Rokende ambulance, chauffeur aangesproken

Auteur Topic: Rokende ambulance, chauffeur aangesproken  (gelezen 6998 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 2 juli 2013, 00:26:42
De gemiddelde Chevy stond (zeker na een goeie spoedrit of nieuwe remmen) ook altijd wat na te roken bij het ter plaatse komen. De boel wordt dermate belast dat het vrij ''normaal'' is....

Daarnaast ken ik zát ambulance-mensen die lichtelijk ''klaar zijn'' met de continu filmende dames en heren die zo'n beetje iedere beweging van een gele auto volgen. Dat zou dus ook een verklaring kunnen zijn voor het ''negeren''....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #21 Gepost op: 2 juli 2013, 00:36:08
Wij hadden een nieuwe Touran gekregen enkele maanden terug, die stonk ook erg na brandlucht. Was echter nog niet mee gereden. Motorkap losgetrokken en er kwam wel degelijk rook uit de motorruimte.
Dit bleek iets van nieuwigheid te zijn. Soort van coating op een onderdeel. Na een paar dagen was er niks meer van te merken.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2013, 19:20:37
Citaat van: Hunter link=msg=1179897 date=1372710184
Dat bedoelde ik niet, ik had gehoopt dat mensen dat zouden begrijpen. Laat ik het anders stellen, ze zullen niet al rijdend door een vlammenzee verslonden worden. Dat een ambu kan uitbranden daar zijn legio voorbeelden van, dat kan immers met elk voertuig dus waarom niet met een ambu?

Met de hedendaagse gebruikte composieten en plastics zou ik niet graag in een brandend voertuig rijden. De kans dat je de dueren niet meer open krijgt of bevangen wordt door de rook is te groot.

Elke auto waar hard mee gereden wordt kan makkelijk in de brand vliegen. Denk maar eens aan de Volvo's van het KLPD waar de remmen verbranden, dan is er weinig nodig om het door te laten slaan naar bijv. de tank.
Bij de KMar hadden we destijds T2 4x4 busjes die het differentieel regelmatig verbranden omdat we onder OGS reden.
En de eerste Chevy's die we in Nederland hadden waren ook onderbemeten op hun taak en zijn er menig van uitgebrand omdat de koppeling verbrande en de benzine leiding er naast liep. Als je dit meeneemt dat de meeste Ambulance's tot aan hun TTM worden gebouwd dan is het ook niet verwonderlijk dat onderdelen daar niet tegen kunnen.
Ik zou ook nooit zo'n opmerking negeren of ergerlijk reageren. Het kan een keer zijn dat je leven er wel van af hangt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #23 Gepost op: 4 juli 2013, 01:24:51
In het verleden eens een Ambu op mijn toenmalige werk gezien die aankwam bij een melding Reanimatie.
Ambu had net 20 km op de teller staan.
Stond vanuit de motorruimte en vanachter de wielen flink te roken.
Motor en remmen hadden gewoon ff flink op hun lazer gehad, zonder dat ze ingereden/ingesleten waren.
Had het maar geen Ambu moeten worden........


ernst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #24 Gepost op: 4 juli 2013, 08:03:05
Nieuwe auto's zijn aan de onder kant vaak ingespoten met paraffine/coating ter bescherming. Die paraffine zit ook wel eens op de uitlaat. Als je dan met zo'n auto gaat rijden zal de eerste paar ritten die paraffine op die hete uitlaat gaan roken. Verder niks ernstig, het stinkt een beetje meer niet. Ik heb 6,5 jaar bij een Opel dealer gewerkt waar we dat dagelijks mee maakte dat mensen met hun nieuwe auto een brandlucht roken. Kan verder geen kwaad.