C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 15016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #30 Gepost op: 20 mei 2005, 17:07:20
welke meerwaarde  ???

dat de pers tijdig de hulpdiensten achterna kunnen rijden, het nieuws kunnen verslaan en kunnen controleren of de hulpdiensten hun werk wel naar behoren doen. ;D
Nemo me impune lacessit


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #31 Gepost op: 20 mei 2005, 19:55:43
Een beetje pers heeft zo zijn contacten natuurlijk.  ::)


gast

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2005, 00:18:29
De meerwaarde van uitluisteren? Het gaat ook wel eens fout...soms worden er door de persvoorlichter dingen verzwegen, verdraaid of mooier voorgespiegeld dan ze zijn.
Journalisten (goede...niet de sensatiezoekers!)zijn nu net de aangewezen personen om het waarom te achterhalen.

Buiten dat is er een hele groep mensen beroepsmatig redelijk afhankelijk van het meeluisteren met de hulpdiensten.

Buiten dat is/was het een leuke hobby voor een hoop mensen.

Buiten dat werkt het gebrek aan informatie onvertrouwen, mysterie, mythes en onwaarheden in de hand en word het  meeluisteren een "hot item" voor criminelen en andersinds  geinteresseerden.

Denk trouwens aan de Irak-look-alike-pr man die mooie verhaaltjes ophing over het functioneren van c2000. Wie vertrouwt nu de persvoorlichter nog? Dat vertrouwen is al meerdere malen geschaad. Wie vertrouwt de politiek nog na talloze incidenten die in de doofpot zijn gestopt?
Het is censuur in een democratisch en vrij land....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2005, 10:09:18

Het is censuur in een democratisch en vrij land....







Aha,nu komt de aap uit de mouw.We zijn gepikeert,omdat we niet meer mee mogen luisteren.Alleen jammer dat er wordt vergeten dat C2000 maar voor 1 doel is,en dat is een goed communicatiemiddel voor de hulpverleningsinstanties.

Dat er een aantal journalisten op hun tenen zijn getrapt dat is dan mooi jammer,maar er wordt ook niet de gelegenheid gegeven om een goed alternatief te zoeken voor de journalistiek.Waar ze allang mee bezig zijn.
Maar nee,als het even kan moet een journalist eerder voorzien zijn van mogelijkheden om mee te luisteren dan de hulpverlener zelf


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 21 mei 2005, 10:16:09
Het communcatiesysteem is beter dan ooit. Met C2000 kennen alle hulpdienstne met elkaar praten. Vroeger niet. Vroeger wist de ene dienst niet van de andere dienst dat die deed zonder eerst via de meldkamer tel. contact gehad te hebben met de andere dienst.

Nu ken de politie de brandweer bijpraten enz.

Wat betreft het afluisteren was het onafluisterbaar maken niet nodig geweest. Men had gewoon een soort geregisteerd beluisteren in moeten voeren. Dus apparatuurverstrekking door overheid aan geinteresseerden met vergunning en registratie van houder type beluisterapparatuur.

Misschien technisch niet haalbaar, maar in duitsland hadden ze dat met de BOS diensten. Je had daar een vergunning nodig om naar politie, brandweer, enz te luisteren.

Pierre


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 21 mei 2005, 12:35:24
gepikeerd? ja, maar niet vanwege de onafluisterbaarheid.
Dit alles kon ook met het oude netwerk als daar wat geinvesteerd in werd. Deze miljard kostende operatie was niet nodig geweest en het werkt nog steeds niet goed.
Nog steeds moet de burger betalen om de fouten uit het systeem het halen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #36 Gepost op: 22 mei 2005, 13:32:15
Nu ken de politie de brandweer bijpraten enz.

Ohja? Dan wordt het alleen maar een grotere puinhoop  ;D

Groeten, Peter.


Henkie44

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 22 mei 2005, 19:13:56
Het makkelijkste lijkt mij CLONEN ik bedoel een CLONECABLE en een exact zelfde portofoon als de politie gebruikt (model moet precies hetzelfde zijn)
Iemand zoeken die zijn porto even wil uitlenen, clonen en verder clonen.
Clonecables zijn voldoende op internet verkrijgbaar, en ze beschadigen de originele radio totaal niet.

Maar goed dat zal ook wel niet lukken   >:(
Dus ik ga weer verder dromen…   ;)


Kevke

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 22 mei 2005, 21:13:20
Het makkelijkste lijkt mij CLONEN ik bedoel een CLONECABLE en een exact zelfde portofoon als de politie gebruikt (model moet precies hetzelfde zijn)
Iemand zoeken die zijn porto even wil uitlenen, clonen en verder clonen.
Clonecables zijn voldoende op internet verkrijgbaar, en ze beschadigen de originele radio totaal niet.

Maar goed dat zal ook wel niet lukken   >:(
Dus ik ga weer verder dromen…   ;)



Nou ben ik bang dat gebruikers niet zomaar hun porto uit gaan lenen omdat ze dan namelijk strafbaar zijn  ;D

Kev.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 22 mei 2005, 22:22:18
Het makkelijkste lijkt mij CLONEN ik bedoel een CLONECABLE en een exact zelfde portofoon als de politie gebruikt (model moet precies hetzelfde zijn) Iemand zoeken die zijn porto even wil uitlenen, clonen en verder clonen.

Was het maar zo makkelijk, helaas werkt het niet zo. Er wordt namelijk ook een uniek hardwarematig nummer meegezonden. Als dat niet correspondeert met het softwarematig geprogrammeerde ID dan zal het netwerk het apparaat geen toegang verlenen...

Groeten, Peter.