Veilige afzetting bij wegwerkzaamheden nét na einde snelweg?

Auteur Topic: Veilige afzetting bij wegwerkzaamheden nét na einde snelweg?  (gelezen 7794 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #20 Gepost op: 21 juni 2013, 20:57:11
Citaat van: HIT link=msg=1176183 date=1371840640
Klopt, maar je mag gewoon de uitvoeger afsluiten en de taper inrichten tot uitvoeger, dan plaats je een "verkorte uitvoegstrook" op een tekstwagen of DRIP en dan heb je dat getackeld. Grootste voordeel hiervan is de vrije werkruimte en het uitsparen van extra actiewagens.
(...)
Ah, zo bedoel je dat, ik snap het nu! Akkoord, met de verkorte uitvoeger kan het inderdaad wel.  :)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 21 juni 2013, 20:58:44
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1176187 date=1371841031
Ah, zo bedoel je dat, ik snap het nu! Akkoord, met de verkorte uitvoeger kan het inderdaad wel.  :)

Ik zag ook later pas dat ik dit vergeten was te melden ;D 998765

Maar je bent toch met me eens dat het veiliger is om 1 baan af te zetten ipv 3 wat je hiermee bereikt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #22 Gepost op: 21 juni 2013, 21:06:21
Citaat van: HIT link=msg=1176188 date=1371841124
(...)
Maar je bent toch met me eens dat het veiliger is om 1 baan af te zetten ipv 3 wat je hiermee bereikt.
Zeker, daarom wilde ik ook van 2 naar 1 al halverwege de afrit, dan kun je aan het eind rustig geleiden naar de rechtsaffer. Maar jouw oplossing met de verkorte uitvoeger is beter voor de doorstroming, en is waarschijnlijk ook wat veiliger op te bouwen vanaf de vluchtstrook (is die daar?  0098 ). Alles beter dan 3 rijstroken in één keer ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2013, 21:21:59
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1176177 date=1371838989
Dan vind ik het helemaal een rare actie. Vanaf een uur of 10 's avonds is het donker, en is de rijtaak vanwege de duisternis al meer belastend. En dan ook nog aanklooien met zo'n houtje-touwtje afzetting......  :-\
In welk boekje staat dat? Want ik kan het nergens vinden maar ben nu wel benieuwd  :D

Ik ken  de hele afrit niet maar als ik de foto's zo zie en het verhaal had ik het wel voorgesteld als nietje hele afrit dicht mag,en dan heb ik het nu over ad-hoc beslissing en je moet wat op dat moment.

Fijne avond
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 22 juni 2013, 14:12:25
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1176201 date=1371842519
Ik ken de hele afrit niet maar als ik de foto's zo zie en het verhaal had ik het wel voorgesteld als niet je hele afrit dicht mag,en dan heb ik het nu over ad-hoc beslissing en je moet wat op dat moment.

Fijne avond

Het kan nooit een ad-hoc beslissing geweest zijn René en wel om het simpele feit dat de VRI op de kruising aan het einde van de afrit sinds 10 juni buiten werking was i.v.m. werkzaamheden aan de VRI en armaturen en nieuwe kabels trekken.
De complete installatie is onder handen genomen en wij hebben daar dagelijks het verkeer handmatig geregeld tussen 07:00 en 19:00 uur.

Men was al 2 nachten bezig geweest met het zagen om nieuwe lussen aan te brengen en de nacht voor dat ik er de 3e nacht heen moest werd een collega die er totaal geen inzicht voor heeft ( zoals veel van mijn collega's ) door de man van de gemeente geplaatst op de afrit voor de afzetting op die afrit die toen ook al niet aan alle regels en richtlijnen voldeed.
Mijn maat die vermoedde dat dit niet correct was maar het niet helemaal zeker wist heeft die collega verteld dat moet je niet doen ( op de afrit buiten de afzetting staan ) want het is niet veilig maar zijn advies werd in de wind geslagen.

En aan mij had men dus die nacht dat het weer geprobeerd werd een slecht en heb keihard nee gezegd.
Kortom de werkzaamheden in mijn dienst waren gepland en bekend want gisteren ( 21 juni ) moest de kruising opgeleverd worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #25 Gepost op: 22 juni 2013, 14:44:56
Ik ken de situatie daar niet en ik denk dat er al voldoende is gezegd. Daarom geen uitgebreid antwoord van mijn kant

Tekening 3 is imo een no-go
Totale afsluiting zal de enige juiste manier zijn geweest met deze werkzaamheden
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2013, 22:49:12
Ondanks dat je er niet uitgebreid op ingaat DeMassel toch dank je duidelijke voor je reactie.  O0

Kon zelf even niet eerder reageren omdat ik alles goed op papier moest zetten en mailen.
Mijn reactie op de klacht is inmiddels door 3 personen al gelezen. Ik verwacht morgen of zo wel weer hun reactie daarop.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


WIS_Christiaan

  • WIS /BOA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2013, 09:48:42
Op verzoek even een reactie.

Ik begreep uit een aantal berichten dat er voor de actiewagen het verkeer geregeld moest worden. Dit is echt verboden! Na een actiewagen zit een x aantal meter vrij ruimte voor het geval iemand de actiwagen aanrijdt. Dringend advies aan VKR: doe geen dingen die je eigen veiligheid in gevaar kunnen brengen!

Het toepassen van een splitsingswagen op een afrit is toegestaan als er de juiste inleidende bebording staat. En het ligt natuurlijk aan de werkzaamheden die gedaan moeten worden. Bij asfaltwerkzaamheden heb je aan 1 rijstrook niet voldoende om je freezen etc. kwijt te kunnen. Maar voor korte werkzaamheden binnen de afzetting kan de splitsingswagen. Dit wordt ook vaak toegepast om het verkeer op een andere rijstrook te laten rijden als er na een kruispunt werkzaamheden zijn. Maar nogmaals mits er goede inleidende bebording staat.

In het systeem van onze verkeersmaatregelen heb ik deze werkzaamheden niet zien staan dus er is ook geen aanvraag gedaan bij Rijkswaterstaat. Betekend ook dat er geen toets is geweest of dit volgens de richtlijnen zou gaan gebeuren. Eigenlijk had dit degene die de werkzaamheden uitvoert dit wel moeten doen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2013, 11:52:58
Dank voor je reactie Christiaan.  O0 O0 Ik zal ze dit bericht vanmiddag laten lezen op kantoor.
N.a.v. mijn reactie op de klacht waar het om gaat heb ik weer een reactie gekregen waarop ik uiteraard weer gereageerd heb en tot paar minuten geleden ook niks meer gehoord of ik wel of geen werk krijg van ze.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen in ieder geval.

Wat ik me kan herinneren stond er op de afrit geen juiste inleidende bebording.

Citaat van: WIS_Christiaan link=msg=1177421 date=1372146522
Dringend advies aan VKR: doe geen dingen die je eigen veiligheid in gevaar kunnen brengen!

Hier ben ik het helemaal mee eens maar het gros van de collega's waar ik mee gewerkt heb hebben gewoon geen dan wel onvoldoende verkeersinzicht en zijn al helemaal incompetent om op dit soort locaties te werken laat staan dat ze weten wat mag en wat niet mag.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen