Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
De navolgende berichten zijn afgesplitst uit het voertuigentopic Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R. In dit nieuwe topic kan de discussie over nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport verder worden gevoerd. Alvast bedankt!

Citaat van: Jerommeke link=msg=1174094 date=1371405943




Dienst: METR
Roepnummer: METR 0.17
Soort voertuig: Dienstbus
Merk & type: Volkswagen Transporter 2.5tdi
Kenteken: 71-VZN-5
Byzonderheden: Bijzondere opstelling qua signalering. Felle Federal Signal Legend achterzijde, ouderwetse halogeen Vista voorop.

Inderdaad zeer bijzonder 2 balken....  :-\ iets met kleine jongens en kicken op zwaailichten komt er in me op..... Maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
En kan iemand mij uitleggen wat OVD-M betekend.




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2013, 10:04:00
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1174279 date=1371456035
Inderdaad zeer bijzonder 2 balken....  :-\ iets met kleine jongens en kicken op zwaailichten komt er in me op..... Maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
En kan iemand mij uitleggen wat OVD-M betekend.
OvD-Medisch Transport.  Ondanks het feit dat tegenwoordig alle partijen met blauw licht een OvD hebben kan ik hier het nut er niet van inzien, behalve dat het leuk staat.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2013, 10:11:17
Citaat van: Haageneesch link=msg=1174280 date=1371456240
OvD-Medisch Transport.  Ondanks het feit dat tegenwoordig alle partijen met blauw licht een OvD hebben kan ik hier het nut er niet van inzien, behalve dat het leuk staat.

Vooral het laatste... Nemen ze dan ook plaats in het CoPI?  ;D


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2013, 14:23:00
Citaat van: Haageneesch link=msg=1174280 date=1371456240
OvD-Medisch Transport.  Ondanks het feit dat tegenwoordig alle partijen met blauw licht een OvD hebben kan ik hier het nut er niet van inzien, behalve dat het leuk staat.

Bij een incident waarbij een METR voertuig is betrokken, of een METR chauffeur die voor Sanquin of een andere partij taken uitvoert, kan het calamiteitenplan worden geactiveerd, waarbij de dienstdoende calamiteiten-coördinator als OVD zich naar het incident zal begeven en indien nodig met andere partijen (Sanquin of één van de andere betrokkenen waarmee gewerkt wordt) overlegd worden. Lijkt me niets vreemds aan, de opmerking "dat het leuk staat" vind ik dan weer vreemd.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2013, 16:25:24
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1174367 date=1371471780
Bij een incident waarbij een METR voertuig is betrokken, of een METR chauffeur die voor Sanquin of een andere partij taken uitvoert, kan het calamiteitenplan worden geactiveerd, waarbij de dienstdoende calamiteiten-coördinator als OVD zich naar het incident zal begeven en indien nodig met andere partijen (Sanquin of één van de andere betrokkenen waarmee gewerkt wordt) overlegd worden. Lijkt me niets vreemds aan, de opmerking "dat het leuk staat" vind ik dan weer vreemd.
Klopt

Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1174285 date=1371456677
Vooral het laatste... Nemen ze dan ook plaats in het CoPI?  ;D
Ja, indien nodig en gevraagd


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2013, 21:05:45
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1174285 date=1371456677
Vooral het laatste... Nemen ze dan ook plaats in het CoPI?  ;D

Citaat van: Haageneesch link=msg=1174280 date=1371456240
OvD-Medisch Transport.  Ondanks het feit dat tegenwoordig alle partijen met blauw licht een OvD hebben kan ik hier het nut er niet van inzien, behalve dat het leuk staat.

Jammer dat er op deze manier gereageerd wordt. Maar dan is het misschien de regio's waar 1 van de 2 uitkomen. Ik als hulpverlener zie het juist als een stukje professionele uitstraling dat een organisatie verder kijkt dan ze neus lang is en daar over na denkt. Misschien komt dat ook wel door de ervaring en kennis die binnen het bedrijf zitten.

Misschien is het voor jullie de volgende keer eerst even vragen voor je zo laag dunkend reageerd.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2013, 21:29:46
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1174285 date=1371456677
Vooral het laatste... Nemen ze dan ook plaats in het CoPI?  ;D

Jammer dat er geen duim omlaag bestaat als emoticon......  anders kreeg je die van me voor het plaatsen van een laagdunkende reactie zonder je in zaken te verdiepen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2013, 21:40:39
Citaat van: Jos v L link=msg=1174610 date=1371497386
Jammer dat er geen duim omlaag bestaat als emoticon......  anders kreeg je die van me voor het plaatsen van een laagdunkende reactie zonder je in zaken te verdiepen!

Jij krijgt deze  O0 dan van mij voor jou reactie.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2013, 22:01:57
Hij valt tenminste op en dat kan je van vele andere voertuigen niet zeggen..


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2013, 23:42:58
Citaat van: Pully link=msg=1174625 date=1371498039
Jij krijgt deze  O0 dan van mij voor jou reactie.

danke haha  O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.