Bedrijfsauto verkeersregelaar + inhoud al dan niet met communicatieapparatuur

Auteur Topic: Bedrijfsauto verkeersregelaar + inhoud al dan niet met communicatieapparatuur  (gelezen 18261 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Heb er zelf een binnen gehad vandaag, met extra oplaadbaar battery-pack.  Bereik zal ergens tussen de paar honderd meter tot een paar kilometer zijn, afhankelijk van de weersomstandigheden, net als bij een portofoon.  
Voordeel van zo'n ding is dat buiten de vele vrachtwagens die een werkvak in en uit gaan, de meeste kranen, shovels, trekkers e.d. vaak ook zo'n ding aan boord hebben. En die willen nog wel ineens in jouw richting komen. werkvak uit willen. Dan is het handig als deze heren jou als vkr een seintje kunnen geven.

@Enrico: Kijk wel uit hoe en waar je afzetlint gebruikt!


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Citaat van: RenéB link=msg=1409914 date=1456846307
Wat is het bereik van deze porto?
Voor mijn gevoel is het bereik vergelijkbaar met de gebruikelijke portofoon.
Persoonlijk vind ik het handig om het voertuig waar je communicatie mee hebt te kunnen zien.

In de praktijk is het beter te volgen wat machinisten en chauffeurs van trekkers, kranen, shovels en vrachtwagens gaan doen.

Bij de aanschaf heb ik naast de standaard antenne (20 cm) als optie ook een sterkere antenne van (55 cm lengte aangeschaft) wat door de lengte in het gebruik minder handig is.

Voor lange afstand communicatie loop ik liever naar de vaste 27 mc radio in mijn auto.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On