Bedrijfsauto verkeersregelaar + inhoud al dan niet met communicatieapparatuur

Auteur Topic: Bedrijfsauto verkeersregelaar + inhoud al dan niet met communicatieapparatuur  (gelezen 18254 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Bedrijfsauto verkeersregelaar + inhoud al dan niet met communicatieapparatuur.

Mijn vraag is redelijk simpel denk ik.
Mijn vraag is toegespitst op een startend of klein bedrijf met (nog) niet veel personeel.
“Wat voor bedrijfsauto ( 2e hands ) zou je adviseren + inhoud voor een VKR-bedrijf al dan niet met communicatieapparatuur” ?

Dit omdat je wat mijn ervaring is wel eens op klussen komt waar bijvoorbeeld niet voldoende kegels zijn.
Tevens is het makkelijk als je onderweg een ongeval tegen komt wat mij onderweg naar huis nog wel eens overkomt
zodat je de ongevalslocatie kan veiligstellen en erger kan voorkomen.

Ik wil jullie vragen om bij de reactie Optie 1 of Optie 2 eerst te noemen en dan jullie gedachten en/of aanvullingen en dergelijke.

Optie 1: Bedrijfsauto ( 2e hands ) zonder communicatieapparatuur.

Benodigd materiaal met wat je altijd wilt hebben / nodig hebt ( basis )
Afzetlint
30 of 40 kegels
Rol zwart tape om eventuele verkeersborden tijdelijk af te plakken. Kan ook met vuilniszak en tyraps.
Misschien ergens een paar 2e hands schrikhekken en verkeersborden op de kop tikken.
Vul maar aan wat er nog meer in moet.

======================================================================

Optie 2: Bedrijfsauto ( 2e hands ) met communicatieapparatuur.

Benodigd materiaal voor bus met communicatieapparatuur ( extra ) inclusief materiaal wat bij Optie 1 staat.
Buro(blad) + Stoel zodat je laptop enz. kwijt kan om dienstverslag bij te houden.
1 of 2 mobilofoons die makkelijk te (her)programmeren zijn.
Aggregaat ( geen idee wat voor aggregaat ) of stroomaansluiting die de Ambu ook heeft. In ieder geval met omvormer naar 220 volt.
1 of 2 Antenne(‘s) die je omhoog kan schuiven tot ?? meter hoog.
Vul maar aan wat er nog meer in moet.

Zelf denk ik aan een VW Transporter / Opel Vivaro of Chevrolet bus voor Optie 1 of VW Crafter en dergelijke voor Optie 2. Ben heel benieuwd waar jullie mee gaan komen.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Dacia Dokker Van


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Vielleicht etwas (E)-flares voor op je kegels. Altijd handig im dunkel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1182535 date=1373542012
Dacia Dokker Van
Voor Optie 1 is dat zeker een optie Azijnzeikerd.  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Mijn ervaring is dat je als beginnend ondernemer genoeg hebt aan een besteller. Een caddy oid. Pas wanneer je het echt nodig dingen aanschaffen. De opdrachtgevers hebben over het algemeen alles zodat jij je werk kunt doen O0

En incidentieel is alles te huren. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1182541 date=1373543102
Vielleicht etwas (E)-flares voor op je kegels. Altijd handig im dunkel.

E-flares voor op de kegel of Groundflares is zeker goed om te hebben voor de donkere uren.  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Maglite of andere zaklampen met oranje kegel tbv signalen geven en misschien dan mogelijkheid tot opladen in de wagen? En het is niet nodig voor het regelen van verkeer maar misschien een kleine koelkast of koeltas voor de warme dagen.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: HIT link=msg=1182554 date=1373545066
Mijn ervaring is dat je als beginnend ondernemer genoeg hebt aan een besteller. Een caddy oid. Pas wanneer je het echt nodig dingen aanschaffen. De opdrachtgevers hebben over het algemeen alles zodat jij je werk kunt doen O0

En incidentieel is alles te huren. O0

Een Caddy voor Optie 1 is inderdaad een goed voertuig.
Heb er als mobiel surveillant in gereden en vindt dat aanzienlijk beter dan bijvoorbeeld de Renault Kangoo.
Het nadeel van Renault en ik vermoed ook Dacia omdat dat een dochter van Renault is is dat ik daar rugklachten in krijg.

Heb zelf de ervaring als "loonslaaf" even oneerbiedig gezegd, dat je regelmatig dus gelukkig niet altijd kegels genoeg
hebt om bijvoorbeeld een veilige afzetting/omleiding te plaatsen waar je aan het werk bent.
Dat incidenteel alles te huur is weet ik HIT maar na x aantal keer huren denk ik dat je het beter zelf gelijk had kunnen aanschaffen.
Maar dat ligt er natuurlijk aan wat iets kost om te huren per dag of week.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Verkeerskegels op Marktplaats, meer info in de beschrijving. Ik heb geen idee wat de normale prijzen bij de groothandel zijn, misschien heb je er wat aan!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1182556 date=1373545604
Maglite of andere zaklampen met oranje kegel tbv signalen geven en misschien dan mogelijkheid tot opladen in de wagen? En het is niet nodig voor het regelen van verkeer maar misschien een kleine koelkast of koeltas voor de warme dagen.

Van een Maglite of Streamlight oplaadbaar ben ik standaard al uit gegaan maar inderdaad niet in de lijst gezet.

Heb zelf dagelijks een oude koelbox met koelelementen bij me ( motor overleden ) en laatst een zelfde aangeschaft ( met kadobonnen  ;D )
voor als ik grotere inzetten draai om "mijn mensen" van flesjes koud water te voorzien die de "baas" heeft ingekocht.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen