Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?

Auteur Topic: Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?  (gelezen 7689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2015, 19:05:17
Ik stond afgelopen maandag bij de werkzaamheden op de N209 A13, in eerste instantie zou de VRI bij Zestienhoven opnieuw worden ingeregeld maar dat ging niet door. Toen kregen wij het verzoek om bij de oprit richting Rotterdam te gaan staan omdat het werkvak daar open stond en mensen daar in reden ipv de weg te volgen. Tevens het verzoek om ervoor te zorgen dat de heren wegwerkers zonder problemen het werkvak in en uit konden (dus, verkeer stop zetten ondanks dat de VRI aan stond.) Beetje saai want je hebt niet veel te doen, zorgde er wel voor dat ik niet echt vlak langs de weg stond maar wel zicht had op VRI. (Had al gauw in de gaten hoe die liep, en maar 1 kant reed het werkvak in).

Toen de VRI er even uit ging was het even druk, maar wel leuk. Ging goed, voor de eerste keer echt op een kruising regelen. Stond wel een ervaren collega vlakbij just in case maar heeft niets hoeven doen!  O0


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2015, 12:21:30
Vraagje, ik neem aan dat jullie niet op de autosnelweg stonden? Dit mag namelijk alleen onder begeleiding van Rijkswaterstaat.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2015, 12:24:45
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1335138 date=1425554490
Vraagje, ik neem aan dat jullie niet op de autosnelweg stonden? Dit mag namelijk alleen onder begeleiding van Rijkswaterstaat.

Nee, ik stond bovenaan de afrit richting Rotterdam. Spaanse Polder zeg maar. Was ietwat onduidelijk voor links afslaand verkeer, dus mensen wilde daar het open werkvak inrijden!


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2015, 09:47:28
ja ok'e dat kan. Heb ook al eens een afslag moeten doen, bijkomend nadeel was de stand van de zon, een enkeling zat al bijna op de pylonnen voordat men ze kon zien.. helaas geen pijlwagen bij de afzetting.. aangezien we 1 vkr te veel hadden, was ik bij de pylonnen gaan staan om iedereen de andere voorsorteer vak op te krijgen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #24 Gepost op: 11 april 2015, 22:59:44
Zondag 19 April op de Gulpenerberg.
Parkeren begeleiden en reaclamehekken plaatsen.
Werkzaamheden AGR.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #25 Gepost op: 11 april 2015, 23:07:22
Citaat van: VKR Drenthe link=msg=1334792 date=1425451558
Op zich goed plan, maar vergeet niet dat sommigen maar voor 1 evenement per jaar op de weg staan en wanneer deze een opleiding moeten gaan volgen die wij gehad hebben word het al onaantrekkelijk voor de vereniging of persoon in kwestie zelf want er zit natuurlijk een kostenplaatje aan vast.

Persoonlijk denk ik dat de verenigingen of gemeentes waar evenenten VKR werkzaam zijn 1x per jaar de club eens een praktijk dagje moeten gaan geven. Daar komt bij dat bij evenementen deze personen meestal bij een hek gezet worden om deze af en toe te openen, uitzonderingen daar gelaten. Het zal altijd een "strijd" blijven tussen deze 2 groepen vrees ik...

Daarom zou eigenlijk in alle gemeentes de regel moeten zijn dat Evenementenregelaars bij meerdere evenementen per jaar de straat op gaan, bij voorkeur ook bij de buurgemeentes.
Dat zou heel goed zijn om meer ervaring met het verkeer op te doen, want die ene dag op het jaar, ja daar lijkt mij zelfs de E-Learning cursus te duur voor.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #26 Gepost op: 12 april 2015, 11:49:47
Daar zitten wat haken en ogen aan.

Kunnen de desbetreffende evemenenten vkr's bij meerdere evenementen aanwezig zijn. Of willen ze dat wel? Vaak zie je toch mensen die bij een bepaald evenement helpen dat ze toch wat affiniteir met dat evenement hebben.

Een dagje praktijk mee lopen klinkt aardig, maar aangezien ze niet de bevoegdheden hebben van de volledig bevoegd vkr, waar moeten ze dan bij staan? Dagje hek ergens?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 12 april 2015, 12:41:30
Kunnen we dit topic gewoon houden over het werk wat we er leuk aan vinden? BOT? 98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.