ambulance op vliegveld

Auteur Topic: ambulance op vliegveld  (gelezen 4633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2005, 15:08:15
ja ik weet wel dat het in meer landen is, maar dan is het in ieder geval hier ergens in europa

Ja dat denk ik ook!

Als ik het goed bekijk is het Frankfurt am Main. Helaas zijn de foto's iets te klein om het duidelijk te zien. Op de eerste foto meen ik het te kunnen lezen

Ik kan het ook niet helemaal goed lezen misschien zal de plaatser van de foto wat meer info kunnen verstrekken?


ambulance mark

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 13 mei 2005, 19:49:38
ik dacht dat ik deze foto's van een duitse site had, maar ik weet het niet meer zeker.


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2005, 19:52:12
Hebben ze daar dna ook eht alarmnummer 112 ??? ???


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2005, 19:56:55
ja klopt daar hebben ze ook 112


Karim

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 13 mei 2005, 21:01:36
112 wordt toch in meer landen gebruikt dan alleen Nederland...?

Om te kunnen onthouden in welke landen u 1-1-2 kunt bellen hebben wij de volgende makkelijk te onthouden afkortingen voor u samengesteld:  

SLEF    GNID    ZLONP

SLEF: (Spanje, Luxemburg, Engeland, Finland)
GNID: (Denemarken, Ierland, Nederland, Griekenland)
ZLONP: (Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Noorwegen, Portugal)

En de reservelanden vormen samen een wederom makkelijk te onthouden woord: BIZZFDN (Belgie, Italie, Zweden, Zwitserland, Duitsland, Noorwegen)



Ja, heel duidelijk, die "makkelijk onthoubare woorden", gnid zlonp, bizzfnd, echt woorden die ik dagelijks gebruik...  ::)


ambulance mark

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 13 mei 2005, 21:08:36
ik heb de site gevonden
www.beilhack.de/englisch/ index.php?page=fahrz...


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2005, 21:23:30
Om te kunnen onthouden in welke landen u 1-1-2 kunt bellen hebben wij de volgende makkelijk te onthouden afkortingen voor u samengesteld: 

SLEF    GNID    ZLONP

SLEF: (Spanje, Luxemburg, Engeland, Finland)
GNID: (Denemarken, Ierland, Nederland, Griekenland)
ZLONP: (Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Noorwegen, Portugal)

En de reservelanden vormen samen een wederom makkelijk te onthouden woord: BIZZFDN (Belgie, Italie, Zweden, Zwitserland, Duitsland, Noorwegen)


Ja, heel duidelijk, die "makkelijk onthoubare woorden", gnid zlonp, bizzfnd, echt woorden die ik dagelijks gebruik...  ::)
 

Duitsland reserveland?????  Naar mijn beste weten hebben ze in Duitsland al veel langer dan Nederland de 112. Ze hebben ook nog 110 (Polizei)

Een leuke spreuk die de Politie niet graag hoort: 110 die Männer die mann Ruft; 112 die Männer die kommen.


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #27 Gepost op: 13 mei 2005, 21:29:48
ik dacht dat ik deze foto's van een duitse site had, maar ik weet het niet meer zeker.

ik heb de site gevonden
www.beilhack.de/englisch/ index.php?page=fahrz...

In het Acrobat Read file staat een betere foto waar men op de deur kan zien dat het een voertuig is van Fraport. Dit is de beheerder van Frankfurt Airport Rhein-Main.

Het betreft hier dus een byzonder voertuig van de bedrijfsbrandweer Fraport.


Karim

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 13 mei 2005, 23:10:58
Naar mijn beste weten hebben ze in Duitsland al veel langer dan Nederland de 112. Ze hebben ook nog 110 (Polizei)


Ach, in Belgie belt ook nog iedereen die brandweer of 'n ambulance nog heeft "den honderd" (100).

Voor secundair ziekenvervoer (b-ritten) via 't rode kruis bel je de 105, en voor de flikken bel je 101.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #29 Gepost op: 14 mei 2005, 00:38:10
Ach, in Belgie belt ook nog iedereen die brandweer of 'n ambulance nog heeft "den honderd" (100).

Voor secundair ziekenvervoer (b-ritten) via 't rode kruis bel je de 105, en voor de flikken bel je 101.




Da's om het makkelijk te houden :-)
Nurse powerrrrr