Opleiding Bevoegd Verkeersregelaar deels voltooid,wat mag ik wel en wat niet?(verkeersregelaarshesje

Auteur Topic: Opleiding Bevoegd Verkeersregelaar deels voltooid,wat mag ik wel en wat niet?(verkeersregelaarshesje  (gelezen 4903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Manon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Beste allemaal,

Deel 1 van de opleiding ( theoriedag + examen ) is eind maart voltooid.
Ik wacht nog steeds op de praktijkdag + examen....

Volgens de wet ben ik dus nog steeds GEEN verkeersregelaar.

Van mijn baas moest ik dus wel het Bevoegde Verkeersregelaarshesje aan..
Dat doe ik dus niet meer aan tot ik een duidelijk antwoord heb.

Mag ik dat jasje dragen terwijl mijn opleiding niet eens voltooid is?
Ik geef mij dan toch uit als iemand die bevoegd is, dat lijkt mij strafbaar?

Als ik werkzaam ben als verkeersregelaar ( eigen terrein )
, terwijl ik dus niet bevoegd ben, ben ik dan wel verzekerd?

Mag ik dan wel het verkeer op het terrein zelf ( dus niet openbare weg )
Begeleiden/regelen?

Ik heb deze vragen ook aan de Politie en aan het Juridisch Loket gesteld,maar zij wisten het ook niet met zekerheid te zeggen...

Leukste van alles: Ik MOET het verkeer regelen met een GLIMLACH en
dat werkt dus ook niet, mensen luisteren alleen naar mijn aanwijzingen als
ik serieus kijk, maar dat mag ik dus niet..

En nu kom ik bij mijn leukste vraag en nee ik ben NIET gek en ik maak geen geintje!!!

Wat vinden jullie van psychiatrische patienten ( oa BORDERLINE!!! )
die verkeersregelaar worden?
Dit is volgens mij ook de reden dat wij de opleiding nog niet voltooid hebben, want of de vrijwilligers hebben met psychiatrie te maken of hebben een strafblad......

Kortom wat mag ik wel en wat mag ik niet??
Weet iemand dit of bij wie kan ik dit navragen?




VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Ok, even vraag voor vraag  O0

Q: Mag ik dat jasje dragen terwijl mijn opleiding niet eens voltooid is?
A: Kort samengevat Nee.....het "Dragen" zou nog discutabel kunnen zijn.....omdat je bevoegdheid te herkennen is aan de kleding.
Je mag pas Verkeer regelen als je een aanstelling hebt, en als zodanig herkenbaar bent.

Q: Als ik werkzaam ben als verkeersregelaar ( eigen terrein ), terwijl ik dus niet bevoegd ben, ben ik dan wel verzekerd?
A: Eigen terrein mag je een hoop op doen....maar is het eigen terrein? Is het afgesloten voor openbaar verkeer of kan ik er met een auto heen rijden. Want dan valt het weer onder openbare weg, en moet je weer aangesteld wezen.

Q: Mag ik dan wel het verkeer op het terrein zelf ( dus niet openbare weg ) Begeleiden/regelen?
A: Zie antwoord hiervoor.

Q: Wat vinden jullie van psychiatrische patiënten ( oa BORDERLINE!!! ) die verkeersregelaar worden?
A: Als iemand Verkeersinzicht heeft en geen strafblad, kan diegene Verkeersregelaar worden.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat van: VKRC link=msg=1179376 date=1372608206
(...)
maar is het eigen terrein? Is het afgesloten voor openbaar verkeer of kan ik er met een auto heen rijden. Want dan valt het weer onder openbare weg, en moet je weer aangesteld wezen.
(...)

Even een casus die in me opkomt: een eigen parkeerterrein van een willekeurig groot bedrijf/organisatie. Je gaat als bezoeker naar het bedrijf toe en daar staat iemand om je de goede kant op te sturen en uiteindelijk het juiste parkeervak aan te wijzen. Moet de man/vrouw die je de goede kant op stuurt dan altijd verkeersregelaar zijn? En wat als er een slagboom voor het terrein staat? En wat als die slagboom altijd open staat?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: Manon link=msg=1179369 date=1372606947

En nu kom ik bij mijn leukste vraag en nee ik ben NIET gek en ik maak geen geintje!!!

Wat vinden jullie van psychiatrische patienten ( oa BORDERLINE!!! )
die verkeersregelaar worden?
Dit is volgens mij ook de reden dat wij de opleiding nog niet voltooid hebben, want of de vrijwilligers hebben met psychiatrie te maken of hebben een strafblad......

Manon,

Ten eerste van harte welkom op het forum!

Na mijn mening (en zonder je te willen aanvallen)  kun je alleen zelf antwoord geven op deze vraag!
Niemand met BPS is het zelfde. Er zijn gradaties van zeer leefbaar tot zeer heftig
Op de eerset plaats ben je nog altijd 200% mens met iets extra’s. Om jezelf als patiënt te zien vind ik geen goede start. Vraag aan de gemiddelde mens wat een borderliner is…. Gegarandeerd krijg je een verhaal over dubbele persoonlijkheden en zelfmoord willen plegen. Wat is jouw meerwaarde om te vermelden dat je borderline hebt aan je werkgever?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Manon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Citaat van: Manon link=msg=1179783 date=1372700784
Ik heb geen Borderline hoor, een collega van mij
Ik heb er ook niets tegen, kan daar prima mee overweg, maar om er mee op straat te staan is een andere zaak.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: Manon link=msg=1179785 date=1372700984
Ik heb geen Borderline hoor, een collega van mij
Ik heb er ook niets tegen, kan daar prima mee overweg, maar om er mee op straat te staan is een andere zaak.

Want? wat doet die collega dan zodat ze niet op straat zou kunnen werken?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik ken ook iemand met Borderline. Zij werkt al jaren op een belangrijke plek in de gezondheidszorg. Ik snap niet wat het probleem zou zijn om mee samen te werken..


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: Bert65 link=msg=1179846 date=1372705819
Ik ken ook iemand met Borderline. Zij werkt al jaren op een belangrijke plek in de gezondheidszorg. Ik snap niet wat het probleem zou zijn om mee samen te werken..

Ik dus ook niet. Zoals ik al zei heb je verschillende gradaties binnen de borderline persoonlijkheidsstoornis. Deze groep over 1 kam scheren geeft me dan ook op zijn zachts gezegd een vervelend onderbuikgevoel. Mogelijk kan Manon aangeven wat het probleem is? Indien haar collega suïcide(pogingen) doet, of last heeft van automutilatie is het natuurlijk al een stuk gecompliceerder. Dit is echter absoluut niet bij iedere  borderliner zo!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Ben ik de enigste die het vreemd vindt om zomaar over iemands medische toestand te discussiëren, op een openbaar forum?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten