Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68827 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #110 Gepost op: 23 juni 2013, 21:19:43
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1177025 date=1372014821
En weer een verkeerde aanname ;D Zullen we on-topic gaan? Een forum lijkt mij namelijk niet geschikt om een klantenbestand te delen ;)

Als je met zwaailichten en sirenes door het verkeer heen gaat mag iedereen weten wie je klanten zijn. Anders kun je ook af en toe moeten rijden voor Sanquin en op de momenten dat Sanquin je niet inhuurt concurentievervalsend bezig zijn door met spoed drukwerk te vervoeren naar Schiphol. Andere koeriers moeten in de file staan.

Ik kan me voorstellen dat er ook hele gevaarlijke virussen bestaan die gevaarlijk zijn voor de openbare orde of interessant zijn voor terroristen. Ik geloof er weinig van dat dergelijke gevoelige of gevaarlijke producten vervoert zullen worden door een privaat bedrijf. Ik neem aan dat de politie of defensie sommige transporten uitvoeren in het terecht geheim houden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #111 Gepost op: 23 juni 2013, 21:31:55
De meeste bedrijven zijn trots op hun klantenbestand en dan staat over het algemeen de site vol met referenties.

Citaat van: Vroemvroem link=msg=1177020 date=1372014173
Volgens mij is dit een vrij heldere omschrijving, correct me if i'm wrong O0

Hoe moet ik me dat dan voorstellen?

Stel de stront raakt de ventilator... Dan komt de OvD-MT die in het COPI komt te zitten op verzoek van de OvD-G, wat gaat die daar dan doen?

Het lijkt me eerder zo dat de OvD-G in combinatie met zijn "achterliggende" actiecentrum bepaald welke inzet er eventueel gewenst is van een particuliere dienst. Dit dan vervolgens aangeeft bij de coördinator van de desbetreffende particuliere partij. Op het moment dat MET-r nodig is is er echt geen "ruimte" binnen het COPI overleg voor de logistieke zaken, anders dan gewondenspreiding, van de GHOR. Dat er eventueel een aanspreekpunt/liasion wordt aangewezen die richting het AC-GHOR o.i.d. gaat kan ik me iets bij voorstellen.

(De OvD-B regelt ook echt niet zelf een bakkie koffie en een broodje kaas voor z'n manschappen hoor, die is bezig een brand te blussen. Dan zouden we inmiddels ook al een OvD-Koffie nodig hebben, niet geheel een onbelangrijke taak natuurlijk 0098)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #112 Gepost op: 23 juni 2013, 21:58:37
Citaat van: 024 link=msg=1177026 date=1372015183
Als je met zwaailichten en sirenes door het verkeer heen gaat mag iedereen weten wie je klanten zijn. Anders kun je ook af en toe moeten rijden voor Sanquin en op de momenten dat Sanquin je niet inhuurt concurentievervalsend bezig zijn door met spoed drukwerk te vervoeren naar Schiphol. Andere koeriers moeten in de file staan.

Ik kan me voorstellen dat er ook hele gevaarlijke virussen bestaan die gevaarlijk zijn voor de openbare orde of interessant zijn voor terroristen. Ik geloof er weinig van dat dergelijke gevoelige of gevaarlijke producten vervoert zullen worden door een privaat bedrijf. Ik neem aan dat de politie of defensie sommige transporten uitvoeren in het terecht geheim houden.
Nationale verkeerde-aanname-dag? Want het is weer jackpot!
Alle spoedtransporten worden aangemeld bij de Landelijke Eenheid (voormalig KLPD). Daarnaast zijn de voertuigen voorzien van een voertuigvolgsysteem, waar de zwaailichten en sirene aan zijn gekoppeld. De Landelijke Eenheid heeft toegang tot dit systeem en kan dus controleren op misbruik van de OGS.

Ik nodig je hierbij uit om een dag gezellig mee te rijden, we kunnen je dan veel beter uitleggen hoe alles in elkaar steekt. Ik zie wel een pm verschijnen als je hier geïnteresseerd in bent. Echter één voorwaarde, ik wil die dag geen aannames horen >:D

Citaat van: -Joost- link=msg=1177030 date=1372015915
De meeste bedrijven zijn trots op hun klanten bestand en dan staat over het algemeen de site vol met referenties.

Hoe moet ik me dat dan voorstellen?

Stel de stront raakt de ventilator... Dan komt de OvD-MT die in het COPI komt te zitten op verzoek van de OvD-G, wat gaat die daar dan doen?

Het lijkt me eerder zo dat de OvD-G in combinatie met zijn "achterliggende" actiecentrum bepaald welke inzet er eventueel gewenst is van een particuliere dienst. Dit dan vervolgens aangeeft bij de coördinator van de desbetreffende particuliere partij. Op het moment dat MET-r nodig is is er echt geen "ruimte" binnen het COPI overleg voor de logistieke zaken, anders dan gewondenspreiding, van de GHOR. Dat er eventueel een aanspreekpunt/liasion wordt aangewezen die richting het AC-GHOR o.i.d. gaat kan ik me iets bij voorstellen.

(De OvD-B regelt ook echt niet zelf een bakkie koffie en een broodje kaas voor z'n manschappen hoor, die is bezig een brand te blussen. Dan zouden we inmiddels ook al een OvD-Koffie nodig hebben, niet geheel een onbelangrijke taak natuurlijk 0098)
Als er een verzoek wordt ingediend om aan te schuiven, dan wordt er aangeschoven. Meer heb ik niet gezegd, wat onze meerwaarde daar aan tafel is, wordt beslist door de uitnodigende partij. De situatie die jij schetst komt inderdaad vaker voor ;)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #113 Gepost op: 23 juni 2013, 22:32:47
Hoi Vroem Vroem,

Ik reageer zo even op de PM, kreeg visite....en dan wint een goed gesprek met een glas wijn het van de discussie op Internet.

We gaan even af van de "aannames" waar jij denigrerend over doet.....want bij elke opmerking die wij plaatsen zeg jij.."Wederom verkeerde aannames!" of "doen we wel, maar ik mag het niet vertellen ivm staatsgeheimen / bedrijfsgeheimen" ect ect. Ik zal zo even wat Quotes opzoeken uit de mail welke ik in die periode heb ontvangen dat Met-R de vergunning kwijt raakte e.d.


Citaat
Alle spoedtransporten worden aangemeld bij de Landelijke Eenheid (voormalig KLPD). Daarnaast zijn de voertuigen voorzien van een voertuigvolgsysteem, waar de zwaailichten en sirene aan zijn gekoppeld. De Landelijke Eenheid heeft toegang tot dit systeem en kan dus controleren op misbruik van de OGS.
Jij geloofd Werner echt he, kan je daar een bewijs van geven?

Citaat
Als er een verzoek wordt ingediend om aan te schuiven, dan wordt er aangeschoven
Tuurlijk, dat begrijp ik....Wie zou jullie moeten verzoeken dan? Noem eens een situatie welke eigenlijk niet zonder jullie kan....

Citaat
Ik snap niet waarom je constant de link blijft leggen met Sanquin
Omdat Sanquin de enige klant is, en de enige reden waarom Met-R met OGS mag....puur op aansturing, aanwijzing en verantwoording van Sanquin.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #114 Gepost op: 23 juni 2013, 22:33:58
Even als aanvulling, noem eens concreet een situatie waarin de OvD-M van Met-R nodig moet zijn....gefundeerd.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #115 Gepost op: 23 juni 2013, 23:24:05
Citaat van: 024 link=msg=1176968 date=1372005071

Er is wel op gevoelige tenen getrapt als directeuren achter de schermen over gaat tot bedreigingen. Er is ook iets aan de hand als parttime medewerkers van dit bedrijf in eerste instantie forumleden beschuldigen van laagdunkende reacties waarbij men de suggestie doet dat men zich eerst verder moet verdiepen in het bedrijf.


Dit slaat dus helemaal nergens op! Ik werk niet voor MET-R en heb er ook geen verdere relatie mee. Ik heb gewoon een andere mening!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #116 Gepost op: 23 juni 2013, 23:50:40
Citaat van: Jos v L link=msg=1177061 date=1372022645
Dit slaat dus helemaal nergens op! Ik werk niet voor MET-R en heb er ook geen verdere relatie mee. Ik heb gewoon een andere mening!

Het kan mij niets schelen dat jij een andere mening hebt. Dat hoeft geen probleem te zijn aangezien het jou ook weinig kan schelen dat anderen op dit forum een andere mening hebben.

Citaat van: Jos v L link=msg=1174610 date=1371497386
Jammer dat er geen duim omlaag bestaat als emoticon......  anders kreeg je die van me voor het plaatsen van een laagdunkende reactie zonder je in zaken te verdiepen!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #117 Gepost op: 24 juni 2013, 00:08:31
Citaat van: 024 link=msg=1177066 date=1372024240
Het kan mij niets schelen dat jij een andere mening hebt. Dat hoeft geen probleem te zijn aangezien het jou ook weinig kan schelen dat anderen op dit forum een andere mening hebben.

Leuk voor je O0, maar je moet alleen geen dingen erbij verzinnen om je gelijk te krijgen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #118 Gepost op: 24 juni 2013, 00:09:31
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1176858 date=1371981324
METR is een organisatie die breed ingezet kan worden met betrekking tot (medisch) transport. Regulier wordt er voornamelijk bloed, zuurstof, medicatie etc. vervoerd. Bij rampen/calamiteiten kan MET-R breder worden ingezet. Je kunt hierbij denken aan aanvoer van bijv. infuusmateriaal, verband, zuurstof of dekens voor het GHOR, het uitdelen van water/koffie/thee/dekens bij een langdurig verkeersinfarct, vervoer van jodiumtabletten, vervoer van extra MMT's of andere medische teams, etc. etc.
De OVD heeft een reguliere taak om ter plaatse te gaan als er een voertuig betrokken is bij een ongeval, of er extra coördinatie nodig is vanwege een complexere vervoersvraag.
Een OVD kan plaatsnemen in het Copi als daarom wordt verzocht, METR heeft meer expertise in huis. Koerier met blauwe lampen is echt een verkeerde opvatting.
OVD gaat ter plaatse voor de afhandeling van het ongeval. Door de meldkamer wordt er een ander voertuig opgeroepen voor het verdere transport. Een OVD-voertuig kan trouwens ook transporteren!
Voorbeeld; uitval van computersystemen waardoor er extra coördinatie nodig is op de plaats van uitgifte, of op de plaats waarnaar er is uitgeweken.
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1177038 date=1372017517
Als er een verzoek wordt ingediend om aan te schuiven, dan wordt er aangeschoven. Meer heb ik niet gezegd, wat onze meerwaarde daar aan tafel is, wordt beslist door de uitnodigende partij. De situatie die jij schetst komt inderdaad vaker voor ;)
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1177020 date=1372014173
Volgens mij is dit een vrij heldere omschrijving, correct me if i'm wrong O0
Tja, je kan heel veel schrijven, maar ik snap nog steeds de rol van een OVD-M niet. Ik zal wel gek zijn, maar met mij zijn er volgens mij wel meer. Ik lees wat vage voorbeelden waar niet verder op in gegaan mag worden, iets over aanrijdingen van dienstvoertuigen waarin deze OVD een rol zou moeten spelen..? En het feit dat ze mogelijk uitgenodigd kunnen worden in het Copi. Maar ik kan me echt niet voorstellen waarvoor dat zou moeten zijn.

Tot slot lees ik heel veel vaak het woord "kan" terug in je berichten. Ze kunnen worden ingezet ja, maar zijn daar concrete afspraken over gemaakt? Of is dat gewoon iets wat men bedacht heeft maar wat nergens officieel geregeld is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #119 Gepost op: 24 juni 2013, 00:21:34
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1177038 date=1372017517
Nationale verkeerde-aanname-dag? Want het is weer jackpot!

Je roept continu dat wij verkeerd gissen maar zolang jij niet in gaat op de vragen die leden stellen maar vaag blijft doen over klanten, over inzetten enzovoort dan moeten wij wel aannamens maken aangezien er geen informatie gegeven wordt.

Menig bedrijf is trots op de klanten die ze hebben. Jij blijft er continu vaag over, zegt dat Sanquin niet je enige klant is maar wie zijn er nog meer en wat is hun belang bij vervoer met toeters en bellen? En hoe is dat juridisch geregeld?
Hoe vaak zet Sanquin jullie in en hoe vaak is dat onder A1?
Wat is nut nu van een OVD-M. Hoe vaak is die nodig, wat is zijn taakstelling precies? In welke gevallen komt die ter plaatse?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein