Vraag van mijn zevenjarige neefje

Auteur Topic: Vraag van mijn zevenjarige neefje  (gelezen 6119 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2013, 00:32:03
Misschien een interessante aanvulling voor dit topic:

Er zijn twee verschillende soorten autobussen. De T100-bus en de 'normale' autobus.

De T100-bus, afkorting voor Tempo-100-bus mag onder bepaalde voorwaarden 100 km/u rijden. De voorwaarden zijn: geen staanplaatsen, gordels en snelheidbegrenzer bij 100 km/u. Dat het gaat om een T100-bus staat vermeldt op het kentekenbewijs.

Een normale autobus mag 80 km/u rijden. (dit geldt dus voor een lijnbus)


Wijkagent Nistelrode en V

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2013, 01:04:25
Hallo,

Ik zal een poging wagen om het uit te leggen aan je zeven jarig neefje.
Als er gordels en riemen in een bus of auto of zelfs vrachtauto zitten moet je ze aan doen.
Zitten ze er niet in dan kun je ze niet aan doen en hoef je dat dus niet.
Zo hebben ze het in de wet vast gelegd, alleen dan met heel veel moeilijke woorden en ook met veel uitzonderingen.
Zoals de postbode als hij met de auto post bezorgt of de taxi chauffeur als hij klanten aan het rijden is.
Ook de politie hoeft geen gordel aan als het nodig is voor het werk.
Bijvoorbeeld om snel uit de auto te kunnen om een boef te vangen.

Met vriendelijke groeten Michael van Creij.
Wijkagent van Nistelrode en Vorstenbosch.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2013, 01:15:23
Zijn volgende vraag zou kunnen zijn: ''Maar wijkagent, een gordel doe je toch niet aan, maar doe je toch om?'' Zou kunnen.  ;D Het ventje lijkt mij pienter genoeg.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2013, 02:19:44
Ik weet nog dat we in the States een tour door Hollywood namen. De tourguide/busdriver zei bij het begin van de tour dat het verplicht was om de gordels te dragen. Bovendien waarschuwde hij er lachend voor dat we bij de eerste stop niet moesten vergeten de gordels af te doen.

Ongeveer 80% van de passagiers wilde bij de eerste stop opstaan zonder de gordel af te doen ... (en dan het gezicht van de tourguide/busdriver)

(jaja ... ik ook dus  :D)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2013, 16:53:15
en heb je het al uitgelegd? haha.
Het is een leuke vraag inderdaad. En pas 7 jaar.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Loesje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #15 Gepost op: 28 september 2013, 20:19:27
Inderdaad, deze afloop nog niet laten weten. Neefje uitgelegd, in en uitstappen verhaal. Bussen willen op tijd rijden, enz.. En soms maakt de politie dan uitzonderingen. Zijn antwoord: Wij hebben een kindje in de klas die leesblind is, en mag langer doen over een dictee. Ja zoiets, soms maak je uitzonderingen. Maar snel ging het onderwerp weer over op, andere belangrijke kinderzaken. Hij was er alweer minder mee bezig, en nam genoegen met dit antwoord  O0


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2013, 17:34:59
Ik had het hier laatst over met een chauffeur. Chauffeurs hebben in de bus ook géén!? gordel!
Het is ook niet verplicht.
Eigenlijk is dat raar, bij een chauffeur zit alles (stuur, dashboard) vrij laag en hij kan dus sneller door de ruit vliegen..
Waarom worden ze niet gewoon geplaatst en laat de wetgever het eventueel dragen aan de chauffeur over?
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2013, 17:38:51
Ik snap dat buschauffeurs in het stad en streekvervoer de gordel niet dragen in verband met hun eigen veiligheid. Taxichauffeurs hoeven voor niet gepland vervoer immers ook geen gordel te dragen. De gordel beperkt je namelijk in je mogelijkheden je te verdedigen en kan zelfs gebruikt worden om je op je plek te houden waardoor je aardig weerloos wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2015, 22:42:27
In sommige gevallen kun je als bedrijf zelfs een ontheffing krijgen voor het niet dragen van de gordel. In de tijd dat ik bij van Gend & Loos werkte hadden wij een ontheffing voor het niet dragen van de gordel in onze bestel wijk. Dit omdat je dan 50 tot 100 keer per dag in en uit stapt en alleen korte afstanden rijd. De ontheffing was niet geldig als wij naar onze wijk toereden vanaf de zaak of bij terug rijden naar de zaak.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2015, 23:19:38
Batoutofhell ben je alle oude topics aan het doornemen?