Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68032 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #80 Gepost op: 23 juni 2013, 14:53:13
Citaat van: owning31 link=msg=1176910 date=1371991803
Op hun site lees ik dat ze ook artsen en traumateams vervoeren naar specifieke locaties. Dacht dat we het mmt hadden om een arts naar een ongeval te vervoeren?

Ook leuk om te lezen op de site, ze hebben een onopvallende ovd auto. Snap er het nut niet zo van.

Wellicht is de ovd wel handig om de verkeersregeltaken te coördineren 98uiye

Je hebt de klok horen luiden ...

Een MMT-arts is onderdeel van het MMT. Het MMT is geen taxibedrijf voor de arts. Dat ze hun diensten aan artsen en MMT's aanbieden in de vorm van spoedvervoer betekend niet dat ze dat ook echt doen. Ik bied ook mijn diensten aan aan mensen die 1 miljoen betalen als ik het gras maai. Betekend nog niet dat ik miljonair ben en dagelijks overal het gras maai.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #81 Gepost op: 23 juni 2013, 14:56:35
Citaat van: -Joost- link=msg=1176908 date=1371991477
Is MET-r in het verleden ingezet bij grootschalige calamiteiten?

(Behalve dan het verkeer "regelen" samen met stadstoezicht)

http://www.youtube.com/watch?v=UoJ8yB61mZc

Ik probeer op dit forum altijd medische onderwerpen uit te leggen op een wijze dat iedereen het daarna kan begrijpen. Ik heb het videofilmpje bekeken maar begrijp er niet zoveel van; ik neem aan dat de witte wagen de METR wagen is. Wat is er zo medische spoed aan het begeleiden of ruimte maken voor een brandweerwagen? Vervoert die brandweerwagen een MMT-team of bloed?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #82 Gepost op: 23 juni 2013, 14:58:48
Citaat van: 024 link=msg=1176915 date=1371992195
Ik probeer op dit forum altijd medische onderwerpen uit te leggen op een wijze dat iedereen het daarna kan begrijpen. Ik heb het videofilmpje bekeken maar begrijp er niet zoveel van; ik neem aan dat de witte wagen de METR wagen is. Wat is er zo medische spoed aan het begeleiden of ruimte maken voor een brandweerwagen? Vervoert die brandweerwagen een MMT-team of bloed?
METR wagen maakt ruimte voor de TS, die is onderweg naar een automatisch brandalarm aldus de omschrijving.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #83 Gepost op: 23 juni 2013, 15:01:27
Citaat van: 024 link=msg=1176915 date=1371992195
. Wat is er zo medische spoed aan het begeleiden of ruimte maken voor een brandweerwagen? Vervoert die brandweerwagen een MMT-team of bloed?
Zou die METR-auto niet opzij gaan komen er van die rare kreukels in, hij doet geen begeleiding van dat brandweervoertuig, zij redden zichzelf wel. ::)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #84 Gepost op: 23 juni 2013, 15:33:15
Chauffeur was daar toevallig en besloot te assisteren, heeft niets met de inzet te maken gehad.

Maar ik ga even door op het OvD-M verhaal  998765
Daarvoor zullen we moeten kijken naar de werkzaamheden van Met-R en de noodzaak van een OvD-M, zoals topic stelt.
Hiervoor moet ik wel even de daadwerkelijke staat van Met-r naar boven halen.

Met-r heeft een periode werkzaamheden gedaan in opdracht van het RIVM, op afroep...Hierdoor heeft deze de mogelijkheid gehad om OGS op voertuigen te plaatsen.
Daarnaast verwerkten ze zogenoemde "Zuurstof ritten" welke niet aan OGS gebonden waren, A1 werd er voor zuurstof niet gereden en in deze periode "Leunde" Met-R op de vergunning van het RIVM.
Doordat er een aantal chauffeurs het OGS protocol niet serieus namen, is deze samenwerking met RIVM verbroken.
Hierdoor heeft Met-R een periode OGS op de voertuigen gehad zonder te leunen op enig vergunning.
Sinds 2 jaar mag Met-r chauffeurs leveren aan Sanquin.
Werkzaamheden van Met-r zijn het leveren van Chauffeurs aan Sanquin als deze de eigen chauffeurs al ingezet hebben.
Mochten de voertuigen van Sanquin bezet zijn, kan Met-r daar een aanvulling in maken.
Dit is de reden dat Met-r OGS op de voertuigen mag en kan hebben.
In de periode dat ik werkzaamheden verrichte voor Met-r is er geschermd met een bepaald protocol, zoals dat protocol stelt is een OvD-M inderdaad benodigd.
Door dit protocol kon in de noodzaak wel verklaren, vandaar dat ik gister ook meldde "Sorry jongens, ik ken me een situatie bedenken (waar ik verder niet over uit ga weiden, maar Caprice weet dat ook) dat de(eventueel aspirant) agent, WIS ect toch echt zal moeten wachten op de "coördinator" van Met-R"

Nu na een nacht slapen besef ik dat een protocol schrijven niet zo moeilijk is en ik nooit daadwerkelijke zaken gezien, gehoord of meegemaakt heb waar dit protocol in zou passen.
Enige tastbare wat ik kan vinden is dat Met-r chauffeurs detacheert aan Sanquin.

De reden dat ik dit plaats is omdat ik de poppenkast beu ben....als met-r iets doet, dan roepen ze achteraf dat ze met hele belangrijke zaken bezig waren.
Mijn gevoel zegt ook dat het hele OvD-M daar ook op gestaafd is. (het staat interessant en als je dit gedrag maar lang genoeg vol gaat houden zal je vanzelf geaccepteerd worden)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #85 Gepost op: 23 juni 2013, 15:48:04
Bedankt voor je bericht waardoor het voor mij in ieder geval allemaal wat beter te plaatsen is. Zoals Haageneesch al aangaf je kunt als privaat bedrijf wel allerlei diensten aanbieden echter stelt niets dat de parate hulpverleningsdiensten het ook daadwerkelijk zullen afnemen.

Als ik het verhaal goed begrijp mogen ze voor de bloedbank rijden met zwaailichten en sirenes, het verkeer regelen met zwaailichten en een hoop spektakel behoort niet eens tot de taken en bevoegdheden. Als verkeersdeelnemer is de regel niet van toepassing dat een aanwijzing gegeven door een politieman of verkeersregelaar boven de verkeersregels gaat zodra de aanwijzingen komen van een METR personeelslid dat aanwijzingen geeft?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #86 Gepost op: 23 juni 2013, 15:56:43
Rest mij nog  één prangende vraag; Heeft Sanquin zelf Officieren van Dienst beschikbaar die ingezet kunnen worden bij grootschallige ongevallen en rampen?


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #87 Gepost op: 23 juni 2013, 17:20:38
Citaat van: VKRC link=msg=1176925 date=1371994395
Chauffeur was daar toevallig en besloot te assisteren, heeft niets met de inzet te maken gehad.

Maar ik ga even door op het OvD-M verhaal  998765
Daarvoor zullen we moeten kijken naar de werkzaamheden van Met-R en de noodzaak van een OvD-M, zoals topic stelt.
Hiervoor moet ik wel even de daadwerkelijke staat van Met-r naar boven halen.

Met-r heeft een periode werkzaamheden gedaan in opdracht van het RIVM, op afroep...Hierdoor heeft deze de mogelijkheid gehad om OGS op voertuigen te plaatsen.
Daarnaast verwerkten ze zogenoemde "Zuurstof ritten" welke niet aan OGS gebonden waren, A1 werd er voor zuurstof niet gereden en in deze periode "Leunde" Met-R op de vergunning van het RIVM.
Doordat er een aantal chauffeurs het OGS protocol niet serieus namen, is deze samenwerking met RIVM verbroken.
Hierdoor heeft Met-R een periode OGS op de voertuigen gehad zonder te leunen op enig vergunning.
Sinds 2 jaar mag Met-r chauffeurs leveren aan Sanquin.
Werkzaamheden van Met-r zijn het leveren van Chauffeurs aan Sanquin als deze de eigen chauffeurs al ingezet hebben.
Mochten de voertuigen van Sanquin bezet zijn, kan Met-r daar een aanvulling in maken.
Dit is de reden dat Met-r OGS op de voertuigen mag en kan hebben.
In de periode dat ik werkzaamheden verrichte voor Met-r is er geschermd met een bepaald protocol, zoals dat protocol stelt is een OvD-M inderdaad benodigd.
Door dit protocol kon in de noodzaak wel verklaren, vandaar dat ik gister ook meldde "Sorry jongens, ik ken me een situatie bedenken (waar ik verder niet over uit ga weiden, maar Caprice weet dat ook) dat de(eventueel aspirant) agent, WIS ect toch echt zal moeten wachten op de "coördinator" van Met-R"

Nu na een nacht slapen besef ik dat een protocol schrijven niet zo moeilijk is en ik nooit daadwerkelijke zaken gezien, gehoord of meegemaakt heb waar dit protocol in zou passen.
Enige tastbare wat ik kan vinden is dat Met-r chauffeurs detacheert aan Sanquin.

De reden dat ik dit plaats is omdat ik de poppenkast beu ben....als met-r iets doet, dan roepen ze achteraf dat ze met hele belangrijke zaken bezig waren.
Mijn gevoel zegt ook dat het hele OvD-M daar ook op gestaafd is. (het staat interessant en als je dit gedrag maar lang genoeg vol gaat houden zal je vanzelf geaccepteerd worden)


Ik begin het bijna te bekijken als een bedrijf wat dacht ook sterk wannabe gedrag vertoonde op de snelweg iets van AVD  :(,die deden het zelfde als ze maar door gingen dachten ze wel dat ze de WIS functie over konden nemen.
Deze mensen geloven in der eigen fabels,en zoals blijkt RIVM hebben ze al verprutst in het verleden als ik het zo leest.

Effe gewoon toch een voorbeeld hoeveel bedrijven denken wel dat ze mogen acteren als verkeersregelaar op snelweg,niemand alleen onder toezicht van een WIS dit als het echt niet anders kan.

alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #88 Gepost op: 23 juni 2013, 17:29:40
Maar AVD had inderdaad een bepaalde instelling, welke ik bij Met-R ook weet.
Vroeger reden ze ook met een "VROS" nagemaakt voertuig rond weet ik.
Nogmaals, OvD-M is alleen maar toneelspel op het Met-r voertuig.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #89 Gepost op: 23 juni 2013, 17:34:22
Citaat van: VKRC link=msg=1176954 date=1372001380
hahaha, zo snel worden berichten niet verwijderd toch?
maar AVD had inderdaad een bepaalde instelling, welke ik bij Met-R ook weet.
Vroeger reden ze ook met een "VROS" nagemaakt voertuig rond weet ik.
Nogmaals, OvD-M is alleen maar toneelspel op het Met-r voertuig.

Maar dat heb ik al sinds dat ik die foto gezien heb,ik heb vandaag(vroege dienst) vele dingen bekeken op papier ook qua protocollen maar niks over MET-R. Ook niet in het copi word hij benoemd wel kunnen ze hem/haar erbij roepen om iets aan te horen maar meebeslissen NOT!!!!!!
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT