Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2013, 15:35:16
Citaat van: 024 link=msg=1176533 date=1371907990
Officier is natuurlijk geen beschermde titel. Geen mens ter wereld neemt een loodgietersbedrijf serieus als er iemand rond zou rijden met de tekst "Officier van Dienst - Loodgieter". Bij deze grappenmakers is het wat anders omdat ze indrukwekkende busjes hebben met zwaailichten, alleen die vent achter stuur heeft net zo veel in de melk te brokkelen als een loodgieter heeft.


HOHOHOHO,wat denk je van Dierenambulance OVD-DIEREN 098uo 098uo 098uo
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2013, 15:35:46
Citaat van: Danny722 link=msg=1176506 date=1371906799
Ik vind het ook wel bijzonder dat bijna iedere vertegenwoordiger momenteel OvD genoemd wordt. In de crisisbeheersing wordt simpelweg uitgegaan van 4 (gelijkwaardige) OvD's (brandweer, politie, GHOR, gemeente)
(...)
In veel gebieden zijn er extra OvD's beschikbaar die ook regelmatig in het CoPI mee-oefenen: de OvD-Rail, OvD-Haven of OvD-Defensie bijvoorbeeld. Wat mij betreft hebben alle kleinere en minder bij crisisbeheersing betrokken partijen gewoon liaisons die eventueel deel kunnen nemen aan het CoPI-overleg.

Ik vind je redenering wat smal (crisibeheersing gaat juist verder dan de klassieke 3 cq. 4), maar ik snap wat je bedoelt ;) Ik ben het ook met je eens dat er wel het één en ander van je verwacht wordt wanneer je een functionaris aanduidt als OvD en ik ben dan ook wat sceptisch of METR dit kan waarmaken.

Het gebruikt van één term is echter wel zo makkelijk voor de andere diensten, omdat het herkenbaar is als aanspreekpunt op gelijk niveau. Althans, dat is de bedoeling. Dat is ook één van de voornaamste redenen dat deze term multi wordt gebruikt, in navolging van de brandweer. Hele commandosystemen zijn gebouwd op principes van een eenduidige terminologie, om eerder genoemde redenen. Dat was dus de achterliggende gedachte van m'n opmerking.

Al met al zie ik de rol in het COPI nog steeds niet...

Verder zou ik m'n mede-discussierders in dit topic willen verzoeken om een beetje bij het onderwerp te blijven. Ik weet niet hoe we ineens bij verkeersregelaars terecht komen... ::) O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #42 Gepost op: 22 juni 2013, 15:36:37
@Blusdebrand......ik kan je wel melden dat je in die situatie een bepaald schrijven te zien krijgt waardoor jij de juiste beslissingen kunt nemen....

@024, iets zegt me dat jij Met-R niet hoog in het vaandel hebt staan.......en dan hoef ik niet tussen de regels door te lezen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #43 Gepost op: 22 juni 2013, 15:37:58
Citaat van: VKRC link=msg=1176530 date=1371907865
Moet zijn OVD-VKR?????
Nee, dat staat niet stoer  >:(
HvkrvD dan
hoofd vkr van dienst 98uiye
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #44 Gepost op: 22 juni 2013, 15:38:24
Citaat van: VKRC link=msg=1176540 date=1371908197
@Blusdebrand......ik kan je wel melden dat je in die situatie een bepaald schrijven te zien krijgt waardoor jij de juiste beslissingen kunt nemen....

@024, iets zegt me dat jij Met-R niet hoog in het vaandel hebt staan.......en dan hoef ik niet tussen de regels door te lezen.

Dan zal ik het nu maar zo laten en totdat ik die ervaring op mag doen en zal dan zeker erop terug komen,maar ik hoop hèt niet want meestal ligt er wat in,lijkt mijn.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #45 Gepost op: 22 juni 2013, 15:38:58
Citaat
Het gebruikt van één term is echter wel zo makkelijk voor de andere diensten

Coördinator?  CP (contacpersoon) ect ect.
OvD = Officier van Dienst kan je gewoon niet overal aan koppelen... (mijn bescheidde mening)



@Mazzel: Grrrrrr  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #46 Gepost op: 22 juni 2013, 15:41:54
Citaat van: Maarten link=msg=1176539 date=1371908146
Het gebruikt van één term is echter wel zo makkelijk voor de andere diensten, omdat het herkenbaar is als aanspreekpunt op gelijk niveau.

Daar heb je de kern te pakken: het gaat om het stukje "op gelijk niveau". Zoals ik in de eerdere post aangaf oefenen bepaalde OvD's (defensie, rail, haven) regelmatig mee in het CoPI en hebben ze de nodige kennis over crisisbeheersing. Dán kan je op een gelijk niveau praten. Een bedrijfsdeskundige heeft enorm veel toegevoegde waarde voor de repressieve inzet, maar als het over crisisbeheersing gaat kunnen ze maar weinig toevoegen. Daarom ben ik ook van mening dat die personen prima als liaison op kunnen treden, maar geen OvD genoemd hoeven te worden. Immers kunnen zij niet op gelijkwaardig niveau meepraten.

VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2013, 15:43:05
Na het verzoek van collega-moderator Danny722 om bij het onderwerp te blijven en geen persoonlijke noten te gebruiken, worden er inderdaad geen persoonlijke noten meer gebruikt. Wel wil ik iedereen opnieuw verzoeken om bij het onderwerp te blijven.

De discussie betreft het nut en de noodzaak van een OvD voor Medisch Spoedtransport. Een vergelijk met andere niet-hulpdiensten (zoals verkeersregelaars) is nuttig voorzover het een relatie heeft met dit onderwerp of om uw standpunt te verduidelijken.

Verdere niet-inhoudelijke reacties zullen worden verwijderd. Alvast bedankt voor de medewerking.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2013, 15:46:36
@Lt. Col. Me, dus mijn opmerking over OvD-V is off-topic?
Ik probeer daarmee aan te geven dat wij ook wel eens in spannende situaties verkeren en er een coordinator bij moet zijn voor overleg met de OvD, OvD-G ect ect (Brand moerdijk bijvoorbeeld)
Maar dat ik niet de behoefte voel om juist die term op mijn auto te zetten.

De discussie OvD-M gaat naar mijn gevoel dan ook dat Met-R dit er voor de sier opgezet heeft......
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2013, 15:48:38
Citaat van: VKRC link=msg=1176548 date=1371908796
@Lt. Col. Me, dus mijn opmerking over OvD-V is off-topic?
(...)
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1176546 date=1371908585
(...)
De discussie betreft het nut en de noodzaak van een OvD voor Medisch Spoedtransport. Een vergelijk met andere niet-hulpdiensten (zoals verkeersregelaars) is nuttig voorzover het een relatie heeft met dit onderwerp of om uw standpunt te verduidelijken.
(...)

Antwoord op je vraag?  :P
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill