Extra hv-voertuig achter ambulance aan bij spoedbegeleiding naar ziekenhuis

Auteur Topic: Extra hv-voertuig achter ambulance aan bij spoedbegeleiding naar ziekenhuis  (gelezen 14265 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: TDMdR link=msg=1180052 date=1372760270
Het met de familie direct en met spoed achter een begeleiding aanrijden heeft in mijn ogen weinig meerwaarde. Bij aankomst in het ziekenhuis worden ze toch apart opgevangen en kunnen ze niet bij het slachtoffer zijn. Ook voor de hulpverlening aan het SO heeft het geen meerwaarde, sterker ik denk dat de hulpverleners zich dan meer kunnen richten op het SO. Ook ter bescherming van de familie is het misschien wel beter, sommige dingen hoef je niet te zien of te horen...

Dat je de familie niet zelf laat rijden en ze wegbrengt kan ik nog wel inkomen. Je wil dat ze heel aankomen immers en emotie kan rare dingen met je doen.
Snap ik helemaal, en is ook allemaal waar. Aan de andere kant is het denk ik een piepklein stukje frustratie wegnemen bij de familie (je kind zal maar in een ambu worden afgevoerd met een spoedtransport en jijzelf zit in een politiewagen die (bij wijze van spreken) op z'n dooie akkertje richting ziekenhuis rijdt en voor elk rood licht gaat stilstaan. Als dan bij aankomst blijkt dat het kind in het ziekenhuis is overleden inmiddels..... kan me gevoelsmatig ook ontzettend goed vinden in het zoveel mogelijk bij de ambu blijven zodat je bij je kind bent. Ook al mag je niet in dezelfde ruimte zijn. Je bent wel in het ziekenhuis. Snap de argumenten m.b.t. risico's, meerwaarde etc., allemaal objectief waar. En toch zegt iets in mij dat ik er toch alles aan zou proberen te doen om samen met die ambu op te rijden.  :|
greetz,  Enrique


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Citaat van: FMR link=msg=1179723 date=1372691298
Ik vraag me eigenlijk het volgende af qua begeleiden.

Is de tijd winst echt zo groot als dat men het begeleiden niet zou doen? begrijp me niet verkeerd hoor! Maar mijn uitgangspunt is  namelijk de verkeersveiligheid die wij ,als hulpverlener, ook moeten hanteren.
Het naderen van kruisingen lijkt mij toch, ondanks dat het wellicht afgezet is, een situatie waarbij wij voorzichtig en oplettend moeten naderen. Is dit dan zo anders als de men begeleiding krijgt of niet?

JA, ik hoef veel minder vaak en minder hard te remmen, ik hoef minder te sturen (handig als er achterin 3 man aan het klussen is), de tijdswinst is meestal ondergeschikt...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: TDMdR link=msg=1180021 date=1372753541
Bij ons mogen de dames dat ook bepalen  >:D

Ken er maar 1   :D :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: DaMook link=msg=1179548 date=1372633292
Als het zo gaat als in rotterdam dan lijkt de kans op een klapper me erg klein, kruisingen zijn immers afgezet en neem aan dat die weten van de volgwagens. Als de kruisingen niet afgezet zijn (zoals in jou regio wat ik begrijp) dan zie ik wel meer gevaar en snap ik dat er afwegingen worden gemaakt.


En toch heeft onderzoek uitgewezen dat men na een motor nog wel het een en ander verwacht, na een auto niet. De wijze waar het hier op gaat is dus eigenlijk niet slim. Mensen kijken namelijk naar wat ze als eerste zien, een tweede voertuig valt dus minder snel op. En in Rotterdam kan er wel eens wat ruimte tussen de voertuigen zitten dat is uit ervaring.

Vandaag nog weer op de Gooiseweg bij Biddinghuizen meegemaakt, mensen zijn zo gefocust om mij voorbij te kunnen rijden dat ze een aankomende inhalende ambulance totaal over het hoofd zien.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
A1 ambulance 17-103 & politie wijkteam komen aan bij het EMC

hier nog zo'n filmpje:
ambulance 17-103 en politie (met familie achterin) komen met spoed aan bij het EMC


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
De pol.auto doet iig goed zijn best om ook in zicht te komen van andere weggebruikers.  O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Citaat van: DeMassel link=msg=1194669 date=1377281237
De pol.auto doet iig goed zijn best om ook in zicht te komen van andere weggebruikers.  O0

Je bent me net voor met die opmerking.

Toch was in het mooie verleden waarbij de ambu een 3-toon had, het verschil in meerdere voertuigen achter elkaar ook goed hoorbaar.

Enige wat je nu nog kunt doen is om op te vallen de versneller wat vaker gebruiken??
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: Mattijs link=msg=1194686 date=1377282552
Toch was in het mooie verleden waarbij de ambu een 3-toon had, het verschil in meerdere voertuigen achter elkaar ook goed hoorbaar.
Als beroeosregelaar mis ik de verschillende sirenes heel erg, met name in de grote steden
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Want?

Het maakt mij eigenlijk niets uit wat er komt aangetoeterd; ik zie 't vanzelf wel..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Het zal niet de 1e keer zijn dat ze van meerdere kanten komen of achter elkaar met wat tussenruimte.
Bij ons hanteren de meeste collega's ook een volgorde indien gelijktijdige nadering.
1 ambu
2 brw
3 politie
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV