Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 68005 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #230 Gepost op: 11 augustus 2013, 13:18:54
Als ze er normaal gesproken rechtmatig opzitten: ja. Of het wenselijk en handig is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #231 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:07:24
Alle voertuigen welke dan ook waarmee je wachtdiensten draait mag je prive gebruiken in de staat die men voor het werk nodig heeft. Deze mag je ook dan zo gebruiken als de ontheffingen het voor het voertuig toelaten. Dus bijv. parkeren bij parkeerverboden als het mag tijdens het werk mag je dan ook privé.
Reden: In principe zijn wachtdiensten ook werkdiensten. Je kan niet vrij gebruik maken van de tijd en de werkgever dient je er ook voor te betalen. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #232 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:06:12
In hoeverre is dit wel een dienstvoertuig? Zoals een brandweer/politie/ambu-auto.
Is dit niet gewoon een opgeleukte auto van een commercieel bedrijf, daar kan je dan toch gewoon prive mee rijden.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #233 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:31:29

M.E.T. 010 (Dit betreft een ongemarkeerd - OVD - voertuig, geen foto's

Bron: http://www.metr.nl/vehicles.php
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #234 Gepost op: 14 augustus 2013, 12:04:10
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1191654 date=1376409972
In hoeverre is dit wel een dienstvoertuig? Zoals een brandweer/politie/ambu-auto.
Is dit niet gewoon een opgeleukte auto van een commercieel bedrijf, daar kan je dan toch gewoon prive mee rijden.

Ook een heel goed punt.


Blauw-Lempke

  • Deskundige in bijzondere wetgeving
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #235 Gepost op: 29 augustus 2013, 00:50:23
Voertuig ziet er wel schoon en netjes uit  :o


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #236 Gepost op: 2 september 2013, 19:33:08
Om even alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen.

Dit is geen commercieel voertuig. Dit voertuig wordt wel degelijk ingezet voor de diensten die behoren bij het bedrijf.
Ik ga ervan uit zover ik de organisatie ken, dat men zich aan alle regels en voorschiften houden welke gelden voor het voertuig.

Maar trek de stoute schoenen aan en benader deze firma eens ipv elke keer proberen ze in het zwart daglicht te stellen.

Weet iemand wel watvoor diensten zij aanbieden en wat zij allemaal doen tbv de maatschappij?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #237 Gepost op: 2 september 2013, 20:57:27

Dit is geen commercieel voertuig. Dit voertuig wordt wel degelijk ingezet voor de diensten die behoren bij het bedrijf.

Een bedrijf dat diensten verleent tegen betaling, is per definitie commercieel...
Dus hun voertuigen die ze daar voor gebruiken dan toch ook?
Maar wel of niet een commercieel voertuig dat lijkt me voor de discussie ook helemaal niet relevant.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #238 Gepost op: 7 oktober 2013, 19:08:47
Citaat van: zwelgje link=msg=1197823 date=1378148247
Een bedrijf dat diensten verleent tegen betaling, is per definitie commercieel...
Dus hun voertuigen die ze daar voor gebruiken dan toch ook?
Maar wel of niet een commercieel voertuig dat lijkt me voor de discussie ook helemaal niet relevant.....

Even voor alle duidelijkheid dan. Dit is een particulier bedrijf wat diensten aanbied in de medische sector. Zij voldoen aan alle eisen om met blauwe lampen te rijden. Zij hebben ook nieuwere voertuigen die voldoen aan de nieuwe eisen.

Omdat de bestuurders van deze voertuigen piketdiensten draaien. Zie het als een OvD-B, mogen zij er ook prive meerijden. Dit wel onder bepaalde voorwaarden ivm de inzetbaarheid.

Maar we gaan nu een hele andere kant op. Want dit heeft niks meer te maken welke noodzaak het heeft om een OvD-MET te hebben.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.