Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68006 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #20 Gepost op: 22 juni 2013, 15:10:35
Daar gaan we weer... Wordt steeds gezelliger hier op het forum!

Met discussiėren is niks mis, maar het is en blijft de toon die de muziek maakt.

@VKRC Suiker en melk?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #21 Gepost op: 22 juni 2013, 15:12:26
@Jos v L: lekker  998765

Gaat er om dat er inderdaad een discussie mag wezen, soms wat harder.....ach, we kennen elkaar inmiddels.

Caprice, ik ken de firma (zoals je weet) maar zou zelf de naam OvD niet koppelen aan de functie welke ik weet wat ermee bedoeld is.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #22 Gepost op: 22 juni 2013, 15:13:19
Ik vind het ook wel bijzonder dat bijna iedere vertegenwoordiger momenteel OvD genoemd wordt. In de crisisbeheersing wordt simpelweg uitgegaan van 4 (gelijkwaardige) OvD's (brandweer, politie, GHOR, gemeente) en daardoor hebben de voormalige AOV'ers van de gemeente ook een uitgebreide cursus moeten doen om hetzelfde niveau als de OvD's van de andere disciplines te hebben. Dat houdt dus in dat zij goed weten welke stappen er in de crisisbeheersing genomen dienen te worden en een advies kunnen geven over de maatregelen. Als de OvD-Bz inschat dat er veel gemeentelijke taken opgepakt moeten worden kan hij de burgemeester adviseren om naar GRIP 3 te gaan en uiteraard kunnen de andere disciplines dat op basis van hun kennis ook.

In veel gebieden zijn er extra OvD's beschikbaar die ook regelmatig in het CoPI mee-oefenen: de OvD-Rail, OvD-Haven of OvD-Defensie bijvoorbeeld. Wat mij betreft hebben alle kleinere en minder bij crisisbeheersing betrokken partijen gewoon liaisons die eventueel deel kunnen nemen aan het CoPI-overleg. Je zal als politieagent bij een aanrijding met blikschade door een METR-voertuig maar moeten wachten op de OvD-METR.............doei!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2013, 15:14:00
Citaat van: Jos v L link=msg=1176503 date=1371906635
Daar gaan we weer... Wordt steeds gezelliger hier op het forum!

Met discussiėren is niks mis, maar het is en blijft de toon die de muziek maakt.

@VKRC Suiker en melk?

Jij bent samen met Caprice verantwoordelijk voor de toon te zetten. Als je even terugleest kom je er snel achter dat Haageneesch als eerste wordt afgeserveerd omdat zijn mening direct bestempeld wordt als laagdunkend.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #24 Gepost op: 22 juni 2013, 15:15:41
Citaat
Jij bent samen met Caprice
Ik laagdunkend tegen Haageneesch?

Ps; Met Haageneesch juist goed contact....onze kwaliteitscontroleur  >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #25 Gepost op: 22 juni 2013, 15:17:36
Citaat van: VKRC link=msg=1176512 date=1371906941
Ik laagdunkend tegen Haageneesch?


Ps; Met Haageneesch juist goed contact....onze kwaliteitscontroleur  >:D

En dus gaan we vanaf nu gewoon weer on-topic. Ik heb een voorzetje gegeven met een inhoudelijke reactie en daar kan op voortgeborduurd worden. Verdere persoonlijke problemen kunnen via de PM!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #26 Gepost op: 22 juni 2013, 15:19:16
Citaat
Je zal als politieagent bij een aanrijding met blikschade door een METR-voertuig maar moeten wachten op de OvD-METR.............doei!

Gezien de werkzaamheden van Met-R zou dit niet ondenkbaar zijn  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #27 Gepost op: 22 juni 2013, 15:22:35
Citaat van: VKRC link=msg=1176515 date=1371907156
Gezien de werkzaamheden van Met-R zou dit niet ondenkbaar zijn  e050

Waarom? De chauffeur kan niet zelf z'n schadeformulier invullen en regelen dat z'n zakjes met bloed door iemand anders worden weggebracht? (Bijv. door de betrokken agent als het snel moet... ::))


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 22 juni 2013, 15:24:06
Citaat van: Danny722 link=msg=1176506 date=1371906799
Ik vind het ook wel bijzonder dat bijna iedere vertegenwoordiger momenteel OvD genoemd wordt. In de crisisbeheersing wordt simpelweg uitgegaan van 4 (gelijkwaardige) OvD's (brandweer, politie, GHOR, gemeente) en daardoor hebben de voormalige AOV'ers van de gemeente ook een uitgebreide cursus moeten doen om hetzelfde niveau als de OvD's van de andere disciplines te hebben. Dat houdt dus in dat zij goed weten welke stappen er in de crisisbeheersing genomen dienen te worden en een advies kunnen geven over de maatregelen. Als de OvD-Bz inschat dat er veel gemeentelijke taken opgepakt moeten worden kan hij de burgemeester adviseren om naar GRIP 3 te gaan en uiteraard kunnen de andere disciplines dat op basis van hun kennis ook.

In veel gebieden zijn er extra OvD's beschikbaar die ook regelmatig in het CoPI mee-oefenen: de OvD-Rail, OvD-Haven of OvD-Defensie bijvoorbeeld. Wat mij betreft hebben alle kleinere en minder bij crisisbeheersing betrokken partijen gewoon liaisons die eventueel deel kunnen nemen aan het CoPI-overleg. Je zal als politieagent bij een aanrijding met blikschade door een METR-voertuig maar moeten wachten op de OvD-METR.............doei!

Ik vind het normaal als officieren van de hulpverlenende diensten brandweer, ambulance en politie met elkaar overleggen. De officieren die jij op noemt zouden iets kunnen toevoegen door specifieke expertise op terrein van spoor, havengebied of militair materieel waardoor ze de parate hulpverleningsdiensten kunnen ondersteunen.

Een officier van een taxibedrijf heeft geen enkele expertise, iedere politieman, brandweerman of ambulanceman weet ook wel hoe je auto moet rijden of de sirene aanzet.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #29 Gepost op: 22 juni 2013, 15:25:19
Zo ik lust koffie zwart en graag een lekkere Bossche bol erbij zou niet verkeerd zijn.

Maar idd gewoon die hele tekst eraf halen van dat busje,want er is geen plek in de copi bak voor zo OVD M.
Er kunnen er maar een paar zitten en dat zijn de belangrijkste en als er een voertuig erbij betrokken is dan is het gewoon effe wachten op VOA ONDERZOEK en dan gaat ie de takels in bij de OVD BERGER  098uo 0098 0098 0098

Nee ik neem dit totaal niet serieus.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT