GRIP 2 Zeer grote brand (broodbakkerij Pré Pain) Kleibultweg - Oldenzaal 04-06-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (broodbakkerij Pré Pain) Kleibultweg - Oldenzaal 04-06-2013  (gelezen 38286 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
23.04 #brand #kleibultweg #oldenzaal De brandweer heeft zo juist de nabluswerkzaamheden van de grote brand gisteren beëindigd.


Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
p2kflex
01:32:37 06-06-13GROUP-1PRIO 2 Nablussen Pre Pain : KLEIBULTWEG 94 7575BX : OLDENZAAL 2131
0605825BRW Twente (Oldenzaal) (Besturing Kazerne)
0603342BRW Twente (Oldenzaal) (Blusploeg 2)
0605826BRW Twente (Oldenzaal) (Lichtkrant)
0605217BRW Twente (Oldenzaal) (TS 2131)
0605310BRW Veiligheidsregio Twente (Monitorcode)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: andries link=msg=1170300 date=1370454686
de reactie's vond ik ook overtrokken,

gezien het feit dat ik eens in een ts heb gezeten waar de schakelaars van de zwaailampen en sirene naast elkaar zaten. Dus zodoende dat ik over een protcol begon. Afgebekt worden vroeg ik niet om. Overdag lijkt het mij niet hinderlijk, maar meer als je 's nachts staat te blussen,OOK BINNEN AFGEZET TERREIN WAAR DUS GEEN VERKEER OF WAT DAN OOK LANGSKOMT) lijkt mij dat geflikker van die lampen zeer hinderlijk. Ben zelf werkzaam in landbouw en weg werkzaamheden, en in het donker heb ik der zelfs hekel aan, dus zodra ik van de openbare weg af ben(landbouw) of achter de barrier sta(wegwerkzaamheden) dan gaat dat ding uit. En het is zelfs verplicht om hem achter de barrier niet meer aan te hebben als noodzaak, dit ivm hinderen van collega's of medeweggebruikers.

Dus kunnen er ook nog fatsoenlijke reacties gegeven worden???????????

Ho even. Ho heel even.

Ik geef je een gemeende en volgens mij keurige reactie. Twee brandweerlieden die bijna dagelijks op een (spoed)brandweervoertuig zitten (in vijf dagen 12 uitrukken, trouwens) geven aan dat er -behalve in situaties op de snelweg en provinciale weg- geen functie aan het blauw zit. Staan de blauwe lampen niet aan dan zullen vrijwel altijd de oranje werklampen aanstaan. Dat licht heb je toch en het geluid ook, je bent immers ergens mee bezig. Sommige chauffeurs interesseert het geen moer of de lampen nog aangaan, anderen proberen er aan te denken maar vergeten het in het heetst van de strijd wel eens.

Ik wil best een antwoord typen wat je graag wil horen hoor, als je daar blij van wordt. Maar als je een vraag stelt en je krijgt daar van professionals (mag ik dat over mezelf zeggen) een reactie op, accepteer dat dan gewoon en doe niet alsof we je belachelijk willen maken ::)

Citaat van: Diamondback link=msg=1170248 date=1370447714
De antwoorden die gegeven worden hebben alleen maar betrekking op de gedraging, waarom de lampen blijven draaien.
Maar niemand van jullie heeft het over het protocol of over de mogelijke andere functies aan een voertuig die hier wel of niet mee samenhangt.

Welk protocol? Welke mogelijke andere functies dan het beschermen van de eigen veiligheid op snelwegen en provinciale wegen, zoals ik in mijn eerdere post al benoemde (!!) is er dan? In een wijk, en zeker op privéterrein, zal het incident zodanig afgezet worden dat de zwaailampen geen toegevoegde waarde meer hebben hoor...

Citaat van: Diamondback link=msg=1170248 date=1370447714

DB's wijze les: proberen jullie het nog eens. Niet om mijn gelijk (zal mij aan mijn rectum oxideren) maar om het stillen van de nieuwsgierigheid van andries en om invulling te geven waar dit forum voor is - informatie uitwisselen naar mekaar toe.

Mijn wijze les: als je spreekt over protocollen en andere functies, geef dan zelf eens een keer wat voorbeelden in plaats van zo te reageren. Ik vertel nu voor de tweede keer hoe het zit en als je het niet wil begrijpen is dat ook prima. Voor de rest geldt hetzelfde als voor Andries: als je iets anders wil horen, zeg het maar. Dan wil ik met liefde neerzetten dat de blauwe lampen zijn om aliens te verjagen :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Als ik het heb over het protocol dan verwijs ik dus naar de vraag van andries.
andries stelde een duidelijke vraag en iedereen zegt: we zijn er te druk mee.

Dat is veelste kort door de bocht en beantwoord de vraag van andries nog niet eens half.

Had gewoon geschreven dat er geen protocol voor is, had gewoon geschreven dat de OGS-installatie op een voertuig de verdere functie van het voertuig niet beïnvloed. Weet andries meteen hoe het zit.

Lezen - het blijft een kunst.


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Bij de voertuigen zijn jullie de VC-2 9084 nog vergeten. ;)
Het waren een aantal drukke dagen voor korps Oldenzaal.Na het opruimen en nablussen afgelopen woensdag kreeg men gisteren nog een "lekker" karwei aan de Koopsweg in De Lutte om een kalf uit de gierput te halen.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
p2kflex
19:42:09 07-06-13GROUP-1PRIO 2 Nablussen Pre Pain : KLEIBULTWEG 94 7575BX : OLDENZAAL 2131
0605825BRW Twente (Oldenzaal) (Besturing Kazerne)
0603341BRW Twente (Oldenzaal) (Blusploeg 1)
0605826BRW Twente (Oldenzaal) (Lichtkrant)
0605217BRW Twente (Oldenzaal) (TS 2131)
0605310BRW Veiligheidsregio Twente (Monitorcode)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Een film van de brandweer Twente met daarin brandweermannen aan het woord over hoe zij de brand hebben beleefd.

http://www.youtube.com/watch?v=zAOkhvzttZQ#t=830

User: Brandweer Twente
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!