GRIP 1 (aanvaring vrachtschip plezierjacht + ongeval politiewagen) Yn'e Lijte - Grou 25-06-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (aanvaring vrachtschip plezierjacht + ongeval politiewagen) Yn'e Lijte - Grou 25-06-2013  (gelezen 12893 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Als ik het goed zie op de foto, is de voorste auto de OVDG.
Het ongeval zou zijn gebeurd in het kanaal naast camping Yn'e Lijte bij de overgang in het Pikmeer.

Vrachtschip zou een plezierjacht overvaren hebben. Dit volgens bericht van persvoorlichter politie


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
15:40 Scheepvaartverkeer bij #Grou #Prinses #Margrietkanaal gestremd. Hulpdiensten zijn volop bezig.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
15:42 Een foto van de situatie op dit moment. #Grou pic.twitter.com/t5MtBfE5t5
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Politie Fryslân @polfryslan
Ondanks diverse berichten op social media is er niemand overleden. #Grou. Hulpdiensten inmiddels in grote getale aanwezig.

Fijne voorlichting !!!!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: lpp-nieuws link=msg=1177543 date=1372168444
Politie Fryslân @polfryslan
Ondanks diverse berichten op social media is er niemand overleden. #Grou. Hulpdiensten inmiddels in grote getale aanwezig.

Fijne voorlichting !!!!

Geven ze nu de social media de schuld van verkeerde berichtgeving? Het was toch bevestigd door de politie woordvoerder?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als ik het zo op AIS bekijk is de foto genomen op de hoek van het Burd bij het water De Mear.
Positie ca 800 meter van de pontoversteek, dus de veerpont is snel met ambulance ter plekke gegaan !

Het binnenschip op de foto dat het jachtje met de autokraan aan het lichten is de Lijnbaansgracht.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Inderdaad werd er in het gesproken persalarm melding gedaan van één dodelijk slachtoffer. Vervolgens bericht de politie zelf dat er geen dodelijk slachtoffer zou zijn.

Tja 98uiye


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1177544 date=1372168522
Geven ze nu de social media de schuld van verkeerde berichtgeving? Het was toch bevestigd door de politie woordvoerder?

Ja via persalarm


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: lpp-nieuws link=msg=1177547 date=1372168717
Ja via persalarm

Bizar dan dat ze zeggen dat de fout op social media verspreid word. Heb dan ballen en meld gewoon dat je 't zelf fout heb gedaan. We maken allemaal fouten, woordvoerders ook. De beste foutenmakers zijn degene die het openlijk toe durven te geven.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1177544 date=1372168522
Geven ze nu de social media de schuld van verkeerde berichtgeving? Het was toch bevestigd door de politie woordvoerder?

Politie Fryslân @polfryslan
Citaat
Vermoedelijk zijn hierbij meerdere personen over boord geslagen en is mogelijk 1 persoon omgekomen. Gaat om water richting Pikmar. 2/2

Tja.. wacht dan even met berichtgeving.