de zwaailampen draaien, is daar een protocol voor, of werken der anders bepaalde functies niet.

JE staat meestal op afgezet terrein, vooral met een inmense brand als dit,

Met vr groet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: andries link=msg=1170190 date=1370440895
Jammer voor het bedrijf wat getroffen is door deze brand.

Nu had ik ff een hele andere vraag die mij altijden op de lippen brand.

vraag is: als er een TS of HW of wat voor brw voertuig TP bij wat voor brand dan ook, en ze staan stil en zijn het hun werkzaamheden bezig, waarom laten ze dan de zwaailampen draaien, is daar een protocol voor, of werken der anders bepaalde functies niet.

JE staat meestal op afgezet terrein, vooral met een inmense brand als dit,

Met vr groet
Zo,n inmense brand als dit legt hele andere en veel hogere prioriteiten op de brandweer dan het uitdoen van een paar zwaailichten. ::)