hoe zal jij....???

Auteur Topic: hoe zal jij....???  (gelezen 2294 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

  • Gast
Gepost op: 15 mei 2005, 23:19:13
Hallo Mensen,

Hoe zouden jullie een filmpje op je site zetten? Ik heb namelijk het probleem dat mensen soms alleen geluid hebben en het filmpje niet kunnen zien nou denk ik zelf dat het ligt aan de instelling van hun media player! De filmpjes zijn nu in mpeg formaat! Het zijn ook altijd mensen die windows xp gebruiken! Weet misschien iemand hier meer van? Of hoe je dit kan oplossen?

MVG Ronald




Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2005, 00:38:17
als ze alleen geluid hebben of ernstige kleurvervorming hebben ze bepaalde codecs niet. een codec is zegmaar een plugin voor je videoplayer die een bepaald gecodeerd signaal kan vertalen naar een 'normaal' signaal wat je computer kan afspelen. mpeg kan op een heleboel manieren gecodeerd worden. Enkele bekende zijn DIVX en XVID.
de oplossing: laat alle mensen zo'n codec installeren (omslachtig) of converteer je filmpje naar een codec die standaard bij winblows zit.
programma's die je kan gebruiken bij het converteren weet ik helaas niet :( maar op www.download.com staat bijna zeker wel wat!


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2005, 10:20:28
Kijk hoeveel filmpjes ik op mijn site heb staan. Ik heb nog nooit een mailtje gehad dat het bij iemand niet werkte ect. Voorheen had ik het ook wel EENS (dus niet altijd) dat je dan van die groene/blauwe beelden kreeg ook op jou website bij een film. Nadat ik Windows Media Player 10 had gedownload geen last meer van gehad. En dat groene/blauwe beeld vindt ik niet zo erg want als je 10 minuten later het filmpje nog een keer opent is het weg. Ik verklein ze gewoon altijd met Windows Movie Maker, voorheen toen ik volgens mij nog Windows Mediaplayer 9 had kreeg ik ook in het filmpje die je aan het verkleinen was groen/blauw beeld. Als je het later op je site ging bekijken of 10 minuten later was het weer normaal beeld. Ik denk dat het gewoon aan de versie ligt...

Groetjes Robin Hundman,
www.Ambu-nhn.nl.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2005, 11:03:26
het is een idee om ze in wmv op je site te zetten, die kan je omzetten met windows media video. Ten eerste kan iedereen het dan bekijken en ten tweede is het formaat ook nog eens een stuk kleiner.

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2005, 19:53:54
Ik heb de filmpjes anders op de site gezet ik hoop dat iedereen ze nu kan zien. Ik heb ze omgezet in wmv file bij mij thuis doen ze het op alle computers! Bedankt mensen! Doen ze eht ook bij jullie allemaal?

Groet Ronald.
alleen rijden de voertuigen nu met prio1 de kazerne binnen  ??? ??? ;D ;D ;D ;D
















nee hoor geintje,  ;D werkt bij mij perfect zo  ;)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2005, 20:09:08
Ik heb de filmpjes anders op de site gezet ik hoop dat iedereen ze nu kan zien. Ik heb ze omgezet in wmv file bij mij thuis doen ze het op alle computers! Bedankt mensen! Doen ze eht ook bij jullie allemaal?

Groet Ronald.
Ze doen het! Ik kan nu voor het eerst je filmpjes bekijken  ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2005, 22:55:55
werkt als een tierelier ;D


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2005, 18:58:25
jaja ik vertel geen onzin hier  ;D

gr. Ricardo ennuh top filmpje ronald van de 741 !!!
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen