Artikel NRC: ''De arts van de traumaheli is de baas'' (sic)

Auteur Topic: Artikel NRC: ''De arts van de traumaheli is de baas'' (sic)  (gelezen 32339 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 10 juni 2005, 18:35:19
Tja het waarom moet je ook niet aan mij vragen, maar je ziet het en hoort het erg vaak. Met name verpleegkundigen klagen hierover nog al eens.

Ik zie er ook geen reden voor, maar goed, wie ben ik?


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 10 juni 2005, 20:17:38
ik denk dat de ambulanceverpleegkundigen dan klagen want ik heb zoiets nog nooit van een heli-verpleegkundige gehoord


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #22 Gepost op: 10 juni 2005, 20:23:52
Kijk maar even rond in een gewoon ziekenhuis. Gebeurd het ook. Ik wil niet zeggen dat alle artsen zo zijn hoor. Helemaal niet zelfs.

Maar je hebt erbij die zichzelf te goed vinden voor deze wereld.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 juni 2005, 11:58:38
Ja, maar die heb je op elk vakgebied


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2005, 11:21:01
Tja, ik spreek over het algemeen geen trauma-heli verpleegkundigen, maar mijn opmerking was ook in het algemeen bedoeld. Je hoort het veel in het ziekenhuis, maar ook de ambulance verpleging zal het tegenkomen.

In de trauma-heli moeten de arts en vpk zeer intensief samenwerken en worden dus gedwongen tot op zekere mate met elkaar overweg te kunnen. In het ziekenhuis is het anders; verpleegkundigen handelen voor een groot deel zelfstandig en krijgen daarbij opdrachten van de arts. Dat zal nog wel eens wrijving geven. Wat de ambu betreft; er zitten hier genoeg verpleegkundigen op de ambu, wat zijn jullie ervaringen?


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2005, 11:34:29
Tja, ik spreek over het algemeen geen trauma-heli verpleegkundigen, maar mijn opmerking was ook in het algemeen bedoeld. Je hoort het veel in het ziekenhuis, maar ook de ambulance verpleging zal het tegenkomen.

In de trauma-heli moeten de arts en vpk zeer intensief samenwerken en worden dus gedwongen tot op zekere mate met elkaar overweg te kunnen. In het ziekenhuis is het anders; verpleegkundigen handelen voor een groot deel zelfstandig en krijgen daarbij opdrachten van de arts. Dat zal nog wel eens wrijving geven. Wat de ambu betreft; er zitten hier genoeg verpleegkundigen op de ambu, wat zijn jullie ervaringen?

In Groningen kijken de verpleegkundige en de arts de hele tijd in mekaar gezicht.

De arts zit links voor en links achter zit de verpleegkundige


[verwijderd door de admin]


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2005, 11:47:48
Ziet er best gezellig uit! :)


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2005, 12:00:58
ja, volgens mij word er altijd meer gelult dan gewerkt


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2005, 00:58:41
Gezellig internetten in trio  ;) ;D ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2005, 20:31:08
We vergeten weer dat het uiteindelijk een kleine groep is die loopt te zieken en dat de meerderheid gewoon goede collega's zijn