beter salaris

Auteur Topic: beter salaris  (gelezen 22638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nachtwacht

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 30 mei 2005, 18:06:20
hiebij lees ik dat er mensen die willen aansluiten bij een vakbond of denken dat er niks gebeurt op hapchf. gebied helaas vindt ik dit jammer dat deze mensen niet op de hapchf.dag geweest zijn omdat er veel dingen gaan gebeuren en het voorstel cao bij de bond op de tafel ligt en nu onderhandeld wordt voor ons aparte status in het cao dus als je wat wil meld je aan bij de cnv bond waar we super actief zijn ik vind het jammer dat er steeds over heen gelezen wordt ik zie liever dat jullie allemaal lid worden dan kunnen we wat doen eerdaags is er een eigen hapsite dit horen jullie nog van me gr. theo


nachtwacht

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 3 juni 2005, 10:57:28
Het is toch vreemd dat er niemand reageert op mijn antwoord over het cao en dat we zeer actief zijn binnenkort zal ik ook een verslag van de hapchf.dag hier plaatsen misschien worden ze dan wakker. ???
  een hele goede uitspraak is nog altijd.

  GEEN WOORDEN MAAR DADEN :-X :-X

                      GROETJES THEO.


wendymas1

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2005, 18:04:32
bij cnv weten ze niks van de hapafdeling geef maar een adres of telnummer ???

groetjes wendy


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2005, 19:20:06
Ik geloof niet dat staken momenteel de oplossing is.

Ik denk dat er nog voldoende wordt gesproken/onderhandeld tussen alle partijen en dat we niet direct moeten denken aan zo'n zwaar middel als een staking.

Er zijn voldoende andere ludieke alternatieven te bedenken.

Ik ben zelf bij een gedeelte van de HAPthemadag geweest en ik was enigzins teleurgesteld.
Hoewel de verzorging van de dag prima was (compliment, ook voor die heerlijke broodjes  ;)), viel het aanbod tegen. (niet van de broodjes! :D)

Ik heb een prima promotiepraatje mogen aanschouwen van MediTaxi. Ik heb een directeur van de HAP Alkmaar mogen aanhoren en ik heb mij mogen ergeren aan de teamleider van de inspectie Verkeer en Waterstaat die ons steeds weer aansprak c.q. vergeleek als/met taxichauffeur.  >:(

Niets ten nadele van taxichauffeurs, maar ben (en voel mij zeker) géén taxichauffeur...

Het tweede gedeelte (discussie) heb ik helaas moeten missen.

Ik vond deze dag meer zieltjeswinnerij van de CNV. (waar overigens op zich niks mis mee is  ;))

Wat ik gehoopt had aan te treffen was een open discussie tussen meerdere c.q. alle partijen.
Dus een platform van tegenwoordigers van de CNV en FNV.
Dus MediTaxi maar ook Medi-Expresse (en liefst nog meer werkgevers).
Vertegenwoordigers van het ministerie van VWZ, etc.

Misschien een idee voor de volgende keer?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Else

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 4 juni 2005, 22:50:14
"Strongbow"

Ik denk dat jouw werkgever nooit naar zo'n dag zou komen en dat weet je zelf ook!! Want een discussie aan gaan zal hij nooit! Hij legt enkel regels op die jij als teamleider mag uitvoeren, kijk maar naar die schijnvertoningen van een teamleiders vergaderingen.

Of om nog een voorbeeld te noemen een OR.

Els


nachtwcht

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2005, 02:02:07
Wendy je moet maar eens kijken op de site van cnv dan vindt ook wel een tel.nummer


wendy2

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 5 juni 2005, 10:56:48
ik ben het hellemaal met Els eens die or hebben ze de mensen uitgekozen die ze makkelijk de baas kunnen waarom is daar niet over gestemd onder de werknemers via een kandidatenlijst.of zijn ze bang dat wij de wat mondiger mensen zullen uit kiezen.
en de cnv weet helemaal niks van hapchauffeursik heb nu twee keer gebeld en die vrouw wist niet eens wat het was dus als zij het niet weet wie dan wel daar en die moeten ons belang behartigen of hebben ze het al op een akoord gegooid met de werkgevers.dus maandag de fnv proberen de werkgevers willen mij te graag dat je bij cnv gaat dus hier klopt iets niet denk ik.ik laat van mij horen over de fnv.
en ik denk dat we toch een aktie op touw moeten zetten ik ga het informeren bij de fnv.ik denk echt dat de cnv en de werkgevers het op een akkoord zetten en dat ze niet echt vechten voor ons want als de cnv een afdeling heb dan moeten ze toch allicht met de leden overleggen hoe hij zijn huid verkoopt.
Els wij moeten het maar doen en kijken hoe we het op poten zet.
met akties.nou weet ik dat je je baan op spel zet want ons willen ze niet in een or hebben.als je lastig word moet je opdonderen en dat is al een paar keer gebeurd.

ik hoor van jullie

wendy


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 5 juni 2005, 11:00:08
zal wel een hele klap geven als jullie acties gaan voeren....niet  :-X


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 5 juni 2005, 14:17:37
Play Devils Advocate : "Waarom is een HAP chauffeur, niet een veredelde taxichauffeur ?"

en waarom zou je meer betaald moeten worden dan een gewone taxichauffeur, die net zo klant gericht moet werken dat jullie, maar dan voor allemaal verschillende klanten of een VIP vervoerder..

Alleen om dat je een Eerste hulp diploma hebt en als het goed is met OGS mag rijden. ?

(Voor de goed orde : ik stel deze vraag niet om iemand in de zeik te nemen, maar omdat ik onvoldoende steekhoudende argumenten gehoord hebt en het beantwoorden van de vraag je misschien helpt de juiste argumenten te gebruiken..)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #29 Gepost op: 5 juni 2005, 19:25:36
"Strongbow"

Ik denk dat jouw werkgever nooit naar zo'n dag zou komen en dat weet je zelf ook!! Want een discussie aan gaan zal hij nooit! Hij legt enkel regels op die jij als teamleider mag uitvoeren, kijk maar naar die schijnvertoningen van een teamleiders vergaderingen.

Of om nog een voorbeeld te noemen een OR.

Els

Dat er bij mijn werkgever (Medi-Expresse) dingen kunnen/mogen veranderen klopt.

Wij zijn het dan ook lang niet altijd met de werkgever eens, laat daar géén misverstand over bestaan, maar dat er géén ruimte voor discussie zou zijn is gewoon niet waar.

De teamleidersvergadering waar jij op doelde is géén schijnvertoning. Er worden daar regelmatig discussies gevoerd met het managment. Ook buiten deze vergaderingen is het altijd voor een teamleider, maar eigenlijk voor elke chauffeur, mogelijk om bij de werkgever aan te kloppen.

Het is een primaire taak van de teamleider om zijn teamleden operationeel aan te sturen, het is dan ook logisch dat wij op teamleiders vergaderingen op de hoogte worden gebracht/geinstrueerd van (nieuwe) regels. Die wij inderdaad vervolgens overbrengen op de teamleden.

Ik begrijp dus jouw opmerkingen m.b.t. deze teamleidersvergaderingen niet.

Ook je opmerking m.b.t. de OR begrijp ik niet zo.
Als je zo goed op de hoogte bent van het werken bij Medi-Expresse zou je ook moeten weten dat er een belangrijke reden is waarom een centrale OR moeilijk realiseerbaar is.

Ik geloof (maar dat moet je mijn werkgever zelf maar vragen  ;D) dat deze inderdaad niet staat te springen om een OR c.q. PVT op te laten richten. Dat zou ik als werkgever ook lang niet altijd even prettig vinden, maar er is niemand die nu tegen jou zou zeggen dat deze er nooit zal komen.

Tot het moment dat er inderdaad sprake kan zijn van de oprichting van een PVT of OR zijn het de teamleiders die verantwoordelijk zijn voor het behartigen van het belang van de overige teamleden.
Dat is inderdaad géén ideale situatie, het zijn namelijk dezelfde teamleiders die ook de belangen van het managment c.q. de huisartsenpost dienen te behartigen.  :-\ Het is uiteindelijk grotendeels aan de teamleider zelf om hier op een juiste manier mee om te gaan.

In de (niet zo verre...) toekomst zal dit uiteindelijk ookallemaal wel veranderen.

Maar, heeft er iemand eigenlijk de moeite genomen om mijn werkgever uit te nodigen?  ;)

Nogmaals, IK vind dat er bij mijn werkgever ook best wel wat kan/mag/moet veranderen. Er zijn voorbeelden genoeg te bedenken, bijvoorbeeld de "samenwerking" met het personeel.
Ik vind echter dat een open forum niet de juiste weg is om mijn werkgever hier op te wijzen. Hier geef ik alleen kritiek in algemene zin, dus tegen/op alle werkgevers.

Enfin, om dit alles kort samen te vatten: Ik hoop dus dat er binnen afzienbare tijd een open discussie zal plaats vinden waar alle betrokkenen (Medi-Expresse, MediTAxi, CNV, FNV, etc.) aanwezig zullen zijn.

p.s. voor alle teamleden die meelezen: "Nee, dit ellelange betoog heeft niets te maken met het feit dat binnenkort mijn eigen functioneringsgesprek zal plaats vinden"   :laugh:
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur