Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 69185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #140 Gepost op: 24 juni 2013, 16:58:44
Toch is het volgens mij niet zo heel lastig...

De busjes worden in principe gebruikt voor de normale werkzaamheden (en heeft daarvoor OGS). De eigenaar cq. leider van het bedrijf heeft OvD op zijn bus geplakt omdat hij, indien nodig, de leidinggevende is van het bedrijf....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #141 Gepost op: 24 juni 2013, 17:03:58
Dat je als leidinggevende ergens in opgeroepen kunt worden ten bate va calamiteiten, eens.....heb ik namelijk ook....en vele met mij...
maar waarom OvD-M dan, dan zet ik er OvD-V op. en voor VKRC Medical OvD-M, en voor "De Beveiligers Centrale" OvD-B.....eh, dan moet ik voor "De Brandwacht Centrale" maar wat anders verzinnen, want de B is al bezet.  e050 ect ect
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #142 Gepost op: 24 juni 2013, 17:12:09
Citaat van: Jerommeke link=msg=1177237 date=1372085924
Toch is het volgens mij niet zo heel lastig...

De busjes worden in principe gebruikt voor de normale werkzaamheden (en heeft daarvoor OGS). De eigenaar cq. leider van het bedrijf heeft OvD op zijn bus geplakt omdat hij, indien nodig, de leidinggevende is van het bedrijf....

Wat zijn de normale werkzaamheden dan?

Als ik de link aanklik gepost door forumlid Dinges komt het er op neer dat een chauffeur die piketdienst heeft een oproep krijgt om met spoed naar zijn werk te gaan. De locatie van Sanquin, om vervolgens in het Sanquin voertuig te stappen om een spoedrit uit te voeren.

Brandweermensen hier in Groesbeek krijgen ook urgente oproepen, maar stappen op de fiets of in hun eigen auto. Ze gaan naar de brandweerkazerne om daar in een voertuig te stappen met zwaailichten en sirene.

In hetzelfde dorp wonen veel artsen. Een groot deel van deze mensen moet met spoed naar het ziekenhuis. Soms is het van groter belang dat deze arts snel in het ziekenhuis komt dan dat het zakje bloed komt. De opgeroepen arts moet zich houden aan alle verkeersregels omdat ze rijden met hun eigen auto of op de fiets stappen (als dat sneller is).

Vergelijk ik nu appels met peren?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #143 Gepost op: 24 juni 2013, 17:13:38
Citaat van: VKRC link=msg=1177238 date=1372086238
Dat je als leidinggevende ergens in opgeroepen kunt worden ten bate va calamiteiten, eens.....heb ik namelijk ook....en vele met mij...
maar waarom OvD-M dan, dan zet ik er OvD-V op. en voor VKRC Medical OvD-M, en voor "De Beveiligers Centrale" OvD-B.....eh, dan moet ik voor "De Brandwacht Centrale" maar wat anders verzinnen, want de B is al bezet.  e050 ect ect

OvD-V is al bezet helaas. OvD-V staat voor 'Officer van Dienst-Video'. Die staat gelijk aan de OvD-F 'Officier van dienst Foto'.

Indien de inzet hogere coordinatie vereist komt de OvD-M ' Officier van Dienst-Mediabelangen' Terplaatse.

 ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #144 Gepost op: 24 juni 2013, 17:19:26
Citaat van: VKRC link=msg=1177238 date=1372086238
Dat je als leidinggevende ergens in opgeroepen kunt worden ten bate va calamiteiten, eens.....heb ik namelijk ook....en vele met mij...
maar waarom OvD-M dan, dan zet ik er OvD-V op. en voor VKRC Medical OvD-M, en voor "De Beveiligers Centrale" OvD-B.....eh, dan moet ik voor "De Brandwacht Centrale" maar wat anders verzinnen, want de B is al bezet.   ect ect

Wat versta je onder calamiteiten? Het gaat om een zwaailichtbusje dat ter plaatse komt.

Ik wil graag weten of het gaat om incidenten die vergelijkbaar zijn met zaken waarvoor de brandweer, politie en ambulance met zwaailicht en sirene rijden.

In Nijmegen zie je ook wel loodgieters rondrijden die een calamiteitendienst hebben voor uitgevallen CV, lekkende kranen en verstopte pispotten. Dat doen ze zonder zwaailicht en sirene. Ik zie ook schoonmaakbedrijven die een calamiteitendienst hebben om na een brand of waterlekkage de rotzooi snel op te ruimen, hun leidinggevende noemt zich vast geen OvD-S en zal wel gewoon Hassan genoemd worden.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #145 Gepost op: 24 juni 2013, 17:22:36
@Luke_BNV  O0 O0 O0

@024: Onder calamiteiten versta ik "een medewerker die aangereden/gewond is" - Önveilige Situaties" ect ect. Alles waar ik als werkgever verantwoordelijk voor gehouden kan worden en in het kader van mijn VGM taakstellingen moet uitvoeren. Tevens neem ik (Of mijn collega) als gesprekspartner plaats in overleggen....Toevallig van het weekend nog met Copi in Ijsselstijn. (Was mijn collega, niet ikke)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #146 Gepost op: 24 juni 2013, 17:23:54
@024: aanvulling, ik las de vraag half :-)
Calamiteiten in Met-r zou ik me, gezien de huidige werkzaamheden, alleen uitval van personeel kunnen bedenken om de rit over te nemen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #147 Gepost op: 24 juni 2013, 17:26:37
Citaat van: VKRC link=msg=1177244 date=1372087356
@Luke_BNV  O0 O0 O0

@024: Onder calamiteiten versta ik "een medewerker die aangereden/gewond is" - Önveilige Situaties" ect ect. Alles waar ik als werkgever verantwoordelijk voor gehouden kan worden en in het kader van mijn VGM taakstellingen moet uitvoeren. Tevens neem ik (Of mijn collega) als gesprekspartner plaats in overleggen....Toevallig van het weekend nog met Copi in Ijsselstijn. (Was mijn collega, niet ikke)

Wat is een VGM taakstelling?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #148 Gepost op: 24 juni 2013, 17:29:41
Veiligheid, Gezondheid en Milieu
Iets wat in onze RI&E geregeld is.....iets met voorkomen Arbeidsinspectie ect
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #149 Gepost op: 24 juni 2013, 19:14:20
Met-R heeft geen vestigingen de auto' s staan allemaal bij prive adressen die dan bereden worden door oproepkrachten.
W.R. Is ooit eens in gesprek geweest met een landelijk dekkende Koeriersbedrijf die wel beschikte over toen 5 eigen vestigingen over het hele land en een wagenpark van 100 auto's in alle afmetingen maar het overgrote deel waren bestelauto's en sprinters. Het zou toen gaan om de gehele randstad incl. Noord, midden Nederland alleen het zuiden zou hij zelf blijven doen.
Dit is toen niet doorgegaan en zijn er de prive adressen voor gekomen om bv. Sanquin Amsterdam te kunnen bedienen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende