GRIP 1 Middel hulpverlening (3 mannen overleden in mestsilo) Buterheideveld - Makkinga 19-06-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (3 mannen overleden in mestsilo) Buterheideveld - Makkinga 19-06-2013  (gelezen 50994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: 024 link=msg=1175229 date=1371645194
Ik weet niet uit welke stad je komt dat je ze ondernemers in de agrarische sector noemt. Als Amsterdammer heb ik geleerd dat je ze boeren of provincialen noemt. Al die moeilijke woorden zijn niet nodig.

 :) Was ook sarcastisch bedoeld, maar de aanhalingstekens ontbraken.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: RemRoof link=msg=1175230 date=1371645284
:) Was ook sarcastisch bedoeld, maar de aanhalingstekens ontbraken.

RemRoof

Gelukkig, dan zitten we weer aardig op dezelfde genuanceerde lijn.


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Gezien de afmetingen en mij achtergrond (boerenzoon) is het een silo van ongeveer 4 meter hoog (gemeten van af Maaiveld, en zal hij van af bovenkant tot bodem ongeveer 5 a 6 meter diep zijn. Doorsnede van meter of 15.  dan is de vloer oppervlakte al gauw rond de 175M2, laat er dan nog eens 30 cm in zitten is ongeveer 55 M3, genoeg om er nog gassen in te krijgen en het feit is, Hij is volledig afgesloten, kun je ergens op foto's zien.

Denk dat je dan echt wel kun spreken van de teksten die ik eerder hier geplaatst heb
,

Geloof ook dat er ergens een foto is waar gedeelte opstaat, zie de tekst van speedy, met de foto van rens hooyenga.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat
Onderzoekers van de #Onderzoeksraad aanwezig op locatie van ongeval met mestsilo in Makkinga.

https://twitter.com/Onderzoeksraad


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
In de scheepvaart, scheepsreparatie etc. kennen we de zogenaamde "gasdokter".
Voordat tanks etc. mogen worden betreden doet de "gasdokter" de nodige metingen en geeft pas een certificaatje af als alles in orde is. Dat gebeurt ook voordat warme werkzaamheden in ruimten mogen worden uitgevoerd.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Volgens verslaggever RTL 7 (live):

Dode is 26 jarige eigenaar van melkveehouderij. De twee andere doden zijn werknemers, 29 jarige man uit Joure en een 42-jarige man elders uit Friesland. Toen de mensen in de silo lagen hebben ze met een tractor geprobeerd een gat in de silo te rijden om slachtoffers eruit te halen, poging mislukt. Daarna brandweer gebeld die gat gemaakt heeft.

26 jarige eigenaar is de zoon van de boer en had bedrijf net overgenomen. Het risico dat dit zou kunnen gebeuren was bekend, moeder was er altijd bang voor.


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Laatste slachtoffer wat dus is af gevoerd, is een man uit Veenhuizen (dr) waarschijnlijk medewerker van een loonbedrijf hier uit de buurt.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Helaas waren er in Friesland eerdere vergelijkbare ervaringen:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=28765.0


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Er zijn talrijke gasdokters in Nederland, een voorbeeld :

Gasmeting en ontgassing


Vraag een meting aan!

Wij hebben ervaren, betrouwbare en goed opgeleide gasmeetdeskundigen in huis die u tegen een aantrekkelijke prijs kunnen helpen. Vraag daarom nu een gasmeting aan!
Meting aanvragen »


Gasdokter Centrale, Mob: +31(0)642358196 beschikt over gasmeetdeskundigen die opgeleid en deskundig zijn. De gasmetingen die wij verrichten zijn voor besloten ruimten op schepen zoals, gasolietanks, dubbele bodemtanks, ballasttanks, bunkertanks, nozzel, skegg etc. Wij geven geen gasvrijverklaringen voor tankers.

Gegaste containers, landtanks, riolen, tankwagens, etc. en gasvrijgeven (vanaf €50.- euro, all-in) worden ook door onze gecertificeerde gasmeetdeskundigen gemeten.

Zie o.a. Stichting KAGO   http://www.stichtingkago.nl/