Vragen beantwoorden bij staandehouding

Auteur Topic: Vragen beantwoorden bij staandehouding  (gelezen 10879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Devinz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #30 Gepost op: 15 juli 2013, 18:49:53
Maar ben je dan ook verplicht de telefoon te tonen?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #31 Gepost op: 15 juli 2013, 21:35:49
Nee dat ben je niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #32 Gepost op: 15 juli 2013, 21:47:19
Vervolgens doorzoeken lijkt mij ook niet mogelijk aangezien dat een strafvorderlijke bevoegdheid is. Dat gaat niet samen met de WAHV.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #33 Gepost op: 15 juli 2013, 23:29:32
Er zijn nog best wel verregaande bevoegdheden, doorzoeken weet ik niet. Er kan wel gevorderd worden tot overgifte van de telefoon, niet voldoen levert 184 sr op. Alleen is het beleid om dit (in beginsel) niet te doen, maar gewoon op de bon te zetten dat de betrokkene niet mee wilde werken. Bij een eventueel bezwaar zal de officier dan aanvoeren dat de betrokkene de kans had om aan te tonen dat het geen mobiele telefoon betrof.

En even uit nieuwsgierigheid Devinz, waarom zou je zo de confrontatie opzoeken, door je deuren af te sluiten en je ramen dicht te houden. Je moet toch je rijbewijs en kentekenbewijs ter inzage afgeven en dat gaat dan wat moeilijk. En wat je geeft, is wat je krijgt...


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #34 Gepost op: 16 juli 2013, 00:02:52
Mijn opmerking was meer gebaseerd op 't feit dat betrokkenen glashard ontkennen en dan aanbieden om de auto te laten doorzoeken, om zo hopelijk ons ongelijk aan te tonen. Volgens vaste jurisprudentie hoeft van dit aanbod geen gebruik gemaakt te worden. Interessante arresten omdat een aanbod van een betrokkene om zijn onschuld te bewijzen, evengoed geen inspanningsverplichting bij de diender neerleggen..

Staat tegenover dat er ook betrokkenen vrijgesproken zijn omdat alle inzittenden consequent volhielden dat er niet gebeld was en dat was 't dan..

Blijft een raar wereldje..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2013, 13:09:24
Waarom doorzoeken de agenten hier in dit filmpje de auto dan niet ? Ik zat nie te belluh Jongjuh!.avi
That's just the way it is.