beter salaris

Auteur Topic: beter salaris  (gelezen 22539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2005, 22:33:43
Ja kijk, ik ben het toch echt zelf geweest die de handtekening onder het contract heeft gezet. Dus in die zin heeft Peter Adema ook wel gelijk.
Maar het is volgens mij niet meer dan logisch dat de arbeidsvoorwaarden zo nu en dan tegen het licht worden gehouden, juist omdat de werkzaamheden/verantwoordelijkheden veranderen.

Omdat dit onderwerp nogal eens ontstaat lijkt het misschien ook dat de HAPchauffeurs een stel zeurpieten zijn (en sommige zijn dat ook, geloof me  ;D), maar het geeft mij juist aan dat het blijkbaar leeft.
Als dit terecht is, is iets waar werknemers en werkgevers samen over moeten praten.
Dit forum is dan juist ook een heerlijke uitlaatklep  ;D

Ik vind het dan ook vervelend dat er, omdat men zich wellicht niet in de situatie van de betrokkenen kan inleven of er gewoon anders over denkt, denigrende opmerkingen worden gemaakt.

Ten minste, ik zag het stukje van Peter A. als denigerend. Ik hoop natuurlijk dat ik dit helemaal verkeerd heb begrepen ;)   
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2005, 22:44:00
Ja kijk, ik ben het toch echt zelf geweest die de handtekening onder het contract heeft gezet. Dus in die zin heeft Peter Adema ook wel gelijk.
Maar het is volgens mij niet meer dan logisch dat de arbeidsvoorwaarden zo nu en dan tegen het licht worden gehouden, juist omdat de werkzaamheden/verantwoordelijkheden veranderen.





Dit forum is dan juist ook een heerlijke uitlaatklep  ;D


Precies,het is altijd goed om eens je arbeidsvoorwaarden te bekijken met de baas.En hij.zij geeft dan wel aan of er wat mogelijk is.Zoja,dan heb je er in ieder geval voorlopig weer een goed gevoel van.Je weet dan ook wat je baas van je werk vindt  ;D

Tja dit forum is inderdaad een pracht middel om het een en ander in de discussie te gooien,maar we kennen helaas ook wat voorbeelden dat dit averechts heeft gewerkt omdat een werkgever van iemand meelas.En het niet helemaal met iemand eens was  :-\
Dus ja,een mooi middel om je mening te openbaren en met andere daarover te praten,maar aan de andere kant wees voorzichtig  ;)

Enne.......Peter Adema kennende zal hij nog wel met een reactie komen  ;D ;)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2005, 23:07:22
Enne.......Peter Adema kennende zal hij nog wel met een reactie komen  ;D ;)

Gelukkig wel, anders valt er niks meer te discussiëren  :D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2005, 23:01:28
Dat je probeert betere primaire en secundaire  arbeidsvoorwaarden probeert te krijgen, heb ik helemaal geen bezwaar tegen..

Maar de wereld is nu eenmaal niet eerlijk..  En de markt stuurt zich zelf.. En als je nu solliciteerd bij een taxi-bedrijf weet je van te voren dat je in een andere CAO zit, dan dat bij een GGD solliciteerd..
En dat je bijna het zelfde werk doet, en de ander daarvoor beter betaald word, dan is dat nu eenmaal zo..


Als je naar betere arbeidsvoorwaarden wilt, moet je dat op de juiste argumenten doen en niet zeuren over dat de wereld niet eerlijk is.. en dat andere CAO's beter betalen.. Dat wist je namelijk van te voren..

De Functie van HAP chauffeur is relatief nieuw, en kan best wat afgestemd worden.. Maar begin nu niet eens met de arbeidsvoorwaarden maar met de inhoud van je vak. en welke kennis je moet hebben om je vak goed uit te oefenen..

Wat ik erg jammer zou vinden, als een paar innovatieve ondernemers moeten stoppen met de diensten of hun prijzen flink om hoog moeten doen, omdat de salarissen onevenredig moeten stijgen, voor eenzelfde CAO..

Terwijl nog veel andere zaken zijn die je aan de orde kan stellen en waar je de inhoud van je beroep veel meer inhoud kan geven..
En is geld de enige reden waarom je dit vak doet, dan zijn er andere banen, waarmee je met nog minder werken, veel meer kan verdienen..

De reden waarom ik zo reageerde, dat ik een beetje moe word van mensen die alleen kunnen klagen en dat het zogenaamd oneerlijk is dat de een meer krijgt als de ander.
dat is me een gruwel...


erikamsterdamxxx

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2005, 18:01:20
gelukkig dat deze discusie op gang is gekomen.
Ik ben niet werkzaam als hapchauffeur maar kom dagelijks met mijn werk in aanraking met deze jongens je mag zelf raden wat ik doe om problemen te voorkomen
Ik kan veel hapchauffeurs en als ik zie wat zij doen voor dat salaris en wat wij doen zie ik niet veel verschil.
ze doen het voorbereidende werk voor dat wij komen en
wij kunnen snel vervoeren als dat nodig is ben heel tevreden en met mij veel collega`s.
daarom vind ik dat ze wel wat meer mogen verdienen .
en adema schijnt tevreden te zijn .houden zo dus jij hoeft geen salarisverhoging.maar sommige hapchauffeurs moeten wel een gezin onderhouden .
en dat je een ander vak moet moet kiezen dat je niet tevreden ben met je salaris dat vind ik dom gelul.
je kan van je vak houden maar daar mag best wat tegen over staan.volgens mij ben je uit op een kantoorbaantje zodat je weer wat meer kan verdienen.
ben benieuwd waar jij werkt bij de ggd of meditaxi mediexpress etc en van de hapchauffeurs hoor ik dat meditaxi een prettig bedrijf is om te werken .ja en ze horen zich aan de cao te houden .maar als er niet over gepraat word gebeurt er ook niks.

Dus hapchauffeurs zet hem op en vecht waar je recht op heb.

erikamsterdam


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #15 Gepost op: 26 mei 2005, 17:28:02
gelukkig dat deze discusie op gang is gekomen.
Ik ben niet werkzaam als hapchauffeur maar kom dagelijks met mijn werk in aanraking met deze jongens je mag zelf raden wat ik doe om problemen te voorkomen
Ik kan veel hapchauffeurs en als ik zie wat zij doen voor dat salaris en wat wij doen zie ik niet veel verschil.
ze doen het voorbereidende werk voor dat wij komen en
wij kunnen snel vervoeren als dat nodig is ben heel tevreden en met mij veel collega`s.
daarom vind ik dat ze wel wat meer mogen verdienen .
en adema schijnt tevreden te zijn .houden zo dus jij hoeft geen salarisverhoging.maar sommige hapchauffeurs moeten wel een gezin onderhouden .
en dat je een ander vak moet moet kiezen dat je niet tevreden ben met je salaris dat vind ik dom gelul.
je kan van je vak houden maar daar mag best wat tegen over staan.volgens mij ben je uit op een kantoorbaantje zodat je weer wat meer kan verdienen.
ben benieuwd waar jij werkt bij de ggd of meditaxi mediexpress etc en van de hapchauffeurs hoor ik dat meditaxi een prettig bedrijf is om te werken .ja en ze horen zich aan de cao te houden .maar als er niet over gepraat word gebeurt er ook niks.

Dus hapchauffeurs zet hem op en vecht waar je recht op heb.

erikamsterdam

Adema, Peter voor intimie, heeft het heft in eigen handen, en onderneemt zelf, en kan redelijk goed voor zichzelf opkomen..  bedankt voor je belangstelling..., waar ik werk ? Ik ben eigen ondernemer.. is ook een keuze ? en die bevalt me tot nu toe best...

Ik baal van mensen die klagen dat de een meer krijgt dan de ander, en alleen maar hier daarover huilen.. Als HAP-chauffeur word je niet rijk. zeker niet als je onder een taxi-cao valt.  En als je dat niet bevalt, moet je elders solliciteren, want de wereld is nu eenmaal niet eerlijk.
En zoek je een baan waar voor geen CAO geld toch ?

Als het je gaat om de inhoud van je vak, en wil je meer uitdaging in je vak.. kijk dan gaat er ergens over..  maar hou op met huilen dat wereld oneerlijk is.. en wees niet afwachtend tot de anderen de wereld ietsje eerlijker maakt..
Je hebt gekozen voor een werkgever en een vak, dan neem je de bijbehorende consequenties.. Niemand dwingt je om een arbeidscontract te tekenen..


trophy

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 mei 2005, 19:29:41
Ik snap werkelijk niet waarom P. Adema anderen zo denigrerend aanspreekt. Ik heb begrepen dat hij een ondernemend persoontje is. Dat is lovenswaardig.
Maar realiseert hij zich wel dat niet iedereen in die positie zit. Er zijn mensen die graag de hulpverlening op professionele wijze willen uitvoeren. De banen liggen niet voor het oprapen en selectie criteria kunnen streng zijn.
Je mag dan van geluk spreken als je uitgeloot wordt om huisartsen chauffeur, of visiteteam assistent zoals wij ze noemen, te worden. Dus een baan wordt snel geaccepteerd.
Het is een serieus vak. Helaas zijn er grote verschillen tussen de verschillende werkgevers. Bij de een mag de chauffeur niet mee naar binnen bij de patiënt, bij een andere organisatie voert de chauffeur alle voorkomende diagnostische handelingen uit. Ook in salaris kan er een groot verschil zitten. Het maakt verschil of je onder de taxi of ambulance CAO valt. En het steekt als je ziet dat het anders kan.

Maare….. zijn  ambulancehulpverleners ook niet de straat op gegaan omdat de “particulieren” minder verdienden dan hun “gemeentelijke” collega’s.
Ik denk dat je niet van baas moet veranderen als er iets niet goed is in de organisatie, maar je moet er iets aan doen. Wat dat betreft ben ik het volledig met Strongbow eens.

Verder weet ik niet wat de achtergrond van de vraag is. Degene die deze discussie op gang heeft gebracht had iets meer informatie kunnen geven, zodat de vraag beter geïnterpreteerd kan worden: is het alleen maar ventileren, is het voor een “enquête”, etc.

Last but not least: dit forum is ook een goede uitlaatklep. Zolang er niet “afgezeken” of “zwartgemaakt” wordt.

Oh ja, ik denk dat de huiartsenchauffeur/ visiteteamassistent best wel wat beter betaald mogen krijgen. Hun salaris is wat achter gebleven bij hun competenties.


Robin V

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2005, 19:54:03
Weet er iemand of er een schaalverdeling te vinden is over de betalen aan b.v. Ambulance chauffeurs?

Of misschien weet er iemand wat een beginnend ambulance chauffeur kan verdienen?


firemanr

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2005, 00:41:39
Weet er iemand of er een schaalverdeling te vinden is over de betalen aan b.v. Ambulance chauffeurs?

Of misschien weet er iemand wat een beginnend ambulance chauffeur kan verdienen?

Kijk hier eens, misschien kun je daar iets vinden:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5960.0

 ;)


wendymas

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2005, 11:50:14
hier moeten de vakbonden maar eens  op inspringen mischien moeten wij ook maar eens staken net als de huisartsen en de andere hulpverleners die hebben ook gestaakt in het verleden.dan willen ze mischien wel luisteren.ik weet je heb er zelf voor gekozen ook vind ik dat dit beroep erkend moet worden.en dat sommige huisartsen je als een collega moet behandelen en niet als taxichauffeur.nou zijn de meeste huisartsen super leuk maar er zijn erbij hoe die praten over chauffeurs en dokterassistenten en patienten die moet je een keiharde schop onder hun reet verkopen ik begrijp niet hoe die huisarts zijn geworden.die moeten we gewoon weigeren om te rijden.ik ben het met erik eens en adema je hoeft geen eikel te zijn om van een boom af te vallen.weet je meteen wat ik van je vind.

dus vakbonden grijp deze kans als jullie een afdeling voor hapchauffeurs hebben ik meld me en ik denk met meerdere chauffeurs bij jullie aan .
dan kunnen wij een grote vuist maken.

groetjes wendy