Extra hv-voertuig achter ambulance aan bij spoedbegeleiding naar ziekenhuis

Auteur Topic: Extra hv-voertuig achter ambulance aan bij spoedbegeleiding naar ziekenhuis  (gelezen 14259 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja dat klopt. Ze gaan in Rotterdam vrij ver daarin ja...  >:D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: CopVR3 link=msg=1179974 date=1372719765
Ja dat klopt. Ze gaan in Rotterdam vrij ver daarin ja...  >:D
Klopt; om zoveel mogelijk risico's te vermijden zodat de chauffeurs zoveel mogelijk snelheid kunnen houden. Overigens bepaalt de verkeerspolitie de snelheid; niet de ambu (uiteraard wordt teen en tander wel overlegd). Als bv slechts 75% van de kruisingen bezet is, zal het spoedtransport in de regel niet doorgaan. Dan maar op eigen gelegenheid. Beter dan alert zijn bij elke kruising dan ervan uitgaan dat een kruising is afgezet (en met daarbij passende snelheid eroverheen) terwijl ie niet bezet bleek... Overigens leert de ervaring dat zogauw er een spoedtransport wordt aangekondigd, zich binnen no time ontzettend veel opvallende eenheden melden op de aparte gespreksgroep tbv het spoedtransport, zodat vaak alle kruisingen zonder al teveel moeite bezet kunnen worden. Sommige kleine kruisingen kunnen overigens ook door één helft van een eenheid gedaan worden (bv de vop's met verkeerslichten op de Pleinweg in Rotterdam-Zuid).
greetz,  Enrique


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
A1 Ambulance 02-136 en ambulancemotor met spoed naar het MCL
Ook zoiets
Vermoedelijk blijft de motorambu-vpk wegens mogelijke complicaties van de in de ambulance liggende patiënt in de buurt. Is dus vermoedelijk nét een iets andere casus.

Hierbij merk ik wel op dat de motorambu (in ieder geval uit de optiek van de camera) érg dicht op de ambulance zit en door deze vaak afgedekt wordt voor het vooruitrijdende verkeer (met gevaar voor wat al eerder beschreven is, namelijk over het hoofd gezien te worden). Ik ga ervanuit dat ze radioverbinding hebben - zou het een optie zijn de motorambu voorop te laten rijden?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: noordernieuws link=msg=1179981 date=1372721445
A1 Ambulance 02-136 en ambulancemotor met spoed naar het MCL
Ook zoiets
We kunnen overal wel wat achter gaan zoeken natuurlijk. Ik zie hier gewoon twee HV voertuigen die met prio 1 achter elkaar rijden, niet meer niet minder.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
als er een spoedtransport wordt gereden bepalen de heren van de VP wie er wel en niet mee rijden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: r1200gs link=msg=1180006 date=1372749879
als er een spoedtransport wordt gereden bepalen de heren van de VP wie er wel en niet mee rijden.

Bij ons mogen de dames dat ook bepalen  >:D


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Mijn vader is ooit (in de vorige eeuw) met begeleiding van Wihelminaziekenhuis in Assen naar het academisch in Groningen vervoert. Zijn aorta stond op klappen. Volgens mijn moeder die meereed in de ambulance waren op de snelweg en in Groningen en Assen alle opritten en kruisingen afgezet.  

Ze waren op tijd in Groningen en ik heb respect voor de inzet van de hulpverleners die deze ritten mogelijk maken.

Dat familie ook met heel grote spoed mee kan rijden in een tweede bus als het kinderen betreft vind ik een goede zaak. Ik denk dat daardoor de kans op ongelukken afneemt.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Het met de familie direct en met spoed achter een begeleiding aanrijden heeft in mijn ogen weinig meerwaarde. Bij aankomst in het ziekenhuis worden ze toch apart opgevangen en kunnen ze niet bij het slachtoffer zijn. Ook voor de hulpverlening aan het SO heeft het geen meerwaarde, sterker ik denk dat de hulpverleners zich dan meer kunnen richten op het SO. Ook ter bescherming van de familie is het misschien wel beter, sommige dingen hoef je niet te zien of te horen...

Dat je de familie niet zelf laat rijden en ze wegbrengt kan ik nog wel inkomen. Je wil dat ze heel aankomen immers en emotie kan rare dingen met je doen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Helemaal mee eens!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.