Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 67995 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #30 Gepost op: 22 juni 2013, 15:27:03
Citaat van: 024 link=msg=1176519 date=1371907446

Een officier van een taxibedrijf heeft geen enkele expertise, iedere politieman, brandweerman of ambulanceman weet ook wel hoe je auto moet rijden of de sirene aanzet.

Eens. Daarbij geeft de titel "officier" ook gelijk een soort hiërarchische positie aan. Ik denk dat wanneer een aspirant-agent aangeeft dat de auto met schade aan de zijkant van de weg geparkeerd moet worden en de OvD-METR het daar niet mee eens is de laatstgenoemde aan het kortste eind trekt.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2013, 15:27:31
@-Joost- omdat Met-r meer doet dan alleen bloed vervoer ;)
Ok, ik acht de kans klein (gelukkig) maar het zou wel kunnen.

@024: Een officier van een taxibedrijf ????
A, het is geen Taxibedrijf (Anders hadden ze wel blauwe platen gehad) en B......ja, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Coördinator M zou beter zijn.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2013, 15:28:37
 e050 Zit te denken om OvD-V op mijn auto te zetten.....suggesties voor lettertype en grootte  098uo
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2013, 15:28:57
Citaat van: Danny722 link=msg=1176524 date=1371907623
Eens. Daarbij geeft de titel "officier" ook gelijk een soort hiërarchische positie aan. Ik denk dat wanneer een aspirant-agent aangeeft dat de auto met schade aan de zijkant van de weg geparkeerd moet worden en de OvD-METR het daar niet mee eens is de laatstgenoemde aan het kortste eind trekt.

Zelfs op de snelweg heeft de OVD-M daarin helemaal niks te vertellen  098uo,ik zeg auto naar veilige plaats en daar de noodhulp verder laten uitzoeken.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2013, 15:29:45
Citaat van: VKRC link=msg=1176526 date=1371907717
e050 Zit te denken om OvD-V op mijn auto te zetten.....suggesties voor lettertype en grootte  098uo

Moet zijn OVD-VKR  0098 0098
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2013, 15:30:41
Sorry jongens, ik ken me een situatie bedenken (waar ik verder niet over uit ga weiden, maar Caprice weet dat ook) dat de(eventueel aspirant) agent, WIS ect toch echt zal moeten wachten op de "coördinator" van Met-R
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2013, 15:31:05
Moet zijn OVD-VKR?????
Nee, dat staat niet stoer  >:(
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2013, 15:32:50
Citaat van: VKRC link=msg=1176529 date=1371907841
Sorry jongens, ik ken me een situatie bedenken (waar ik verder niet over uit ga weiden, maar Caprice weet dat ook) dat de(eventueel aspirant) agent, WIS ect toch echt zal moeten wachten op de "coördinator" van Met-R

Dan moet je mijn er effe mee helpen ik ken alleen de procedure van geldwagens en hulpdiensten en daar komt totaal geen METR in voor,maar help mijn effe met die regel voor mijn geldt nog steeds als elke ander voertuig tenzij op papier het anders staat.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2013, 15:33:10
Citaat van: Danny722 link=msg=1176524 date=1371907623
Eens. Daarbij geeft de titel "officier" ook gelijk een soort hiërarchische positie aan.

Officier is natuurlijk geen beschermde titel. Geen mens ter wereld neemt een loodgietersbedrijf serieus als er iemand rond zou rijden met de tekst "Officier van Dienst - Loodgieter". Bij deze grappenmakers is het wat anders omdat ze indrukwekkende busjes hebben met zwaailichten, alleen die vent achter stuur heeft net zo veel in de melk te brokkelen als een loodgieter heeft.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2013, 15:34:29
Citaat van: Danny722 link=msg=1176506 date=1371906799

In veel gebieden zijn er extra OvD's beschikbaar die ook regelmatig in het CoPI mee-oefenen: de OvD-Rail, OvD-Haven of OvD-Defensie bijvoorbeeld. Wat mij betreft hebben alle kleinere en minder bij crisisbeheersing betrokken partijen gewoon liaisons die eventueel deel kunnen nemen aan het CoPI-overleg.
OvD-D(efensie) is al een liaisons functie.
Binnen defensie lopen er al zo veel Ovd's rondt.
(Ieder onderdeel heeft en wel één)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.