Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68834 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #200 Gepost op: 26 juni 2013, 19:27:56
Citaat van: 024 link=msg=1177746 date=1372241532
Dat is wat ik graag van een politieman of juridisch expert wil weten. Als ik als burger/verkeersdeelnemer de METR auto (zoals in de YouTube video) zie staan met zwaailichten aan dan volg ik blindelings de aanwijzingen op. Stel dat ik door het opvolgen van deze aanwijzing een fatale aanrijding veroorzaak.

Ben ik dan fout omdat ik een aanwijzing op heb gevolgd en door het rode verkeerslicht ben gereden omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat deze auto een politiewagen was en ik niet beter weet dat aanwijzingen gegeven door een agent boven de verkeersregels en verkeertekens gaan?

Ik hoop niet dat ik als burger exact dien te weten welke strepen, kleuren en uitrusting een echt politievoertuig moet hebben en ik geacht wordt als verkeersdeelnemer mij eerst te vergewissen wat voor soort voertuig midden op de weg staat met blauwe zwaailampen aan.

Simpelweggezegd, jij blijft als bestuurder verantwoordelijk en in eerste instantie schuldig aan het ongeval. Dit om voor de betrokken partijen het geldelijke verhaal snel op te lossen, achteraf is het verder aan de verzekeringsmaatschapijen om de wet uit te pluizen met betrekking op dat moment.

En ja, Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen. En de uitvoering van ons politieapparaat is al jaren hetzelfde, de reden dat het LFR ook optreed tegen gelijkende voertuigen.

Verder weet ik de situatie hier verder niet van maar het kan ook zijn dat het voertuig op verzoek is ingezet als atentie punt?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #201 Gepost op: 26 juni 2013, 19:30:09
Citaat van: 024 link=msg=1177867 date=1372266510
Misschien kan Eyeworks er een reality serie van maken met Kiefer Sutherland in actie tijdens een geheimzinnige spoedrit op de A10.
Citaat van: Red link=msg=1177868 date=1372266745
Ik zie opeens geblindeerde busjes, voorzien van OGS, met gestolen organen richting andere landen vertrekken over de Nederlandse snelwegen...
Citaat van: Dinges link=msg=1177875 date=1372266972
Mag ik Clooney zijn? Ik heb al beetje grijze slapen.
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1177877 date=1372267164

Wel graag A15 kan ik een verkeerstop geven (ja ik mag dat),komen ze er met prio 1 langs op wahahahahahaha  98uiye

Dan doe ik de afsluiting met tekst in full collor achterop mijn TMA 098uo 98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #202 Gepost op: 26 juni 2013, 19:31:26
Citaat van: Chris81 link=msg=1177881 date=1372267443
Met alle respect, ik heb er geen oordeel over, maar je bent het vast wel met mij eens, dat het op zijn minst raar over komt. Als het echt zo geheim is allemaal, dan hadden dit soort zaken wel bij de overheid gebleven toch....... Ik durf te wedden dat als je een WOB verzoek doet bij ILENT, dat je er toch wel achter komt.

Daarnaast weet ik uit ervaring van heel dichtbij dat de onderlinge haat en nijd in deze branche funest is.

Ik ben het zeker met je eens,vooral van MET-R zekers. Ik ben bijna geneigd omdat zeker te gaan doen en aan de andere kant zeg ik,eerlijkheid duurt het langst.


Ik vind gewoon het hele OVD MET-R Komt nergens naar voren.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #203 Gepost op: 26 juni 2013, 19:33:08
Citaat van: HIT link=msg=1177886 date=1372267809
Dan doe ik de afsluiting met tekst in full collor achterop mijn TMA 098uo 98uiye

Ja hoor dat zou mooi zijn ben jij dan OVD-Verkeersmaatregelen 098uo 098uo 098uo,want stel voor dat er iets gebeurd.
Kun je wel tegen hè Harm
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #204 Gepost op: 26 juni 2013, 19:33:45
Ok, ik zal het maar bekennen.....we hebben geen opdrachtgevers en als het gecontroleerd gaat worden komt er uit dat we eigenlijk maar een heel gewoon bedrijfje zijn.

Mijn regel over geheim ect is verzonnen....althans, niet verzonnen maar door Menig personeelslid van Met-R zo genoemd......
Maar als VKRC het zegt, dan krijgen we termen als:
"Dat is wel makkelijk zeggen"
"begint inderdaad een beetje 'vaag' te klinken zo"
"Ik zie opeens geblindeerde busjes, voorzien van OGS, met gestolen organen richting andere landen vertrekken over de Nederlandse snelwegen..."
"Ook vraag ik mij af in hoeverre het allemaal wel mag, omdat het nog steeds geen aangewezen diensten zijn volgens de regeling OGS"
"geheim, geheim...in deze tak van sport geloof ik niet zo in geheim."
"Als het echt zo geheim is allemaal, dan hadden dit soort zaken wel bij de overheid gebleven toch."

Conclusie, als VKRC het zegt dan is dat raar en klopt het niet en als MET-R het zegt is er niets aan de hand...  998765

PS, we zijn wel in gesprek met bepaalde partijen, uit concurrentie oogpunt zal ik deze nu nog niet melden.....dus als je nu een Voertuig van VKRC-Medical met OGS ziet rijden, mag dat officieel niet.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #205 Gepost op: 26 juni 2013, 19:34:25
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1177894 date=1372267988
Ja hoor dat zou mooi zijn ben jij dan OVD-Verkeersmaatregelen 098uo 098uo 098uo,want stel voor dat er iets gebeurd.
Kun je wel tegen hè Harm

He bah doe ik mijn best om mijn naam onbekend te laten :D

Ik kan wel tegen een stootje, de TMA ook maar ik wil OVD-TMA zijn :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #206 Gepost op: 26 juni 2013, 19:42:36
Citaat van: HIT link=msg=1177896 date=1372268065
He bah doe ik mijn best om mijn naam onbekend te laten :D

Ik kan wel tegen een stootje, de TMA ook maar ik wil OVD-TMA zijn :'(

Bij mijn in het inzetgebied noem ik altijd de OVD bots en daar bestel ik van alles ook logistiek wat betreft eten als het lang duurt,morgen rij ik tot die olifanten  bij A27/A6,draaien bij Almere  O0 O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #207 Gepost op: 26 juni 2013, 19:42:47
Citaat van: HIT link=msg=1177896 date=1372268065
He bah doe ik mijn best om mijn naam onbekend te laten :D

Ik kan wel tegen een stootje, de TMA ook maar ik wil OVD-TMA zijn :'(

Dat kan Harm. De T is nog vrij in de OvD Lijst. Ik zou zeggen Claim je OvD.  :)

OvD-Alarmcentrale
OvD-Brandweer
OvD-Canon
OvD-Defensie
OvD-E
OvD-Foto
OvD-Geneeskundig
OvD-Haven
OvD-Inspectiedienst
OvD-J
OvD-Koffie
OvD-Luchtvaart
OvD-Medisch Transport
OvD-Nikon
OvD-Oppervlakteredding
OvD-Politie
OvD-Q
OvD-Rail
OvD-Staatsbosbeheer
OvD-T
OvD-Uniformaliteit
OvD-Video
OvD-Waterschap
OvD-X
OvD-Y
OvD-Zeevaart
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #208 Gepost op: 26 juni 2013, 19:43:38
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1177897 date=1372268556
Bij mijn in het inzetgebied noem ik altijd de OVD bots en daar bestel ik van alles ook logistiek wat betreft eten als het lang duurt,morgen rij ik tot die olifanten  bij A27/A6,draaien bij Almere(moet wel geheim blijven haha)  O0 O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #209 Gepost op: 26 juni 2013, 19:46:00
Citaat van: VKRC link=msg=1177895 date=1372268025
Ok, ik zal het maar bekennen.....we hebben geen opdrachtgevers en als het gecontroleerd gaat worden komt er uit dat we eigenlijk maar een heel gewoon bedrijfje zijn.

Mijn regel over geheim ect is verzonnen....althans, niet verzonnen maar door Menig personeelslid van Met-R zo genoemd......
Maar als VKRC het zegt, dan krijgen we termen als:
"Dat is wel makkelijk zeggen"
"begint inderdaad een beetje 'vaag' te klinken zo"
"Ik zie opeens geblindeerde busjes, voorzien van OGS, met gestolen organen richting andere landen vertrekken over de Nederlandse snelwegen..."
"Ook vraag ik mij af in hoeverre het allemaal wel mag, omdat het nog steeds geen aangewezen diensten zijn volgens de regeling OGS"
"geheim, geheim...in deze tak van sport geloof ik niet zo in geheim."
"Als het echt zo geheim is allemaal, dan hadden dit soort zaken wel bij de overheid gebleven toch."

Conclusie, als VKRC het zegt dan is dat raar en klopt het niet en als MET-R het zegt is er niets aan de hand...  998765

PS, we zijn wel in gesprek met bepaalde partijen, uit concurrentie oogpunt zal ik deze nu nog niet melden.....dus als je nu een Voertuig van VKRC-Medical met OGS ziet rijden, mag dat officieel niet.

Beste Claudio, het gaat mij niet specifiek om VKRC, het gaat mij over de term OVD-M icm de berichten over geheime dingen.

Of het nu VKRC, MET-R, of wel andere particuliere partij is, op het moment dat je daadwerkelijk bezig bent met het vervoer, dan zal het best allemaal kloppen, maar tijdens de overige uren zit de OGS er ook allemaal op.
En als ik even naar mijn eigen regio kijk, Twente, dan rijden daar wel eens wat voertuigen vooral van MET-R rond die bij de bestuurder thuis staat (meestal een zzp-er), die rare dingen doen, waarvan als je normaal vraagt wat degene aan het doen is, ook nog eens een grote bek krijgt met wat ze allemaal wel niet mogen..... En dat is geen uitzondering helaas.
Dus vandaar mijn kritische houding.

Gelukkig heb ik een hulpmiddel om dat soort mensen poeslief te maken..... ;D
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)