beter salaris

Auteur Topic: beter salaris  (gelezen 22535 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hapchauffeur

  • Gast
Gepost op: 12 mei 2005, 15:30:51
wie vind ook dat hapchauffeurs onder betaald worden.
ik werk bij meditaxi en vind dat wij voor dit werk beter betaald moeten worden.




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2005, 17:09:18
wie vind ook dat hapchauffeurs onder betaald worden.
ik werk bij meditaxi en vind dat wij voor dit werk beter betaald moeten worden.
is dit niet spijkers op laagwater zoeken  ::)
Iedereen die werkt vindt dat hij/zij  meer verdient


nachtwacht

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2005, 18:24:32
Er is maar een remedie en kom ook naar de hapchf.dag.
Lees het progamma van de hapchf.dag op deze dag wordt ook een enqeute gehouden over het C.A.O als we daar met zovelen komen opdagen dan kunnen we ons sterk maken.gr.theo :) :)


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2005, 23:37:22
Ik kreeg bij mijn HAP (geen taxibedrijf) anders prima betaald.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2005, 12:23:55
Ik kreeg bij mijn HAP (geen taxibedrijf) anders prima betaald.
Het probleem van een hoop HAPchauffeurs is dat zij werken voor een (al dan niet van oorsprong) taxibedrijf met een daaraan gekoppelde taxicao.
Die cao houdt totaal géén rekening met de (meer en meer) ondersteunende werkzaamheden en verantwoording.

Het is belangrijk dat de chauffeurs uit de taxicao gaan of dat er een status aparte voor hen komt in die taxicao.

Maar ach, geld maakt toch niet gelukkig  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2005, 00:00:46
Het probleem van een hoop HAPchauffeurs is dat zij werken voor een (al dan niet van oorsprong) taxibedrijf met een daaraan gekoppelde taxicao.
Die cao houdt totaal géén rekening met de (meer en meer) ondersteunende werkzaamheden en verantwoording.

Het is belangrijk dat de chauffeurs uit de taxicao gaan of dat er een status aparte voor hen komt in die taxicao.

Maar ach, geld maakt toch niet gelukkig  ;D

Je kan anders een hoop leuke dingen doen met geld  ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2005, 15:38:56
Zucht, er hebben hier al meerdere discussies over gelopen.

Als je niet tevreden bent, Ga ander werk doen zoek een andere baas... maar loop niet te zeiken dat een baan die je zelf geaccepteerd hebt, je achteraf niet bevalt..

Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven.. ipv te klagen over een CAO, waarin je zelf zonder enige moeite te doen al in de watten word gelegd..

je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen succes en ook voor je eigen inkomsten, niet je baas hoor. Maak je eigen keuzes en accepteer de consequenties, of maak anders een andere keuze.. maar hou op met te huilen over je slecht je het wel niet hebt..


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2005, 16:41:50
Ik wil erg graag HAP chauffeur worden tijdens mijn studie geneeskunde.  ;) Al was het maar voor de ervaring die ik kan opdoen...
Arts  www.alphalog.nl


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2005, 20:09:12
Ik ben het met Peter Adema eens dat het salaris van de HAPchauffeur een topic is wat nu inmiddels al wel héél vaak is aangehaald.

Maar de opmerking

Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven.. ipv te klagen over een CAO, waarin je zelf zonder enige moeite te doen al in de watten word gelegd..
irriteert mij een beetje  >:(

Hoezo, zonder er zelf enige moeite voor te doen wordt de hapchauffeur in de watten gelegd????

Natuurlijk zijn de werkzaamheden en de verantwoordelijkheden van de hapchauffeur beperkt, maar ik vind dit toch wel een erg denigerende opmerking.

Zo'n geweldige CAO is het namelijk juist niet.

De hapchauffeurs die werken bij een taxibedrijf hebben zeker wel reden tot klagen. Zij hebben de werkzaamheden en verantwoordelijkheden in korte tijd zien groeien, terwijl het salaris op geen enkele wijze is aangepast. Dan hebben we het nog helemaal niet over de verschillen tussen de werkgevers.

Of de chauffeurs terecht of onterecht "klagen", daar valt natuurlijk altijd over te discussieren, maar om nu maar te stellen dat je dan maar naar iets anders op zoek moet gaan is wel erg kort door de bocht.

Ik hoef niet zonodig weg bij mijn werkgever, ik zou dat ook een zwaktebod vinden. Ik ga liever met mijn werkgever om de tafel om over (collectieve) arbeidsvoorwaarden te praten.

Dus IK blijf voorlopig nog (met plezier  8)) stug zitten waar ik zit en tegelijkertijd praten, schreeuwen, gillen, stampen ( maar altijd met respect voor de ander)om te komen tot betere arbeidsvoorwaarden  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2005, 22:10:54
Dit soort discussies zijn altijd lastig,enerzijds ben ik het met Peter Adema eens.Je bent er zelf bij,bij welke baas je werkt  met welk salaris dan ook.

Anderzijds,als je ziet dat je verantwoordelijheden zijn gegroeid,en die staan uiteindelijk ook omschreven in de functieomschrijving dan is er niks mis mee om te "strijden"voor een salarisverhoging.Zeker als aan die groei van die verantwoordelijkheden een opleiding en diploma gebonden zijn