Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68060 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #220 Gepost op: 2 augustus 2013, 08:49:30
Citaat van: Jos v L link=msg=1182734 date=1373574273
Het was net rustig hier kom jij weer :P hahahahha

Hopelijk een fijne vakantie gehad????  Welcom back!

Heerlijke vakantie gehad idd en dacht, ik gooi maar wat brandstof op t discussievuurtje  ;) ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #221 Gepost op: 10 augustus 2013, 02:36:02


Over vakantie gesproken ... de OVD-M had gisteren waarschijnlijk ook een dagje vakantie verdiend.
(wel een hele mooie parkeerplek trouwens vlak bij de ingang van dat familie pretpark in Apeldoorn)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #222 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:12:56
Citaat van: CMKmaat link=msg=1190408 date=1376094962

Over vakantie gesproken ... de OVD-M had gisteren waarschijnlijk ook een dagje vakantie verdiend.
(wel een hele mooie parkeerplek trouwens vlak bij de ingang van dat familie pretpark in Apeldoorn)

Dan zie ik die foto's en dan denk ik:"Ja en?". Mag hij of zij? Wat is er mis aan om met de dienstauto naar een pretpark te gaan? Moet er nu toch weer even een beetje modder gegooid worden? De bestuurder heeft wellicht piket- of bereikbaarheidsdienst maar dat is toch geen huisarrest? Of bestaat er een verbod om van het leven te genieten als je OVD-M bent?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #223 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:30:53
Ach, ik maak mij er niet druk om. Misschien moet hij nog wat uitleggen aan de belastingdienst met betrekking tot de privekilometers en de bijtelling.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #224 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:39:12
Citaat van: Bert65 link=msg=1190672 date=1376170253
Ach, ik maak mij er niet druk om. Misschien moet hij nog wat uitleggen aan de belastingdienst met betrekking tot de privekilometers en de bijtelling.

Is dat zo? Voor mijn werkgever hoef ik gelukkig (nog) geen piketdiensten te draaien, maar de collega's die dat wel doen kunnen gewoon prive rijden, ze kunnen immers op elk moment opgeroepen worden en het kan niet zo zijn dat je perse thuis moet afwachten. Niemand rijdt daadwerkelijk prive, maar tijdens de piketdienst gebeurt dat weer wel. Geen idee hoe die kilometers verantwoord worden eigenlijk...


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #225 Gepost op: 11 augustus 2013, 03:32:28
Het zal wel aan mijn defensie achtergrond liggen .... maar met een dienstvoertuig privé rijden is bij ons absolutely not done.
Ik mag niet eens boodschappen doen met mijn dienstvoertuig. Laat staan naar een pretpark.
Ik kan me voorstellen dat aanrijtijden tijdens piketdienst ook wat opgerekt worden als je eerst de familie mee moet slepen het park uit en thuis afzetten. Gezien de ontheffingen die achter de voorruit lagen komt dit voertuig zeker niet uit de buurt van Apeldoorn dus even weg gaan en later het gezin weer ophalen lijkt me niet echt een goed idee.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #226 Gepost op: 11 augustus 2013, 11:27:04
Citaat van: CMKmaat link=msg=1190727 date=1376184748
Het zal wel aan mijn defensie achtergrond liggen .... maar met een dienstvoertuig privé rijden is bij ons absolutely not done.
Ik mag niet eens boodschappen doen met mijn dienstvoertuig. Laat staan naar een pretpark.
Ik kan me voorstellen dat aanrijtijden tijdens piketdienst ook wat opgerekt worden als je eerst de familie mee moet slepen het park uit en thuis afzetten. Gezien de ontheffingen die achter de voorruit lagen komt dit voertuig zeker niet uit de buurt van Apeldoorn dus even weg gaan en later het gezin weer ophalen lijkt me niet echt een goed idee.

Dat laatste is erg duidelijk. Als je 100km van je woonomgeving naar een pretpark gaat is iets anders dan boodschappen doen om de hoek. Mag een OvD-B (in piketdienst, geen kazernering zoals Haaglanden) ook geen boodschappen doen of even bij een kennis langs tijdens zijn piketdienst? Ik ben wel benieuwd hoe de (H)OvD's op dit forum hierover denken, ik weet dat er genoeg meelezen...


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #227 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:03:33
Ben dan wel geen brandweerman o.d. ben echter wel genoeg bekend in die wereld om te weten dat ze gewoon boodschappen doen of bij iemand langs gaan. Als ze er maar voor zorgen dat ze binnen de verplichte aanrijtijd ter plaatse kunnen zijn. Je kan als OvD dus rustig bij je kinderen bij de plaatselijke voetbalclub gaan kijken maar naar een pretpark 100 km verderop is niet echt de bedoeling.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #228 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:53:55
en misschien heeft hij geen piket dienst, is hij gewoon vrij en betaalt hij netjes de bijtelling om prive met de auto van de zaak te rijden?


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #229 Gepost op: 11 augustus 2013, 13:12:55
Citaat van: auditor link=msg=1190819 date=1376218435
en misschien heeft hij geen piket dienst, is hij gewoon vrij en betaalt hij netjes de bijtelling om prive met de auto van de zaak te rijden?
Als hij dat doet mogen er dan wel blauwe lampen op die auto zitten?