Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?

Auteur Topic: Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?  (gelezen 7664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Ik vraag mij regelmatig af wat verkeersregelaars de leukste werkzaamheden vinden om te doen, dus mijn vraag aan jullie:
 - Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?

Zelf vond ik verkeerregelen bij FC Groningen altijd wel leuk om te doen.




DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2013, 01:10:42
Ik ben alleen maar verkeersregelaar tijdens een evenement hier in het dorp dus evenement ;) . Om precies te zijn begeleid ik een bloemencorso wagen van de bouwplaats naar het opstel terrein. (www.bloemencorso-valkenswaard.nl)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2013, 21:57:18
Doe mij maar de T-splitsingen en + punten. Wegwerken is ook prima.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2013, 22:05:31
Ik ga voor de combi. Werk opbouwen en dan onderhouden en regelen.

Een goede tweede is IM ook omdat je nooit weet wat je noet doen O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2014, 21:49:58
Ookal is het al 120 dagen geleden dat er gereageerd is toch nog even een reactie...

Wat ik leuk vind aan het verkeerregelen tijdens evenementen is eigenlijk de mensen waar je het voordoet.
Tijdens een oldtimerrit waar ik ieder jaar klaar voor sta is het altijd maar de vraag wat je aantreft.
Soms heb je van die mensen waarbij je vraagt of ze even verderop willen keren en dan nog geen 100 meter verder op draaien ze de auto... uhhh... iets te letterlijk genomen van iets verder op... En van dat soort kleine dingen die je meemaakt...

Als evenementenverkeersregelaar bestaat de kans klein dat er iets gebeurd of dat je veiligheid in het geding komt.
Daar hoef ik dus ook niet echt bang voor te zijn... Toch is het altijd wel oppassen met wie je wat voor teken geeft.

bij de avondvierdaagse is het ook altijd mooi om te helpen als verkeersregelaar wanneer kinderen dan oversteken en mensen je bedanken dat je er toch weer voor hun klaar staat. Waardering is dan ook een mooi woord...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, lid honden zoekgroep
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2015, 11:49:09
En toen gooide ik ook nog even een berichtje dit topic in  :).
(toch handig dat sub-board Verkeersreglaars, komt je weer eens een ander topic tegen)

Avond- en nachtklussen vind ik wel leuk.
Vaak heb je geen idee wat voor volk er langskomt en is het op een gegeven moment lekker rustig.
Alleen als je helemaal alleen op een project staat is het nogal saai en zijn de nachten wat moeilijker door te komen.
(het is wel fijn als je goede accu's + reserve hebt voor de portofoons... :) )
common sense is not so common...


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2015, 15:13:49
Qua regelen het liefst een kruising dat is wel zo'n beetje 1 van de redenen dat ik vkr ben gaan doen.

Daarnaast hou ik van snel moeten schakelen dus IM en evenementen komen er ook snel achteraan.
Het om-en-om regelen (stationair) vind ik dan weer helemaal niets. Bij 9 van de 10 is het gewoon overzichtelijk of zo rustig dat het vanzelf moet kunnen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2015, 15:26:56
Citaat van: DeMassel link=msg=1319968 date=1420380829
Het om-en-om regelen (stationair) vind ik dan weer helemaal niets. Bij 9 van de 10 is het gewoon overzichtelijk of zo rustig dat het vanzelf moet kunnen
Je moest eens weten hoe vaak ik dan een wegbeheerder krijg die roept "je bent hier om te regelen, niet om de mensen zelf te laten kiezen", waarop mijn antwoord steevast is "Ja, ik ben om te regelen,niet ontregelen". Ik ben ook overtuigt dat het beter is om pas te gaan regelen als je problemen ziet komen, niet omdat je er toch bent. O0

Maar het wordt steeds minder leuk om verkeer te regelen, niet door het werk maar door .... regelaars. Ook al doe jij je stinkende best, je word afgerekend op die vkr's die er met de pet na gooien.
Maar ook door de overheid die goede opvolging van aangifte's na laat, de blauwe tak doet zijn best maar als je weer zo'n brief van justitie binnen krijgt waarin staat "Vanwege onvoldoende bewijslast wordt er niet overgegaan tot vervolging" dan zakt de moed in je schoenen.

Verder handhaaf ik .
Citaat van: HIT link=msg=1180915 date=1372968331
Ik ga voor de combi. Werk opbouwen en dan onderhouden en regelen.

Een goede tweede is IM ook omdat je nooit weet wat je noet doen O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2015, 19:47:39
Citaat van: HIT
Je moest eens weten hoe vaak ik dan een wegbeheerder krijg die roept "je bent hier om te regelen, niet om de mensen zelf te laten kiezen", waarop mijn antwoord steevast is "Ja, ik ben om te regelen,niet ontregelen". Ik ben ook overtuigt dat het beter is om pas te gaan regelen als je problemen ziet komen, niet omdat je er toch bent. O0
Mijn gedachte  O0


Die combi hebben niet heel veel maar dat doe ik ook graag.
Bij evenementen wel steeds vaker opbouw verkeersmaatregelen. Heerijk om te doen.
Wat mij betreft gaan ze bij ons ook meer in de bebording als extra personeel.

IM hebben wij de spullen helaas (alleen personeel eigenlijk) niet voor dus dat is zeldzaam
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2015, 22:01:13
Citaat van: HIT link=msg=1319973 date=1420381616


Maar het wordt steeds minder leuk om verkeer te regelen, niet door het werk maar door .... regelaars. Ook al doe jij je stinkende best, je word afgerekend op die vkr's die er met de pet na gooien.
Maar ook door de overheid die goede opvolging van aangifte's na laat, de blauwe tak doet zijn best maar als je weer zo'n brief van justitie binnen krijgt waarin staat "Vanwege onvoldoende bewijslast wordt er niet overgegaan tot vervolging" dan zakt de moed in je schoenen.


Ook binnen de vrijwilligers van de evenementenvkrs kan het af en toe gek lopen.
Daarvoor heb ik dan ook gebruik gemaakt van mijn Dashcam tijdens het regelen.
Zo heb ik de coordinator van de vrijwilligers kunnen informeren over hoe de vkrs actief zijn, en als het goed gaat hoort hij er niets over van mij maar als ik dingen aantref omdat iemand de pet er naar gooit dan laat ik het hem wel zien.

Verder heb ik afgelopen jaar 1x maal te maken gehad met een incident van een doorrijder tijdens de avond4daagse. Ook dat stond mooi vastgelegd op de dashcam en dit heb ik dan ook aan de politie kunnen overhandigen. Aangezien de agent niet het filmpje mocht opvragen (dat moest dan via het OM) kon ik het hem wel aanbieden. Waardoor hij daar gebruik van kon maken.

Als evenementenvkr maak ik dan ook graag gebruik van mijn dashcam en als het even kan heb ik ook een camera in mijn buurt.
Dit maakt het verschil ook om eventueel een kenteken te noemen als het buiten de camera valt.
Het opschrijven van een kenteken is soms best lastig in snelle situaties, je kunt je snel vergissen dus vind ik het makkelijk om een opname er van te maken met effect dat mijn mede vkr's het ook weten en dat ze me zelf roepen om eventueel opnames te maken.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=