Extra hv-voertuig achter ambulance aan bij spoedbegeleiding naar ziekenhuis

Auteur Topic: Extra hv-voertuig achter ambulance aan bij spoedbegeleiding naar ziekenhuis  (gelezen 14206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
In dit topic zijn berichten geplaatst door leden die het onmogelijk maken een normale discussie te voeren. Deze berichten zijn verwijderd. Volgende berichten die de discussie zodanig verstoren worden zonder notificatie verwijderd.

Haageneesch,
Moderator.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Het is allemaal heel makkelijk uit te leggen hoor de gedacht van uit RR is dat het begeleiden van een ambu een vtb is. Dus in onze gedachte minimaal vier motorrijders. Aangezien die er niet altijd zijn, wordt het met een Volvo. En ja soms rijdt er een DHV busje mee in se stoet waar familie inzit.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
OK, dus een busje achter de ambu is vaak met familie? Zonder een waarde-oordeel te geven, hoe wordt dit uitgelegd als het tot een flinke klapper komt? Snap best dat er uitzonderingen zijn waarbij het gebeurt (zoals voorbeeld een paar posts geleden), maar ik zie het best vaak voorkomen op filmpjes. Is het echt een uitzondering of gebeurt het bijna standaard?

Worden de collega's uit de DHV ook extra getraind hierin? Dus manier waarop ze het beste de kruisingen kunnen afsluiten, ideale route voor de ambu door rijstroken leeg te maken enzo? Ik zie hier wel een meerwaarde in namelijk.
Desondanks blijf ik het bijzonder vinden, het is in ieder geval een compleet andere werkwijze dan bij ons in de regio waar de BPZ absoluut niets met de begeleidingen te maken hebben. Niet achter de ambu aanrijden, geen kruisingen vrijmaken. Ik weet bijna zeker dat je bij ons niet eens toestemming krijgt om achter de ambu aan te gaan, zoals ik in een voorbeeld al aangaf.
Nu is onze MK ook wel erg streng op dit gebied, toch vind ik de begeleidingen zoals ze bij ons gaan ook erg efficiënt met - zoals het lijkt - minder personeel.

Schijnbaar is het wel een effectieve manier van werken in Rotterdam, zeker als je het personeel er voor hebt is het ook prima te doen. Wat ik al eerder zei: als het slachtoffer maar veilig van A naar B komt.  O0
Bedankt voor de antwoorden allemaal.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: silque link=msg=1178614 date=1372404096
Sterker nog, wij krijgen niet eens toestemming om achter de ambu aan te rijden met OGS als je collega erin ligt te knokken.
Ik mag toch hopen dat dit een geintje is... (al vrees ik van niet) Maar als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik niet in jou regio werk....  :-\
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Nee dit is geen geintje, ik heb het zelf een keer meegemaakt. Lag achterin de ambu bovenop een GGZ patient, op een gegeven moment sloeg de sfeer zo om dat de ambu besloot met toestemming naar de instelling te rijden.
Mijn collega reed achter me en deed keurig volgens het boekje melden dat hij ook met toestemming verder reed............ en hij kreeg het deksel op zn neus. Later is eenzelfde situatie bij iemand anders ook gebeurd.

Ze zijn bij ons sowieso streng met toestemming, per incident krijgt maar 1 auto toestemming en dan alleen als er sprake is van een levensbedreigende situatie (brand, letsel of assistentie collega). Gevolg is dat iedereen zonder te communiceren met toestemming gaat rijden.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een auto met familie die achter de ambu aanrijdt toestemming zou krijgen bij ons. Behalve als het er één van verkeer is, die hebben geen toestemming nodig.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: silque link=msg=1179053 date=1372499536
Gevolg is dat iedereen zonder te communiceren met toestemming gaat rijden.
Wat zijn dan de gevolgen?


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Stel je voor je rijdt met toestemming , zonder het door te geven aan de meldkamer. Hoe komt ze daar dan achter ?
That's just the way it is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ze komen daar in principe niet achter. Het gevolg is echter dat als je een aanrijding hebt, je niet gereden hebt conform de brancherichtlijnen. Die zeggen namelijk dat als je afwijkt van de richtlijnen, dat je dat altijd moet melden bij de MK.

Er zijn overigens regio's (Twente) waarbij de meldkamer kan zien of iemand de toeters en bellen aangooit, gaat via AVLS begreep ik. Maar we gaan volgensmij een beetje offtopic!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Citaat van: Mahad link=msg=1179058 date=1372500280
Stel je voor je rijdt met toestemming , zonder het door te geven aan de meldkamer. Hoe komt ze daar dan achter ?

Door de sirene niet uit te zetten als je communiceert met de meldkamer!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: silque link=msg=1179053 date=1372499536
Nee dit is geen geintje, ik heb het zelf een keer meegemaakt. Lag achterin de ambu bovenop een GGZ patient, op een gegeven moment sloeg de sfeer zo om dat de ambu besloot met toestemming naar de instelling te rijden.
Mijn collega reed achter me en deed keurig volgens het boekje melden dat hij ook met toestemming verder reed............ en hij kreeg het deksel op zn neus. Later is eenzelfde situatie bij iemand anders ook gebeurd.

Ze zijn bij ons sowieso streng met toestemming, per incident krijgt maar 1 auto toestemming en dan alleen als er sprake is van een levensbedreigende situatie (brand, letsel of assistentie collega). Gevolg is dat iedereen zonder te communiceren met toestemming gaat rijden.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een auto met familie die achter de ambu aanrijdt toestemming zou krijgen bij ons. Behalve als het er één van verkeer is, die hebben geen toestemming nodig.

Interessant. Als ik met spoed (extra) blauwen wil komen ze uit alle hoeken en gaten, met toeters en bellen. Maar bij eigen collega's kan moeilijk worden gedaan, om die toestemming, begrijp ik? Beetje krom. Als je maat ligt te worstelen helemaal. Ik zou dan de meldkamer negeren. Wat voor gevolgen zou dat hebben, als je dat zou doen?