GRIP 1 Middel hulpverlening (3 mannen overleden in mestsilo) Buterheideveld - Makkinga 19-06-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (3 mannen overleden in mestsilo) Buterheideveld - Makkinga 19-06-2013  (gelezen 50761 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Live link=msg=1175299 date=1371655290
Juist daarom de vraag.

Een tractor heeft van zichzelf weinig uitstekende delen en een landbouwwerktuig vaak wel.


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
@Nixon,

Deze tractor had een voorlader voorop de tractor, dan maak je der een soort van shovel van, dit werktuig had palletvork voor op, dus dan zou je theoretisch prikken kunnen.

@Allen.

Ik ben deze middag ff heel erg LOMP en cru geweest met reactie. misschien heb ik te vlot gereageerd op deze topic, ik bied hierbij mijn wel gemeende excusses aan, en ik wens de nabestaanden, familie, vrienden, bekenden, buren, ect ect nogmaals mijn excuus aan en ik wens hun heel veel sterkte met het verlies van hun dierbaren.

Nogmaals mijn Excusses


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: 024 link=msg=1175212 date=1371642916
Wat is er zo bijzonder aan stront dat er een besmettingsruimte voor nodig is. In een ziekenhuis liggen pasgeboren babies (= stront), mensen die bewust of onbewust het bed volpoepen, er worden laxeermiddelen of klysma's uitgedeeld (heel veel stront), er worden buiken opgemaakt met rottende darmen vol stront, enz.

Je hebt er geen ontsmetttingsruimte of gevaarlijke stoffenprotocol bij nodig, alleen schoonmakers of de zuster die de boel weer even opfrist.
Bij bepaalde diersoorten komen vaak wel resitente bacterien voor door antibiotica gebruik. Zitten vast ook in de mest.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Citaat van: Walker link=msg=1175302 date=1371655406
In hoeverre helpt een gasmasker tegen H2S? Of worden hier gasmasker en perslucht/ademlucht door elkaar gehaald?

In principe volstaat een halfgelaatsmasker met de juiste type filterbus erop. Type weet ik zo even niet uit mijn hoofd, als je dat wil weten moet ik dat morgen op het werk even voor je nakijken.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Drie mannen omgekomen in Friese mestsilo
Drie mannen omgekomen in Friese mestsilo
 zoominnl·    
Gepubliceerd op 19 jun 2013
Drie mannen zijn woensdag omgekomen in een mestsilo in het Friese Makkinga. Een vierde man is in kritieke toestand overgebracht naar een ziekenhuis.
Samen sterk in de hulpverlening!


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Beide Lifeliners in één foto. LL4 vertrekt hier met de enige overlevende van dit tragische ongeval.



copyright foto berust bij mij.


rolandfotografie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • fotograaf in drenhte trekkers trucks hulpveerlenin
    • fotografie
Citaat van: skippy02 link=msg=1175175 date=1371638999
Het inmiddels bekende H2S topic is hier te vinden:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=30100.msg642424#msg642424

Wordt het niet eens tijd om wettelijk te regelen dat er ademlucht gedragen moet worden bij werkzaamheden in de kelder of silo?
kwurmeesters van silo's hebben dit al standaard en is verplicht en bij werkzaamheden de mensen  die er in werken moet op cursus om er mee omtegaan dus het is zeker verstandig
drenhte  fotograaf 15 jaar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Walker link=msg=1175302 date=1371655406
In hoeverre helpt een gasmasker tegen H2S? Of worden hier gasmasker en perslucht/ademlucht door elkaar gehaald?
Perslucht kennen we binnen de brandweer niet. We kennen enkel ademlucht. Filterbusmaskers, ik vraag me af of die afdoende bescherming bieden tegen dit soort concentraties. Je loopt het risico dat het filter binnen afzienbare tijd verzadigt raakt door het gas.
Vanavond was ons forumlid Tijgernest in Een vandaag
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/46245/drie_mannen_overleden_na_val_in_mestsilo

Zij vertelde daarin een glashelder verhaal, en vertelde dat zij een vermoeden heeft dat dit soort ongevallen wekelijks voordoen. En ook dat er nog te weinig bekend is over de gevaren van H2S. Zelfs agrariers onderschatten de gevaren, dus het valt nog mee met de doden. :-\


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Heb laatst een lezing van haar bijgewoond, erg interessant, erg leerzaam en erg leuk om bij te wonen.

Hier in de regio zijn er genoeg dingen te bedenken waarbij je H2S kunt oplopen, dus... erg leerzame lezing.

Triest voor de slachtoffers.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: grizz link=msg=1175332 date=1371660259
Heb laatst een lezing van haar bijgewoond, erg interessant, erg leerzaam en erg leuk om bij te wonen.

Hier in de regio zijn er genoeg dingen te bedenken waarbij je H2S kunt oplopen, dus... erg leerzame lezing.

Triest voor de slachtoffers.
De lezing "Het wordt pas link als het niet meer stinkt". ;)