beter salaris

Auteur Topic: beter salaris  (gelezen 22732 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nachtwacht

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 9 juni 2005, 19:43:32
Het is inderdaad niet nodig om doktersasistente opleiding te zijn maar wel een uitgebreide cursus er is inderdaad al een profielschets voor de hapchf. en we zijn bezig met een opleidingsinstituut om een opleiding in elkaar te zetten binnenkort zal ik hier meer over schrijven gr.theo


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #71 Gepost op: 10 juni 2005, 14:10:36
Hoi Theo

Dat zal denk ik een hoop duidelijkheid scheppen
Wat ik begrijp mag de ene chauffeur juist wel mee helpen en de andere wacht tot de dokter weer terug komt naar de auto.

Als er duidelijke landelijke richtlijnen zijn , zullen jullie veel sterker staan , met een eventuele assisterende functie.
M.i. (ben bekend in opleidingsland, ben praktijkopleider)
zou een H.O.C opleiding (SIGMA) dan meer toepasbaar zijn voor een chauffeur. Daarin zit veel van het assisteren bij acute zorg

Veel succes

groetjes Hetty


wendymas

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 10 juni 2005, 14:41:01
Bij de meeste artsen mag je mee naar binnen
alleen de wat oudere artsen hebben daar een beetje problemen mee maar het gaat steeds beter .
ze zien steeds meer in dat het best makkelijk is
alleen als ze een haio mee hebben vinden de meeste het beste dat je even wacht anders word het te druk binnen maar bij levensgevaar ga je toch mee.
dat je moet wachten heb ik best wel probleem mee.
maar het gebeurd gelukkig niet vaak anders was ik al weg geweest.
Een opleiding en erkenning van de hapchauffeur zou meer duidelijkheid scheppen.
maar de opleiding zoals die nu is vind ik niet veel voorstellen.
dus een eigen cao erkenning van de hapchauffer en goede opleiding dat is wat er moet gebeuren

groetjes wendy


nachtwacht

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 10 juni 2005, 20:24:09
Inderdaad de sigma komt heel goed overeen wat we graag willen, Ik ben met een hoofd hap arts  bezig om iets in elkaar te zetten hierbij bekijken we ook dat je niet te ver gaat en perspectief zit er zeker in gr.theo


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #74 Gepost op: 12 juni 2005, 15:22:50
Theo, ik denk dat een sigma opleiding helemaal nog zo gek niet is. Tenslotte zit er in die opleiding eigenlijk wel alles wat een hap chauffeur moet weten. Uiteraard komt er in die cursus ook andere zaken aan de orde, die wellicht handig is om te weten voor een hap chauf. Ik zit zelf ook bij het sigma en heb daar veel voordeel bij. Ook de extra rijtraining die ik daar gekregen heb om op de sigma bussen te mogen rijden. Binnenkort krijg ik een cursus in lelystad, mag ik weer lekker slippen. Ondanks dat ik pas nog in rijssen geweest bent, heb ik hier wel veel zin in.
Eens kijken of we die auto's daar ook in kunnen rijden.  ;D  automaat of niet, dit lukt mij wel.  ;D


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #75 Gepost op: 13 juni 2005, 13:41:10
Bij de meeste artsen mag je mee naar binnen
alleen de wat oudere artsen hebben daar een beetje problemen mee maar het gaat steeds beter .
ze zien steeds meer in dat het best makkelijk is
alleen als ze een haio mee hebben vinden de meeste het beste dat je even wacht anders word het te druk binnen maar bij levensgevaar ga je toch mee.
dat je moet wachten heb ik best wel probleem mee.
maar het gebeurd gelukkig niet vaak anders was ik al weg geweest.
Een opleiding en erkenning van de hapchauffeur zou meer duidelijkheid scheppen.
maar de opleiding zoals die nu is vind ik niet veel voorstellen.
dus een eigen cao erkenning van de hapchauffer en goede opleiding dat is wat er moet gebeuren

groetjes wendy
Waarom heb je er problemen mee als je niet mee naar binnen mag?
Hangt wat mij betreft helemaal van de situatie af, maar een huisarts werkt in principe alleen. Niet omdat hij dat nou zo graag doet maar veel mensen vinden het helemaal niet prettig om iemand anders dan de huisarts aan hun bed te hebben.
In dat opzicht is het helemaal niet te vergelijken met bijv. de ambulancezorg waar altijd al 2 personen samenwerken en ook allebei nodig zijn.

In acute situaties ligt dit natuurlijk helemaal anders, maar dat is maar een klein gedeelte van de patiënten.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


wendymas

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 13 juni 2005, 20:01:22
hoi marno
(In acute situaties ligt dit natuurlijk helemaal anders, maar dat is maar een klein gedeelte van de patiënten. )
ik leg het mischien ook verkeerd uit ik bedoel ook bij acute situaties dat sommige artsen je niet mee willen dat stuit mij op mijn borst het zal maar familie van je zijn en terwijl hij hulp heb vertikt hij het om die erbij te roepen dat vind ik een slechte zaak maar als er agressie in het spel is dan sturen ze als eerste naar binnen.
en theo jij bent voorzitter geworden van een platform bij het cnv en de onderhandelingen beginnen pas volgend jaar weer waarom pik je dat je moet voor ons opkomen en zeggen deze maand wil ik een gesprek voor mijn hapchauffeurs anders komen er akties klaar uit  je zij toch ook geen woorden maar daden.of is dit toch een spel tussen de werkgevers en cnv.je laat je toch niet de les lezen pak ze aan wij willen een eigen cao en erkenning voor hapchauffeurs zolang cnv dat niet doet waarom zal ik lid worden van zo een bond als ze het nu al laten afweten. een jaar is te lang laat maar eerst eens wat zien met het cnv of hebben ze ons al verkocht?? ???
ben benieuwd wat jullie er allemaal van vind en vooral peter.
groetjes wendy


nachtwacht

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 15 juni 2005, 02:11:59
Wendy het overleg voor cao is nog niet voorbij deze week hebben ze weer plaats gevonden maar zoals jij zegt dat je maar moet afwachten wat cnv doet zo kun je ook denken maar als we met zovelen zijn kunnen we wat doen en niet met een klein aantal mensen dus als je denkt om te wachten dan kan de regering ook wel wachten :-\ :-\
Hiermee wil ik zeggen in nederland totaal 700 hapchf. als er 100 actief zijn op dit gebied dan houd het op.
20 juli zijn de laatste onderhandeligen van het cao hopende dat dit gunstig zal zijn.gr.Theo


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #78 Gepost op: 15 juni 2005, 09:11:47
Is er nu dan een eenduidig functie profiel voor een hapchauffeur ?
Zijn er geen nieuwe ontwikkeling die de HAP binnenkort weer op z'n kop zetten..

Zijn er niet veel zaken die eerst geregeld moeten worden, behalve de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden ?

De CNV wil er graag 700 leden bij, (dat snap ik..) maar een vakinhoudelijke overleg is er nog niet eens.. Misschien moeten jullie daar eerst mee beginnen ?


nachtwacht

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 16 juni 2005, 09:39:16
Peter vakinhoudelijke overleg van de hapchf. zijn we allang mee bezig zelfs met een landelijke opleiding die gecertificeerd zal worden.
Als dit rond is en dat zal binnenkort zijn dan staan we een stuk sterker.
Maar in twee maanden waar we nu bezig zijn en actief kun je niet alles tegelijk maar de belangrijke dingen gaan voor zoals deze.  ::) ::)