Nieuwe website Reddingsbrigade Nederland

Auteur Topic: Nieuwe website Reddingsbrigade Nederland  (gelezen 2026 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Gepost op: 6 juli 2013, 19:58:40
De website van Reddingsbrigade Nederland is vernieuwd. Wat vinden jullie ervan?

www.reddingsbrigade.nl


Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2013, 08:49:00
Mooie frisse site,

Moet me er echt is in verdiepen om er echt een mening over te vormen.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2013, 11:04:52
Ik vind het in ieder geval super dat ze eindelijk de publieke site gaan scheiden van de enorme brij aan informatie voor de brigades en brigadeleden. De oude site blijft op de achtergrond nog bestaan, maar zal alleen nog maar gebruikt worden voor de communicatie met de brigades, daar vind je DL-lijsten, declaratieformulieren en andere zooi.

Dat biedt voor deze nieuwe site in ieder geval een kans om echt dé promotiepagina te worden voor het Reddingsbrigadewerk. Ik denk wel dat het nog moet groeien: de structuur staat volgens mij, maar de vulling is hier en daar nog wat magertjes ;)

Volgens mij een mooie, frisse en duidelijke site, met veel mogelijkheden, die ze/we wel moeten gaan waarmaken!

 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2013, 23:18:26
Ik vind dat Reddingsbrigade Nederland een goede poging heeft gedaan een publieksvriendelijke website neer te zetten. Hierin zijn ze wat mij betreft ook zeker geslaagd! De layout is erg professioneel en duidelijk! Ook de mobiele website is een verdient een dikke pluim! O0

Echter een nadeeltje over bondsinfo.reddingsbrigade.nl.
De links zijn nog niet aangepast. Dit resulteert in foutmeldingen. Hierbij moet de gebruiker zelf in de URL bondinfo.reddingsbrigade.nl/huppelepup veranderen. Ik vermoed dat de oude website op den duur helemaal verdwijnt en dat Reddingsbrigade Nederland werkt aan een "intranet". Een besloten deel van de website alleen toegankelijk voor brigades.
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2013, 23:47:44
Citaat van: dannyknaap link=msg=1182208 date=1373404706
Echter een nadeeltje over bondsinfo.reddingsbrigade.nl.
De links zijn nog niet aangepast. Dit resulteert in foutmeldingen. Hierbij moet de gebruiker zelf in de URL bondinfo.reddingsbrigade.nl/huppelepup veranderen. Ik vermoed dat de oude website op den duur helemaal verdwijnt en dat Reddingsbrigade Nederland werkt aan een "intranet". Een besloten deel van de website alleen toegankelijk voor brigades.

Wat ik heb gehoord klopt dat inderdaad: het nieuwe hoofd communicatie wilde vóór het echte begin van de zomer een nieuwe site hebben voor het grote publiek, ook vanwege de aandacht die de wekelijkse persberichten krijgen. Daarom was er geen tijd om ook meteen het gedeelte voor de brigades te vernieuwen. De oude site blijft nu tijdelijk overeind om te zorgen dat de info bereikbaar blijft, maar de bedoeling is dat daar ook iets nieuws voor komt.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch