beter salaris

Auteur Topic: beter salaris  (gelezen 22563 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wendy6

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 7 juni 2005, 15:20:15
daar ben ik weer ;D
hier zijn mijn punten waar ik me aangestoord heb bij deze discusie
1.Als je niet tevreden bent, Ga ander werk doen zoek een andere baas... maar loop niet te zeiken dat een baan die je zelf geaccepteerd hebt, je achteraf niet bevalt.uitspraak van adema
a.deze uitspraak vind ik niet terecht ik vind dit een leuke baan maar vind dat alles wat een hapchauffeur doet tegenwoordig dat hij daar voor beloond moet worden.
2.maar hou op met te huilen over je slecht je het wel niet hebt.
b.deze uitspraak vind ik ook niet leuk adema doet net of je een klein kind ben.
3.een taxi-bedrijf weet je van te voren dat je in een andere CAO zit, dan dat bij een GGD solliciteerd..
c.dat is waar ik voor wil vechten dat we de naam hapchauffeur in plaats van taxichauffeur krijgen.
ik hoef geen sallaris van een ambulancechauffeur maar er tussen in vind ik redelijk.
4.Wat ik erg jammer zou vinden, als een paar innovatieve ondernemers moeten stoppen met de diensten of hun prijzen flink om hoog moeten doen, omdat de salarissen onevenredig moeten stijgen, voor eenzelfde CAO.
d.dit klopt niet met wat je zegt in eerdere berichten.wij mogen niet zeuren maar als de ondernemer in gevaar komt dan mogen die wel zeuren
5.Waarom is een HAP chauffeur, niet een veredelde taxichauffeur ?"
e.omdat de meeste artsen je als collega zien en niet als taxichauffeur en een taxichauffeur brengt je van a naar b en dan is de kous af wij assisteren de arts etc
6.Alleen om dat je een Eerste hulp diploma hebt en als het goed is met OGS mag rijden. ?
f.EHBO diploma vind ik niks voorstellen het meeste leer je van de artsen zelf het enigste van een EHBO vind ik dat je weet hoe te reanimeren maar alles wat je op EHBO leert gebruik je heel weinig van ik vind dan ook dat er een aparte opleiding moet komen voor hapchauffeur.mischien een leuk idee.dan ben je ook meteen van de stempel taxichauffeur af.
laten we verder gaan met deze discusie en ik zal mij gedragen verder maar de strijdbijl zal ik niet begraven maar zal met woorden de discusie aan gaan ik heb wel een goeie aan peter dus ik zal je met woorden bestrijden en niet met schelden.mischien komen we een keer op een lijn .hierbij mij excuus.
de groeten van wendy


wendymas

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 7 juni 2005, 16:08:33
heb mij eigen aangemeld
kom maar op ;)
groetjes wendy


firemanr

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 7 juni 2005, 16:28:13
heb mij eigen aangemeld
kom maar op ;)
groetjes wendy

Geweldig........weer een zustersgezichtje.... :P ;D ;D

maarreee, van harte welkom Wendy. ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 7 juni 2005, 16:31:38
heb mij eigen aangemeld
kom maar op ;)
groetjes wendy

nou namens mij dan ook welkom,en een sportieve discussie gaan we niet uit de weg  ;) ;D


wendymas

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 7 juni 2005, 16:52:30
nou bedankt er zijn teminste twee brandweermannen om de discussie af en toe te blussen
nou ik hoop dat iemand op mijn punten reageerd
sucs wendy


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #55 Gepost op: 7 juni 2005, 17:43:38
Wendy,

Het spijt me al je aan bepaalde uitspraken gestoord hebt. ?, Zoals ik al eerder schreef, het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen..

Er zijn eerdere discussies over dit onderwerp geweest. en ik heb nog maar 1 goed en steekhoudend argument gehoord, waarom een HAP chauffeur een aparte status zou moeten hebben. (En dan heb ik nog niet over salaris.)

Ik kan net zoveel argumenten verzinnen waarom een HAP Chauffeur, net zo veel zou moeten verdienen als een ambu-chauffeur, maar ook net zoveel als een taxi-chauffeur.
Wie komt er nu met een functiewaarderingsstelsel (bij voorbeeld het Hayes model) voor HAP Chauffeurs en durft die te leggen naast die van een taxi chauffeur en naast die van een ambulance chauffeur..

Als je de moeite neemt om dat te doen. ben ik wel erg benieuwd naar het resultaat.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #56 Gepost op: 7 juni 2005, 19:18:35
Hoi Wendy, welkom op dit forum.  :D en veel discussie plezier.  ;D


wendymas

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 7 juni 2005, 20:53:03
dank jewel heleen
maar ik ben benieuwd wat peter van mijn punten vind die ik genoemd heb andere mensen ook graag reageren en dat Hayes model moet ik eerst even uitzoeken heb daar nog nooit van gehoord zo zie je leer ik mischien toch nog wat van je. :)
dan kan ik mijn punten als je het wel of niet mee ens ben uitleggen en mischien vind ik jou standpunt wel beter je weet nooit.
groetjes wendy


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #58 Gepost op: 7 juni 2005, 22:07:38
Citaat
1.Als je niet tevreden bent, Ga ander werk doen zoek een andere baas... maar loop niet te zeiken dat een baan die je zelf geaccepteerd hebt, je achteraf niet bevalt.uitspraak van adema
a.deze uitspraak vind ik niet terecht ik vind dit een leuke baan maar vind dat alles wat een hapchauffeur doet tegenwoordig dat hij daar voor beloond moet worden.
Deze uitspraak van mij, betekend niets meer dat je altijd keuzes maakt in je leven, en dat je eigen keuzes zijn, ook je ook de consequenties van die keuzes moet accepteren of een andere keuze moet maken.
om te reageren op het inhoudelijk punt dat een hapchauffeur nu meer moet doen dan eerst..
Wat moet een HAP chauffeur dan meer doen ? waarvoor hij meer betaald moet worden dan nu ?,
Een Functiewaardering systeem kan je helpen om dat inzichtelijk te maken..


Citaat
2.maar hou op met te huilen over je slecht je het wel niet hebt.
b.deze uitspraak vind ik ook niet leuk adema doet net of je een klein kind ben.
dit is niet inhoudelijk, maar mijn mening over het gedrag van enkelen hier.. die zonder argumenten alleen lopen te piepen. En ik hoop er mee bereikt te hebben dat we inhoudelijk kunnen discuseren met inhoudelijk argumenten. (Misschien kan de toon anders. :-)

Citaat
3.een taxi-bedrijf weet je van te voren dat je in een andere CAO zit, dan dat bij een GGD solliciteerd..
c.dat is waar ik voor wil vechten dat we de naam hapchauffeur in plaats van taxichauffeur krijgen.
ik hoef geen sallaris van een ambulancechauffeur maar er tussen in vind ik redelijk.
Waarom wil je dat ?, op welke gronden wil jij niet het salaris van een ambulancechauffeur ?, als je nagenoeg het zelfde werkt.  Jullie zijn toch ook medisch assisterend ?
Een Functie waardering systeem maakt dat inzichtelijk., Pas daarna kun je kijken naar een bijbehorend salaris.

Citaat
4.Wat ik erg jammer zou vinden, als een paar innovatieve ondernemers moeten stoppen met de diensten of hun prijzen flink om hoog moeten doen, omdat de salarissen onevenredig moeten stijgen, voor eenzelfde CAO.
d.dit klopt niet met wat je zegt in eerdere berichten.wij mogen niet zeuren maar als de ondernemer in gevaar komt dan mogen die wel zeuren.
Zonder deze ondernemers, was er nog steeds niet een baan als HAP Chauffeur.., kende je die functie nog niet eens. Elke ondernemer (profit/non-profit) heeft te maken met een gezonde bedrijfsvoering, dus zal argumenten vragen waarom er extra salaris betaald zou moeten worden.. Een inhoudelijk argument hiervoor heb ik tot nu toe niet gehoord.

Citaat
5.Waarom is een HAP chauffeur, niet een veredelde taxichauffeur ?"
e.omdat de meeste artsen je als collega zien en niet als taxichauffeur en een taxichauffeur brengt je van a naar b en dan is de kous af wij assisteren de arts etc
Ik zie vele mensen in de bedrijven als collega's maar daarom hoeven ze nog niet het zelfde te verdienen..
Een VIP-(taxi)chauffeur, doet denk ik veel meer dan jullie, heeft een veel uitgebreidere taken pakket ? een zwaarder voertuig.. Waarom moet je meer verdienen dan hem.
Of is het medisch assisterend gedeelte zo zwaar ?, dat je minstens gelijk als een ambulancechauffeur betaald moet worden.. Dan moet je dat dus aantonen..
(En ja, ik heb wel echt wel een idee wat een hap chauffeur bij ons in de regio doet )

Citaat
6.Alleen om dat je een Eerste hulp diploma hebt en als het goed is met OGS mag rijden. ?
f.EHBO diploma vind ik niks voorstellen het meeste leer je van de artsen zelf het enigste van een EHBO vind ik dat je weet hoe te reanimeren maar alles wat je op EHBO leert gebruik je heel weinig van ik vind dan ook dat er een aparte opleiding moet komen voor hapchauffeur.mischien een leuk idee.dan ben je ook meteen van de stempel taxichauffeur af..

Ik ben met je eens dat er een opleiding moet komen voor HAP Chauffeurs, Idee voor een ander topic ?, Waarom niet dokterassistente met rijbewijs ?
Maar met een ander titeltje heb je nog geen ander salaris ?

Waarom moeten we met z'n allen meer gaan betalen (via de ziektekosten premies) voor jouw verhoogde salaris.. Tot nu toe nog geen enkel inhoudelijk argument gehoord .


nachtwacht

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 8 juni 2005, 00:54:47
Dit is zeker een heftige discussie maar een functie beschrijving voor hapchf.zijn we mee bezig en officiele cursus voor hapchf.zijn we ook mee bezig binnenkort komt hier ook een uitsluitsel over en dit proberen we landelijk in te voeren. Ook zijn de onderhandelingen voor de cao bezig maar zo als je misschien gelezen heb gaat dit zeer moeizaam zoals we verwachten 22 mei zijn nieuwe onderhandelingen over het cao en aparte status in het cao voor hapchf.gr.theo