wat is de meerwaarde ehbo

Auteur Topic: wat is de meerwaarde ehbo  (gelezen 6198 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Uppie

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2005, 12:31:16
Ok, ik heb nu de BHV cursus gedaan, 1 dag Levensreddende Eerste Hulp, en 1 dag evacuatie + brandbestrijding. Interessant? Jazeker!  

Maar ik heb wel het gevoel van: het ehbo gedeelte ga ik zeker uitdiepen en meer van leren. Met name omdat alles wel heel erg snel behandeld wordt vanwege de tijd.

dus oktober start mn cursus EHBO !


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2005, 20:04:44
Dat besef maakt het belang van de BHV opleiding duidelijk


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2005, 09:31:54
Volgens mij zit er ook een verzekeringstechnische meerwaarde aan het EHBO diploma. Het Oranje Kruis heeft recentelijk een verzekering afgesloten voor alle houders van een geldig Oranje Kruis diploma tegen alle schade die de hulpverlener veroorzaakt tijdens een hulpverlening. Of de BHV'ers hier ook van gebruik kunnen maken weet ik niet zeker.


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2005, 16:45:53
Ook BHV'ers  die een NIBHV diploma hebben zijn verzekerd
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2005, 16:49:41
Ok, maar dan kunnen ze niet gebruik maken van de verzekering op eigen schade via de Nationale EHBO bond?


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2005, 22:38:59
Als men schade heeft na een incident bv bloedspatten op de eigen kleding of auto. Dan wordt dit gedekt door het oranje kruis.

Ben ik een dienst aan het lopen bij het rode kruis dan wordt dit via de verzekering van het rode kruis uitbetaald.

Ik weet niet of de EHBO club een collectieve verzekering heeft ?

Als men schade heeft moet men wel een schade formulier invullen , en weet dat het oranje kruis niet vlug is met dit soort dingen ! Zij zullen de schade eerst proberen te verhalen op de "schuldige partij "pas als zij niet betalen gaat het oranje kruis over op uitbetalen


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2005, 19:44:46
Als men schade heeft na een incident bv bloedspatten op de eigen kleding of auto. Dan wordt dit gedekt door het oranje kruis.

>>> Het OK heeft een collectieve aansprakelijkheidsverzekering afgesloten voor alle EHV'ers. Die vergoed geen schade aan de eigendommen van de BHV'er.